خلیفه خودخوانده داعش تقلبی از آب درآمد !

رئیس کمیته امنیتی شورای استان نینوا فاش کرد، برخلاف ادعای گروه تروریستی ‘داعش’، کسی که تحت عنوان خلیفه خودخوانده این گروه نماز جمعه این هفته موصل را برگزار کرد، ‘ابوبکر خاتونی’ بود و نه ‘ابوبکر بغدادی.

خلیفه خودخوانده داعش تقلبی از آب درآمد !

به گزارش ۸دی نیوز  به نقل از العالم، “محمد ابراهیم” تأکید کرد: اطلاعات به دست آمده تأیید می‌کند که ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در شهر موصل (مرکز نینوا) نیست.
محمد ابراهیم به سایت عراقی “سومریه نیوز” گفت: کسی که در ویدیوی منتشر شده از سوی حامیان داعش نماز جمعه موصل را برگزار کرد، “ابوبکر خاتونی” والی داعش در موصل بود و نه “ابوبکر بغدادی”.
وی افزود: جنگنده های ارتش اکنون در حال انجام عملیات دقیق ضد عناصر داعش هستند.
حامیان داعش مدعی شده بودند که بغدادی خطیب نماز جمعه موصل بود
محمد ابراهیم خاطرنشان کرد که آغاز عملیات پاکسازی موصل، به آزاد سازی صلاح الدین مرتبط است.
حامیان گروه تروریستی داعش، شنبه گذشته با انتشار فیلمی از نماز جمعه داعش در موصل، ادعا کردند که سخنران و خطیب این نماز جمعه “ابوبکر بغدادی” بود.
این درحالی است که منابع امنیتی عراقی جمعه گذشته اعلام کردند که بغدادی پنج شنبه شب احتمالا در عملیات هوایی ارتش عراق در شهر قائم (غرب استان الانبار) مجروح شده و به سوریه فرار کرده است.
سرتیپ “سعد معن” سخنگوی وزارت کشور عراق دیروز بعد از تحلیل این ویدیو که در آن ظاهرا بغدادی در مسجد موصل به ایراد خطبه پرداخته؛ آن را جعلی دانست و تاکید کرد که بغدادی اخیرا در حمله هوایی نیروهای عراقی مجروح شده و اعضای داعش وی را برای معالجه به سوریه منتقل کرده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه