اگر داعش از زابل می آمد تا یزد پیش می‌رفت

فرمانده ناجا گفت: مجرمان پررو و حرفه ای در کشور داریم که باید فکری به حال این افراد شود چرا که این افراد اگر دستگیر و به زندان نروند روزگارشان نمی گذرد.

اگر داعش از زابل می آمد تا یزد پیش می‌رفت
به گزارش ۸دی نیوز، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی، معاون عملیات و رئیس پلیس آگاهی گفت: مرزبانی برای ما بسیار مهم است و با ساختار نویسی جدید اعتبار، نیرو و تجهیزات آن سه برابر افزایش یافت. امروز مرزها در کنترل پلیس است و این موضوع یک افتخار بزرگ محسوب می شود.
بخشهای از سخنان فرمانده نیروی انتظامی را به نقل از مهر،‌ نسیم و پایگاه اطلاع رسانی پلیس بخوانید؛

-پیش بینی می کنیم تا پایان برنامه ششم با نهایی شدن استقرار نیرو شاهد مرزبانی مطلوبی باشیم.

-خواست خدا بود که با وقوع اتفاقاتی مانند گروهک ریگی و ترانزیت مواد مخدر از کشور به مرزها توجه شود و روی آن سرمایه گذاری انجام شود. دورتا دور کشور ما مناطق بی ثباتی وجود دارد اما خوشبختانه ایران امروز در کمال امنیت است.

– اگر چندی قبل حرکت داعشی از مرز زابل انجام می شد ورود تروریست ها تا کرمان و یزد امکان پذیر بود اما خوشبختانه امروز هیچ تروریستی نمی تواند وارد کشور شود و دیگر امکان ورود کاروانهای مسلح و پایگاه و بارانداز برای قاچاقچیان وجود ندارد. در حال حاضر راهزنی و راهبندان در کشور نداریم.

– سردار قاسم رضایی فرمانده جدید مرزبانی در قرارگاه شرق و معاونت عملیات فعالیت کرده است. با توجه به این که ستاد کل در انتصاب فرمانده مرزبانی علاقمند داشت، نظر آنها نیز کسب و پس از بررسی ها سردار رضایی نزدیک ترین گزینه برای این پست بود. امیدواریم ظرف سه ماه آینده نیز ساختمان مرکزی مرزبانی آماده بهره برداری شود تا آسایشگاهی که اکنون ستاد مرزبانی است تخلیه و به کاربری اولیه خود برگردد.

– معاونت عملیات معاونت مادر در نیروی انتظامی است. بخش مهم هماهنگی میان پلیس در استانها و عملیاتهای مشترک مانند طرح نوروزی و امنیت انتخابات در این معاونت انجام می شود. خوشبختانه سردار بتولی معاونت جدید عملیات، در این حوزه اشراف کامل دارد.

– پلیس آگاهی ابزار کارآمدی نیروی انتظامی است. در بعد پیشگیری کلانتری ها وظیفه دارند که برخی مواقع موفق نیستند و مجرم مرتکب جرم می شود که پلیس آگاهی باید بسیار سریع به کشف جرم بپردازد چرا که کشف سریع جرم موجب پیشگیری می شود.

– در حال حاضر مجرمان پررو و حرفه ای داریم که اگر دستگیر و به زندان نروند روزگارشان نمی گذرد و این افراد کارشان این است که دستگیر شده و به زندان بروند و کشور باید فکری به حال این افراد بکند.

– تعداد پرونده های کشف نشده در پلیس آگاهی انگشت شمار است، خوشبختانه پرونده ای در این قرارگاه وجود ندارد و به نتیجه نرسیده و در زمان کوتاهی مجرمش دستگیر نشده باشد. در حال حاضر ۱۵ هزار پرونده در لیس آگاهی مرتبط با جرایم خشن است که ۹۵ درصد آنها کشف می شود. این در حالی است که ۸۰ درصد پرونده های جرایم خشن بین ۷ تا ۱۴ روز کشف می شود. در مورد جرایم خرد نیز ماموران با شگرد شناسی به مجرم می رسند.

– اصل جابجایی بعد از ۵ سال موجب پیشرفت می شود، انتقال سردار عبداللهی معاون امنیتی وزیر کشور به ستاد کل سرمنشاء این تغییرات شد و بر اساس قولی که به وزیر کشور داده بودم ایشان اعلام کردند سه گزینه را از ناجا انتخاب کردند که سردار ذوالفقاری ارجح تر است. من در روز اول دولت قول دادم که هر کسی را که از نیروی انتظامی خواستند در دولت مورد استفاده قرار دهم که وزیر کشور نیز اعلام کرد با واسطه با سردار ذوالفقاری صحبت کرده و ایشان نیز مخالفتی نداشتند ما نیز موافق بودیم چرا که نیروی انتظامی بازوی شورای امنیت کشور است و چه بهتر کسی از نیروی انتظامی در این حوزه وجود داشته باشد اما در مجموع می توان گفت تمام تغییرات رخ داده در نیروی انتظامی از جابجایی سردار عبداللهی شروع شد.

–  تورهای گردشگری نباید بستری برای رفتارهای سوء و ارتباطات غیر اخلاقی باشد. اگر مجامع صنفی به وظایف خود عمل کنند نیاز به مداخله پلیس نیست.

– اصناف صف اول کنترل و نظارت است و نیروی انتظامی به عنوان حامی با آنها همکاری کرده و زمانی که خللی انجام گرفته یا قصوری رخ داده باشد مداخله می‌کنیم

– در خرداد ماه امسال میزان سرقت ۵ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش داشته است.

– با بسیج جلسه‌ای داشته‌ایم چراکه آنها می‌توانند به ما به خصوص در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی کمک کنند اما این مساله به معنای برخورد سلبی بسیج نیست چراکه در حوزه آموزش خانواده و… به صورت ایجابی فعالیت می‌کنند که کارگروه مشترکی از سوی معاونت فرهنگی بسیج و معاونت اجتماعی پلیس در راستای آگاه‌سازی خانواده‌ها ایجاد شده است، اما بسیج در کار عملیاتی و سلبی حضور نخواهد داشت.

– استانداری‌های شهرهای شمالی، وزارت کشور، اورژانس، امداد و نجات و… در اولویت هستند و نیروی انتظامی در بحث تسهیل ترافیک، تأمین امنیت و برخورد با ناهنجاری‌ها در طرح دریا فعالیت خواهد کرد./ نامه نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه