زیبایی با چاشنی مرگ در گیلان!

گیلان پنجمین استان ، بعد از تهران ، اصفهان ، شیراز و تبریز است که بیشترین میزان جراحی های زیبایی ،در آن رخ می دهد ؛ و در این میان جراحی بینی از شاخص ترین عمل های زیبایی در گیلان است.

زیبایی با چاشنی مرگ در گیلان!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از هفته نامه اقتصاد گیلان، گیلانی ها اغلب بینی های بزرگی دارند و همین امر باعث می شود که از این عمل ِ زیبایی استقبال کنند. اما از تعداد آمار سالانه ی این گونه عمل ها خبری در دست نیست ، جراحی هایی نظیر کاشت گونه ، لیفتینگ ، کاشت مو ، کوچک کردن شکم و سینه …، و از جمله جراحی بینی .

is

اما این عمل ها گاه قربانی هم می گیرد. مثلا همین چند روز پیش زنی ۲۹ ساله در رشت ، توسط یکی از پزشکان حاذق و مشهور ِ این شهر و در یکی از مراکز خصوصی ِ پزشکی ، مورد عمل جراحی بینی قرار گرفت و متاسفانه ساعتی پس از انجام ِ عمل ، دچار ایست قلبی و تنفسی شد و سطح هوشیاری اش کاهش پیدا کرد و نهایتا به کماء فرو رفت و آنگونه که از خبرها پیداست ، این بیمار هنوز سلامت خود را بدست نیاورده است و در کماء ست و گویا به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، گروهی از کارشناسان نظارت بر درمان، مشغول پیگیری این معضل بوجود آمده هستند . بیمار فوق در حال حاضر در بخش ِ « آی سی یو » ِ یکی از بیمارستان های خصوصی رشت بستری است.

اما آیا واقعا این گونه عمل ها ضروری است یا نه ؟ ؛ محمد تقی آشوبی ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، اخیرا در گفتگویی ، در این باره گفته که : « بیش از پنجاه درصد جراحی های زیبایی در گیلان غیر ضروری است و سه تا پنج درصد جراحی های زیبایی منجر به مرگ و میر شده و سی درصد از افرادی که زیر تیغ جراحی ِ زیبایی می روند ، پس از عمل دچار عوارض جسمی و روانی ، همچون اختلالات تنفسی ، عفونت ، آمبولی ، خونریزی ، سرگیجه های مزمن ، افسردگی و اضطراب می شوند.بسیاری از این افراد به علت بر آورده نشدن انتظاراتشان سرخورده شده و تا مدت ها بعد از عمل از مشکلات روحی و جسمی ، رنج می برند».

بر اساس قوانین موجود در کشورمان ، جراحی های زیبایی برای دختران زیر شانزده سال و پسران زیر هجده سال ممنوع است ، اما کافی است در خیابان ها قدم بزنید و دختران و پسران کم سن و سال را ببینید که به انواع جراحی های زیبایی تن داده اند تا بلکه جذاب تر و زیبا تر به نظر آیند ، معضلی که بیشتر بار روانی دارد و از عدم اعتماد به نفس جوان تر ها نشات می گیرد ؛ و یا گاهی جوان ها در رقابت برای زیبا تر جلوه گر شدن ، دست به عمل های زیبایی می زنند !

 

اما این همه ی داستان نیست ؛ در گذشته های دور اعمال جراحی زیبایی، بیشتر در بین قشر مرفه جامعه مورد استقبال قرار می گرفت ، چون هزینه های این جراحی ها با تمکین مالی خانواده ها ارتباطی مستقیم داشت ، ولی نزدیک به دو دهه است که بنا به دلایلی زیاد ، این گونه عمل ها فراگیرتر شده و مردم قشر متوسط هم پا جای ِ مرفهین گذاشته ند ! ؛ با اینکه خدمات درمانی ِ جراحی های ِ زیبایی تحت پوشش هیچ نوع بیمه درمانی نیست . هزینه هایی که از مبالغی چون بیست میلیون ریال تا نود میلیون ریال در نوسان است و البته در بیشتر مواقع این هزینه ها طبق توافقی است که بین بیمار و پزشک صورت می گیرد …

سخن کوتاه می کنیم و بیاد می آوریم که زنی جوان ، همین حالا در یکی از بیمارستان های شهر رشت ، در جدال با مرگ و زندگی است ؛ آنهم بخاطر زیباتر شدن و چقدر دردناک است !

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه