بیش از ۵۰ روحانی امور دینی را مساجد رودبار تبلیغ می کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار، از اعزام بیش از ۵۰ روحانی مستقر و طرح هجرت برای تبلیغ امور دینی همزمان با ماه مبارک رمضان در مناطق این شهرستان خبر داد.

بیش از ۵۰ روحانی امور دینی را مساجد رودبار تبلیغ می کنند

به گزارش ۸دی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم عباسپور، در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی زیتون خبر، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین روزه دار، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال ۳۰ روحانی برای تبلیغ امور دینی به مساجد مناطق مختلف رودبار اعزام شدند.

zeytoonkhabar-126-150x150

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ دینی نسبت به سال گذشته در رودبار افزایش یافته است، ادامه داد: علاوه بر روحانیون اعزامی ۲۲ روحانی مستقر در شهرستان رودبار نیز تبلیغ امور دینی را در ماه مبارک رمضان عهده دار هستند.

این مسئول ابراز نمود: به همت خواهران مبلغه شهرستان رودبار نیز جلسات قرآنی و احکام ویژه خواهران در سطح مساجد و حسینیه های شهرستان برقرار است.

به گفته وی بخش مرکزی، شهرهای لوشان، رستم آباد و مناطق عمارلو، رحمت آباد و بلوکات و خورگام بترتیب بیشترین آمار اعزام مبلغین را به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام عباسپور بیان احکام شرعی را یکی از برنامه های مبلیغن در ماه رمضان عنوان نمود و گفت: به جهت اینکه در سایر مناسبت ها اعم از محرم و فاطمیه اغلب مباحث اخلاقی و دینی مطرح می شود لذا بیان احکام در ماه رمضان مورد توجه قرار می گیرد.

وی برگزاری جلسات قرآنی قرائت قرآن و ختم قرآن، رسیدگی به امور شرعی مردم در باب پرداخت زکات، خمس و سهم امام از دیگر برنامه های مبلغین در ماه مبارک رمضان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار، یادآور شد: این اداره با فعال کردن بخش قرآنی با مسئولیت آقای میرزایی توانسته است برنامه های قرآنی مدونی را در موسسات و خانه های قرآنی سطح شهرها و بخش ها اجرا نماید.

وی تصریح نمود: سال جاری با همکاری مدیران اجرایی، بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران شاهد افزایش اعزام مبلغین نسبت به سال گذشته بودیم که ضمن قدردانی از آنان امیدواریم زمینه برای حضور روحانیون در مناسبت های مذهبی مختلف افزایش یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه