برگزاری همایش «منجیان غریق مروجان آیین جوانمردی» در بندرانزلی

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان از برگزاری همایش «منجیان غریق مروجان آیین جوانمردی» به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت مرحوم فقیه‌کیا منجی غریق در بندرانزلی خبر داد.

برگزاری همایش «منجیان غریق مروجان آیین جوانمردی» در بندرانزلی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، سیدامیر نوری‌سادات با اشاره به برگزاری همایش مذکور اظهار کرد: ۱۷ تیر ماه سال گذشته منجی غریق فداکار «روزبه فقیه‌کیا» پس از نجات جان سه نفر از هم‌وطنان در بازگشت به ساحل قو بندرانزلی بر اثر فشار ناشی از عملیات سنگین نجات دچار ایست قلبی شد و درگذشت.

وی افزود: به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت شهادت‌گونه این منجی فداکار و الگوسازی فرهنگ رفتاری ایثار و فداکاری برای نسل جوان، همایش منجیان غریق مروجان آیین جوانمردی در بندرانزلی برگزار می‌شود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان پاسداشت مقام منجی غریق کشور را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی درباره زمان برگزاری همایش مذکور یادآور شد: این همایش در ۱۹ تیر ماه جاری با حضور مقام‌های استانی و کشوری در دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
sadegh
سلام همشهریها من شاهد بودم که تو این یک سال یک نفر و فقط یک نفر توی استان بفکر برگزاری این مراسم بود.اون هم رئیس هیئت نجات غریق استان بود.بقیه فقط اومدن و عکس یادگاری گرفتن و رفتن.بنده خدا حتی تو افتتاح مراسم ۱ دقیقه صحبت کرد که به دیگرانی که تا دیروز منکر روزبه و کارهاش بودن وقتی برای خود نمایی بده. دمش گرم که مرد عمله وبه خاطر نجات غریقها سالها جنگیده.برگزار کننده این همایش هم ایشون بوده و … الان هم دنبال کاره که یک روز به نام نجات غریق توی تقویم ملی کشور ثبت کنه
در حاشیه