حراست دانشگاه آزاد در خصوص دستورالعمل جدیدش درباره حجاب روشنگری کند

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان، گفت: اگر این دستورالعمل به این معنا باشد که حراست دانشگاه وظیفه ای در رابطه با بی حجابی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ندارد، زمینه لاابالی گری را در دانشگاه فراهم می کند.

حراست دانشگاه آزاد در خصوص دستورالعمل جدیدش درباره حجاب روشنگری کند

به گزارش ۸دی نیوز، حجت الاسلام علی کریمیان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار «دیار باران»، در مورد دستورالعمل رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد به مدیران و روسای دفاتر حراست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مورد عدم دخالت حراست دانشگاه در بد حجابی و بد پوششی دانشجویان، اظهار کرد: اگر این دستورالعمل به این معنا باشد که حراست دانشگاه وظیفه ای در رابطه با بی حجابی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ندارد، مقدمه ای برای ترسیم زمینه لاابالی گری در بخش کارمندی و استادی و ترویج آن در دانشگاه خواهد بود.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان در ادامه این مطلب تصریح کرد: ورود حراست در برخورد با بی حجابی و بد پوششی در دانشگاه ها در حوزه وظایف شورای عالی فرهنگی و سایر نهادهای فرهنگی و متولیان این امر، سیاستی فوق العاده در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلقی می شود.

وی در واکنش به متن این دستور العمل که مقوله حجاب و عفاف را موضوعی فرهنگی  دانسته و نیازمند راهکارهای تخصصی فرهنگی است، گفت: اگر برخورد با این معضل از سوی حراست دانشگاه اقدامی غیر فرهنگی تلقی شده باید در نظر داشته باشیم که شاید تخلف هم از بعد فرهنگی برخوردار باشد، پس با این حساب باید قوه قضائیه و نیروی انتظامی را جمع کرد.

کریمیان خاطر نشان کرد: وقتی مجرم جرمی را مرتکب می شود بر خلاف باور برخی افراد که این معضلات به کم کاری در اطلاع رسانی و سوء مدیریت بر می گردد، نیروهای قهریه مانند پلیس و حراست که در این جبهه فعالیت می کنند نیز باید وارد عمل شوند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان  با بیان اینکه عدم رسیدگی و نظارت بر موضوع بد حجابی و بد پوششی در دانشگاه آزاد اسلامی منجر به یک جریان مخرب در دانشگاه آزاد می شود، اضافه کرد: حراست دانشگاه آزاد واحد مرکز باید هر چه سریع تر در این رابطه روشنگری کند زیرا قرار نیست شاهد اقدامات غیر فرهنگی در دانشگاه باشیم.

بدحجابی در دانشگاه ها یک بحران فرهنگی است

وی با تأکید بر اینکه بدحجابی در دانشگاه ها یک بحران فرهنگی است، ابراز کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان ابزار محافظتی زن در جامعه، نیازمند ریشه یابی و شناسایی عوامل مؤثردر فرهنگ بی بند و باری است و باید اندیشه های درست را در این رابطه تأمین داد.

کریمیان در پاسخ به این سئوال که چرا نهاد های فرهنگی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف موفق نبودند، بیان کرد: ضعف در مدیریت گذشته زمینه گسترش فرهنگ بی حجابی را گسترده کرده است و متولیان فرهنگی باید با رصد درست و دقیق وضعیت موجود را سنجیده و نسخه خوبی برای حل این معضل اجتماعی بپیچند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه