کارشناس مسایل بین الملل در گفتگو با 8دی:

مقاومت در برابر دشمن مبنای عقلانی، علمی و دینی دارد/ نشستن بر سر میز مذاکره با آمریکا جز خسران نتیجه ای نداشت

کارشناس مسایل بین الملل، گفت: وقتی عقلانیت سیاسی حکم می کند شما در برابر دشمن مقاومت کنید، عدم توجه به آن ناامنی را به همراه دارد.

مقاومت در برابر دشمن مبنای عقلانی، علمی و دینی دارد/ نشستن بر سر میز مذاکره با آمریکا جز خسران نتیجه ای نداشت

حسن عابدینی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مقاومت در برابر دشمن، اظهار کرد: مذاکره با دشمن به ویژه دشمنی که به دلیل استفاده از قوه قهریه، قوه   عاقلش بسیار کوچک شده است و امروز در دهه دوم قرن بیست و یکم در دولت آمریکا متبلور شده است، همانند شطرنج با گوریل است.

وی با بیان اینکه نشستن بر سر میز مذاکره با آمریکا جز خسران نتیجه ای نداشته است، گفت: نه تنها برای ملت ایران حتی هر کشوری در دنیا، ما شاهد این هستیم که طی۷۰ سال گذشته بیش از ۷۰ کشور مورد حمله نظامی آمریکایی ها قرار گرفتند.

کارشناس مسایل بین الملل با تأکید بر اینکه کشورهایی که مورد حمله آمریکا قرار گرفتند یا فاقد دولت مرکزی هستند یا دولت مرکزی ضعیفی مثل افغانستان داشتند یا مثل عراق خلع سلاح شدند، تصریح کرد: عراق ابتدا خلع سلاح شد و موشک هایش در برابر دوربین ها دو تکه شد.

عابدینی تأکید: جای عراق حتی زیر کاخ صدام مورد بازرسی قرار گرفت آخرهم دیدیم وضعیت عراق چگونه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه لیبی هم همین گونه بود آمریکا اول با این کشور وارد مذاکره شد و لیبی را خلع سلاح کرد، تصریح کرد: دیدیم چه شرایطی را برای لیبی فراهم کردند و در سایر کشور ها هم همین بوده است.

عابدینی افزود: هر جایی آمریکا در آنجا قدم گذاشته است جز خونریزی، نا امنی و اشغال گری چیزی به همراه نداشته و و ثمری نداشته است.

کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به اینکه ملت ها راهی جز مقاومت برابر دشمن ندارند، گفت: مقاومتی که ما از آن یاد می کنیم مبنای عقلانی، علمی، دینی و فطرت دارد.

عابدینی تصریح کرد: وقتی عقلانیت سیاسی حکم می کند شما در برابر دشمن مقاومت کنید، عدم توجه به آن ناامنی را به همراه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه