امام جمعه رشت:

اجازه نمی دهیم فاسدان، گیلان را میدان تاخت و تاز فرهنگ غربی کنند / فعالیت وزارت “فرهنگ و ارشاد اسلامی” در تراز جامعه اسلامی نیست

امام جمعه رشت با بیان اینکه شمال سرزمین مردان و زنان الهی است اما امروز پاتوق هنجارشکنان شده است، گفت: هرگز اجازه نمی دهیم فاسدان، گیلان ما را میدان تاخت و تاز فرهنگ غربی کنند.

اجازه نمی دهیم فاسدان، گیلان را میدان تاخت و تاز فرهنگ غربی کنند / فعالیت وزارت “فرهنگ و ارشاد اسلامی” در تراز جامعه اسلامی نیست

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا تنها عامل بازدارندگی انسان از گناهان است.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم رحلت جانکاه امام خمینی(ره) در ۱۴ خردادماه جاری اشاره کرد و افزود: در مدت ۴۰ سال گذشته تجربه جمهوری اسلامی ایران موید این مطلب است که هر جا پیشروی کردیم به پیروزی رسیدیم اما هر زمان بنا به اصرار گروه های سیاسی ایران چرخش هایی در مقابل آمریکا داشتیم به ما ضربه وارد شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران عاقلانه و مدبرانه در مقابله با قدرت های سلطه گر جهانی ایستاده است، تصریح کرد: اما برخی گروه های سیاسی که از طبقه مرفه جامعه محسوب می شوند عامل ضربه خوردن از قدرت های سلطه گر هستند.

آیت الله فلاحتی، سازش را به معنای تسلیم شدن مطلق دانست و بیان کرد: لعن و نفرین خدا بر انسان هایی که عزت کسب شده در سایه خون شهدا را می خواهند از ملت ما بگیرند.

وی به رشد ایمان و معنویت در نسل جوان جامعه اشاره کرد و گفت: ۳۰ سال است که دشمن تلاش می کند تا جوانان ما را از فرهنگ دینی دور کرده و به سبک زندگی فاسدانه غرب بکشاند.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: روز به روز گرایش جوانان به دین بیشتر می شود و ما خود را از اردوگاه کج اندیشان دور می کنیم و فاصله می گیریم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به خباثت برخی از کشورهای اسلامی مانند بحرین و عربستان به منظور زمینه سازی برای طرح آمریکایی معامله قرن، خاطرنشان کرد: تیر آمریکا در اجرای طرح مذکور به سنگ خورد و با شکست مواجه شده است.

وی به فرهنگ عمومی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: تمام دینمداران، نیروهای ارزشی و خانواده شهدا در مورد فرهنگ عمومی گیلان به ما گوشزد می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فرهنگ لباس نیست که بخواهیم در یک شب آن را عوض کنیم، اظهار کرد: فرهنگ با عقاید و درون انسان رابطه دارد بنابراین فرهنگ امروز جامعه معلول ۳۰ سال تلاش دشمن با دو رویکرد هزینه و اتاق فکر آنهاست.

آیت الله فلاحتی، فرهنگ را نیازمند بسترسازی خواند و بیان کرد: دولتمردان ما در فرهنگ جامعه غفلت کردند ضمن اینکه با کار پلیسی در عرصه فرهنگ نمی توان به موفقیت دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه حکومت باید توان خود را صرف ترویج فضائل دینی کند، تصریح کرد: از این به بعد دیگر فضای آرامی برای هنجارشکنان در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت.

 

** هنجارشکنی به جایی رسیده که بعضی از زنان محجبه ما امنیت ندارند

 

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امروز هنجارشکنی به جایی رسیده که دیگر بعضی از زنان محجبه ما امنیت ندارند، خاطرنشان کرد: شمال سرزمین مردان و زنان الهی است اما امروز پاتوق هنجارشکنان شده است.

آیت الله فلاحتی یادآور شد: هرگز اجازه نخواهیم داد فاسدان گیلان ما را میدان تاخت و تاز فرهنگ غربی کنند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه فرهنگ متولی می خواهد، خاطرنشان کرد: همانطور که وزیر اقتصاد داریم باید وزارتخانه ای برای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود.

 

** فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تراز جامعه اسلامی نیست و در این عرصه ابراز نگرانی می کنیم

امام جمعه رشت اضافه کرد: فکر می کردیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در تراز جامعه اسلامی عمل کند، اظهار کرد: فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تراز جامعه اسلامی نیست و در این عرصه ابراز نگرانی می کنیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در تمام شهرستان ها فعال می شود، تصریح کرد: سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه قضا پای کار آمدند و شیوه های امر به معروف و نهی از منکر استان اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم شورای فرهنگ عمومی تلاش کند امر به معروف و نهی از منکر در تمام دستگاه های گیلان تسری یابد ضمن اینکه از جامعه غفلت نمی کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی های نظام خانواده در اسلام، بیان کرد: یکی از مسائلی که موجب استحکام خانواده می شود، فرزند است.

آیت الله فلاحتی، فرزند را سبب رشد، تکامل و سعادت زن و شوهر دانست و خاطرنشان کرد: فرزند صالح موجب سعادت، خوشبختی و آرامش روح و روان خانواده ها و نشاط پدر و مادر می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه