اشکوری: امروز جریان فتنه خطرناک‌ است و دولت را قبول ندارند

وی به حوادث فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در انتخابات ۸۸ حاضر نشدند ۴۰ میلیون رای مردم را بپذیرند و با وجود فاصله ۱۱ میلیون نفری، آن را قبول نکردند و اعتقاد قلبی خود را آشکار کرده و شعار جمهوری منهای اسلامی سر دادند.

اشکوری: امروز جریان فتنه خطرناک‌ است و دولت را قبول ندارند

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام سیدکاظم میرحسینی اشکوری شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی جبهه متحد اصولگرایان گیلان ماه مبارک رمضان را ماه رحمت و مغفرت خواند.

وی اظهار کرد: در روایات آمده که انسان بدبخت و فاسد واقعی کسی است که ماه مبارک رمضان بیاید و بر او بگذرد و توفیق توبه و آمرزش پیدا نکند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ماه رمضان ماه خودساختن و خودیاری است، گفت: انسان باید در این ماه مبارک شخصیت واقعی خود را پیدا کند.

وی ماه رمضان را ماه معالجه امراض و بیماری‌های درونی دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین بیماری‌ها، نفاق و کم‌شخصیتی بوده که بسیاری از افراد جامعه به آن مبتلا هستند و در برخی‌ها به صورت یک فرهنگ به ویژه در زندگی سیاسی درآمده است.

میرحسینی‌اشکوری اضافه کرد: اگر انسان نتواند به صورت ریشه‌ای این بیماری را برطرف کند پیرو شیطان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آلودگی انسان موجب می‌شود تا تصمیمات شیطانی بگیرد، افزود: گروه‌هایی هستند که در تمام تصمیم‌گیری‌های سیاسی پیرو شیطان هستند.

*فتنه محصول شخصیت شیطانی است

عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان نفاق و شیطان‌زدگی را یک نوع شرک خواند و گفت: شرط آدم شدن این است که بنده شیطان نباشد و عمر انسان نباید چراگاه شیطان باشد.

وی ادامه داد: شخصیت شیطانی در شرایط عادی زندگی خوبی دارد و مذهبی‌تر است و شعار زیبا می‌دهد و دو شخصیت و دو چهره دارد اما در مواقعی خود را نشان می‌دهد.

میرحسینی‌اشکوری فتنه را محصول شخصیت‌ شیطانی دانست و یادآور شد: شخصیت شیطانی تظاهر به دین‌داری و اسلامی بودن در جامعه می‌کند اما با دیدن زمینه مساعد نفاق اصلی را نشان می‌دهد.

وی به حوادث فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در انتخابات ۸۸ حاضر نشدند ۴۰ میلیون رای مردم را بپذیرند و با وجود فاصله ۱۱ میلیون نفری، آن را قبول نکردند و اعتقاد قلبی خود را آشکار کرده و شعار جمهوری منهای اسلامی سر دادند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه آنها مخالفان دین بودند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر دادند، تصریح کرد: آنها عاشورای حسینی را بر هم زدند.

وی فتنه را نتیجه نفاق دانست و یادآور شد: این افراد اکنون در پست‌های مختلف در حال کار هستند و در بین اصولگرایان نیز ممکن است کسانی مدعی اصولگرایی باشند.

*اصولگرایان قاعده بازی انتخابات را قبول کردند

میرسینی‌اشکوری با انتقاد از رئیس جمهور در استفاده از اینگونه افراد در بدنه دولت، خاطرنشان کرد: انتقاد ما این است که اگر چه ممکن است هر کس از نیروهای همفکر خود استفاده کند اما باید توجه داشت که نیروهای ارزشی و اصولگرا نیز در انتخابات رای داشتند.

وی اظهار کرد: ما قاعده بازی را قبول کردیم زیرا ولایت‌پذیری را شاخصه اصولگرایی می‌دانیم و معتقد به دموکراسی و طرفدار مردم هستیم.

عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان شعار دولت را اعتدال‌گرایی عنوان کرد و یادآور شد: شعار دولت خوب بود اما استفاده از کسانی که دارای پرونده هستند برخلاف شعار دولت است.

وی سکوت اصولگرایان را به خاطر ولایت‌پذیری دانست و ادامه داد: اصولگرایان تمام مسائل را می‌بینند، بصیرت دارند و رصد می‌کنند اما در تبعیت از ولایت و حمایت از دولت سکوت کردند.

*جریان خطرناک فتنه پشت صحنه است

میرحسینی‌اشکوری با تاکید بر اینکه جریان فتنه همچنان پشت صحنه است، خاطرنشان کرد:

وی با بیان اینکه امروز جریان فتنه وجود دارد، افزود: شناخت جریان نفاق و انحرافی امری ضروری است.

این فعال سیاسی اضافه کد: انتقاد ما این است که چرا راه جهنم را برای اینها باز می‌کنیم و با وجود شعاری که می‌دهیم اگر فردی نقد درست کند تحمل نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه افراد چند چهره منافق همواره قدرت پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: افرادی هستند که با هر سازی برای منافع شخصی خود کنار می‌آیند و افراد چند چهره خطرناک هستند.

میرحسینی‌اشکوری با انتقاد از کنار گذاشتن نیروهای ارزشی و اصولگرا به ویژه در گیلان یادآور شد: آیا هر کس اصولگرا بود هیچ لیاقتی ندارد و باید کنار گذاشته شود اما افرادی که دارای پرونده فتنه و نفاق هستند در راس امور قرار گیرند و به آنها مسئولیت داده شود.

وی تصریح کرد: چرا جریان‌هایی که با اصل نظام مشکل دارند از آنها حمایت شده و نیروهای دردکشیده و اصولگرا رانده می‌شوند.

فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه