ایران ۳ جنگنده سوخو-۲۵ به دولت عراق داده است

یک نشریه آمریکایی در گزارشی ضمن ادعای اینکه ایران ۳ جنگنده سوخو-۲۵ در اختیار دولت عراق قرار داده است، مدعی شد که یکی از این هواپیماها از سوی یک خلبان ایرانی هدایت می‌شود.

ایران ۳ جنگنده سوخو-۲۵ به دولت عراق داده است

به گزارش ۸دی نیوز، نشریه نیویورک‌تایمز در گزارش به نقل از مقامات آمریکایی و عراقی ادعا کرد که ایران سه هواپیمای تهاجمی سوخو-۲۵ را به دولت عراق تحویل داده است تا بتواند از آن‌ها در نبرد علیه عناصر داعش استفاه کند.

به ادعای این روزنامه تحویل این هواپیما که هم‌اکنون در حال انجام عملیات در غرب و شمال عراق هستند تازه‌ترین اقدام ایران برای حمایت از دولت عراق در تقابل با داعش است.

یک مقام آمریکایی که به علت ارائه اطلاعات امنیتی نخواست نامش فاش شود به نیوریورک‌تایمز مدعی شده است که حداقل یکی از این هواپیماهای جنگی توسط یک خلبان ایرانی هدایت می‌شود. با این حال یک مقام ارشد عراقی تأکید کرد این هواپیماها تنها از سوی خلبانان عراقی هدایت می‌شوند. وی گفت که این هواپیماها در اصل به نیروی هوایی عراق تعلق داشته‌اند و طی جنگ ۱۹۹۱ خلیج فارس برای در امان ماندن وارد ایران شده بودند.

این مقام ارشد عراقی که نخواست نامش فاش شود افزود: “ایران متوجه فوریت شرایط در عرصه میدان شده است و برخی از هواپیماهایمان را به ما بازگردانده است.”

این درحالی است که مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ایران هیچگونه تسلیحاتی را به عراق ارسال نکرده است.

منبع:تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه