ارتباط چهره به چهره با مردم، علت رضایت رهبری از عملکرد فرهنگی ائمه جمعه است

امام جمعه شهرستان صومعه سرا دلیل اصلی رضایت رهبری از عملکرد فرهنگی ائمه جمعه را علاقه عامه مردم به دلیل ارتباط چهره به چهره با آنان عنوان کرد و تصریح نمود: فرهنگ سازی ائمه جمعه با همین ارتباط تنگاتنگ با مردم صورت می گیرد.

ارتباط چهره به چهره با مردم، علت رضایت رهبری از عملکرد فرهنگی ائمه جمعه است

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام سید‌رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور چندی پیش در افتتاحیه بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه از ابراز رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد فرهنگی دو نهاد بسیج و ائمه جمعه (نهاد نماز جمعه) خبر داد.

به همین دلیل خبرنگار هشت دی نیوز علت این رضایت را در گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی امام جمعه شهرستان صومعه سرا سوال نمود که وی در پاسخ اظهار کرد: دلیل اصلی رضایت رهبری از عملکرد فرهنگی ائمه جمعه علاقه عامه مردم به دلیل ارتباط چهره به چهره با ایشان است و فرهنگ سازی ائمه جمعه به دلیل همین ارتباط تنگاتنگ صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه با مردم زندگی می کنند، در جمع مردم هستند، مشکلاتشان را میشنوند، در شادی ها و غم ها همراه عامه مردم هستند، خود را جدای از آنها ندانسته و مردم آنها را نمایندگان رهبری میخوانند.80742823-4568087

امام جمعه صومعه سرا در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امام جمعه ای خود را از مردم جدا کند یقینا موفق نخواهد بود. از طرفی ائمه جمعه به دور از حواشی سیاسی قدم برمیدارند و درمورد مسایل این چنین به نصیحت و موعظه پدرانه بسنده می کنند.

وی افزود: از طرف دیگر نمازجمعه به عنوان تریبون اصلی نظام در جای جای ایران اسلامی است. یکی از وظایف اصلی ائمه جمعه در نمازجمعه تبیین سخنان رهبری و نقشه راهی است که ایشان ترسیم میکنند. در نتیجه می توان دریافت که اگر امام جمعه بتواند علاقه مردم را جلب کند در حقیقت علاقه و اشتیاق آنها را نسبت به اسلام، رهبری و نظام تقویت کرده است. همچنین نماز جمعه یک حرکت ۱۰۰% فرهنگی است و بحمدالله تا کنون برکات فرهنگی زیادی داشته است. 

حجت الاسلام صدیقی بیان نمود: ائمه جمعه در شهرهای خویش رییس شورای فرهنگ عمومی و همچنین ستاد احیای امر به معروف نیز هستند و در پیشرفت فرهنگی شهر خویش میتوانند تاثیر بسزایی داشته باشند. البته نا گفته نماند که شاید در خیلی از شهرها از این پتانسیل بسیار قدرتمند استفاده چندانی نمی شود که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام صدیقی در پایان شاخص ترین خواسته های رهبری را در دیدار اخیر این گونه مطرح کرد: تلاش برای تقویت وحدت در کشور، تبیین سیاست های نظام در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای آحاد جامعه، کمک به گسترش دین و معنویت، ارتباط چهره به چهره با مردم و کمک به مسئولان اجرایی در نقاط مختلف کشور اصلی ترین وظایف ائمه جمعه از دیدگاه رهبری بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه