مجلس در موضوع هسته‌ای کمبود اطلاعات ندارد

رئیس مجلس در نشست مشترک با کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از رویکرد مثبت و مفید تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات هسته‌ای خبرداد.

مجلس در موضوع هسته‌ای کمبود اطلاعات ندارد
به‌گزارش ۸دی نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران، نشست کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌خارجی مجلس امروز (یکشنبه) با حضور “علی لاریجانی” رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
رئیس مجلس در این نشست به تبیین مسائل درباره امنیت ‌ملی، پرونده هسته‌ای، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.لاریجانی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر مسئله هسته‌ای کشور دارای ابعاد مهمی بوده است، گفت: رویکرد کنونی در مذاکرات هسته‌ای مفید است و این موضوع ابزار فشار به ایران را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه ضمن تشریح بحران عراق، افزود: گروه‌های تروریستی با دامن زدن به مسئله شیعی و سنی به‌دنبال اجرایی کردن نقشه‌های خود هستند، همچنین بحران عراق عاملی چند وجهی دارد و علاج آن تنها اقدامات امنیتی نیست.

رئیس مجلس در بخشی از این نشست به تشریح وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و گفت:‌ قطعا اگر هر چه سریع‌تر از بخش رکود اقتصادی خارج شویم، بخشی از مشکلات کشور حل می‌شود.

لاریجانی همچنین به موضوع تعامل کمیسیون‌های تخصصی مجلس با وزرای دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: کمیسیون‌ها باید در موضوعات مبتکرانه عمل کنند و مسائل را به صورت همه جانبه ببینند.

گفتنی است؛ در آغاز این نشست اعضای کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس به تشریح برخی مسائل داخلی و بین المللی به‌ ویژه موضوع پرونده هسته‌ای و بحران عراق پرداختند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این باره گفت: در جلسه امروز ابتدا نعیمی رز گزارشی از سفر هیأت کمیسیون به روسیه و شرکت در همایش بین المللی مجالس نمایندگان ارائه کرد.

نقوی حسینی گفت: در ملاقات‌ها و مذاکرات صورت گرفته و نشست‌های نمایندگان مسائل مختلف از جمله تحولات سوریه و عراق، مذاکرات هسته‌ای، ضرورت مبارزه با تروریسم به بحث گذاشته شد.

وی گفت: لاریجانی رئیس مجلس مهمان ویژه جلسه امروز کمیسیون بود که قبل از بیانات ایشان، بروجردی رئیس کمیسیون ضمن عرض خیر مقدم گفت که تحولات عراق و موفقیت‌های مردم در سوریه و نقش آفرینی نظام استکبار و برخی کشورهای منطقه در ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی شرایط خاصی را در منطقه به وجود آورده است که در نشست امروز به ابعاد آن پرداخته می‌شود. پس از آن آقایان کوثری، بخشایش اردستانی، حقیقت پور، حیدرپور، فتح‌الله حسینی، کریمی قدوسی، آقا محمدی، نوذر شفیعی، آصفری، سوری، منصوری آرانی، داوتگری، وحید احمدی، کامران و جوکار اظهار نظر و سوالات خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت در ادامه گفت: لاریجانی در این جلسه گفت که مطالب و موضوعات خوبی مطرح شد. حقیقت این است که حوزه امنیت ملی شامل مسائل متنوع و متعددی می‌شود. تحولات بین المللی، حوادث منطقه‌ای و مسائل داخلی در حوزه امنیت اثرگذار هستند. موضوع داعش و حوادث عراق، یک اقدام در محدوده مرزهای عراق نیست بلکه یک طرح منطقه‌ای در حال اجراست که منطقه را به هم بزند و خوشحالی رژیم صهیونیستی از این حوادث موید موضوع است. عوامل پیدایش این وضع هم بیرونی است و هم درونی. هدف این طرح دامن زدن به درگیری‌های مذهبی با روش تبهکارانه و خیانتکارانه است و آثار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نیز در پی خواهد داشت. بنابراین باید برای مقابله با آن بسترهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و امنیتی این حرکت را از بین برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در موضوع هسته‌ای مجلس کمبود اطلاعات ندارد و تقریباً نمایندگان در جریان کلیت موضوع هستند و البته ضرورت هم ندارد که جزئیات مذاکرات و ریز گفتگوها در همه محافل مطرح شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه