طرز تهیه رشته‌ خشکار در گیلان+گزارش تصویری

رشته خشکار، یکی از شیرینی‌های سنتی ماه مبارک رمضان در گیلان است که همواره مورد پسند مردم به ویژه مسافران تابستانی قرار می‌گیرد.

طرز تهیه رشته‌ خشکار در گیلان+گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، رشته خشکار، یکی از شیرینی‌های سنتی ماه مبارک رمضان در گیلان است که همواره مورد پسند مردم به ویژه مسافران تابستانی قرار می‌گیرد.

Capture

رشته خشکار چیست؟ رشته خشکار شیرینی سنتی گیلانی است.رشته خشکار نمادی از ذوق و سلیقه گیلانیان است و امروزه نزد گردشگران و مسافرانی که به گیلان سفر می کنند از طرفداران خاصی برخوردار است و به یقین از طعم لذیذ و به یادماندنی این شیرینی سنتی نخواهند گذشت.به گزارش خبرگزاری مهر اگر این روزها سری به شیرینی فروشی های گیلان بزنید بیش از هر چیز چشمتان به بریده های خمیری شکلی می افتد که بومی ها به زبان و اصطلاح خود آنها را رشته و خشکار می نامند.رشته خشکار سوغات گیلان و نوعی شیرینی محلی گیلانی ها که ویژه ماه مبارک رمضان و مانند زولبیا بامیه زینت بخش سفره های افطار گیلانیان است.

IMG_9535

گیلانیان رشته خشکار را با مهارت و ذوق خاصی تهیه می کنند و برای این شیرینی سنتی ارزش و علاقه زیادی قائل هستند.خیلی ها نیز در روزهای ماه رمضان با درست کردن این شیرینی خوشمزه امرارمعاش می کنند.

رشته خشکار از آرد برنج -شکر- مغزگردو و ادویه جات معطر نظیر هل و دارچین تهیه می شود.آرد برنج را با افزودن آب تبدیل به خمیر رقیقی می کنند که با یک قیف فلزی دارای منافذ ریز بر سینی فلزی که روی اجاق نهاده شده به شکل توری و مشبک ریخته می شود.

IMG_9491

IMG_9493

IMG_9555

IMG_9499

IMG_9514

IMG_9516

IMG_9518 IMG_9524

IMG_9560

IMG_9527

IMG_9503

IMG_9504

IMG_9505

IMG_9541

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه