جوابگو نبودن بعضی از سرفصل های دروس معارف برای نیاز فکری دانشجویان

حجت الاسلام داود رنجبران: در حال حاضر بعضی از سرفصل های دروس معارف جوابگوی نیاز فکری دانشجویان نیست.

جوابگو نبودن بعضی از سرفصل های دروس معارف برای نیاز فکری دانشجویان

به گزارش ۸دی نیوز، معاون آموزشی و پژوهشی گروه معارف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه در طرح نیاز محوری که برای نخستین بار از مهر ماه امسال در دانشگاه‌های کشور اجرا می شود، اساتید براساس نیاز های دانشجویان ونظر آنان سرفصل های معارف اسلامی را انتخاب می کنند، گفت: درحال حاضر بعضی از سرفصل های دروس معارف جوابگوی نیاز فکری دانشجویان نیست.

IMG_4760

حجت الاسلام داود رنجبران در نشست تعاملی روسای دانشگاه های گیلان با دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، با بیان اینکه در مقطع کارشناسی حدود ۰.۱ دروس دانشجویان درس های معارف اسلامی است، اظهارکرد: طبق بررسی ۲۵۰ گروه معارف اسلامی در سال گذشته، اساتید معارف بیش از ۳ میلیون و۲۰۰ هزار نفر ساعت وقت دانشجویان را در اختیار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۴۷۰ گروه معارف با دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها ارتباط دارند، بیان کرد: حجم گسترده وعظیم ارائه دروس معارف در دانشگاه ها، نشان می دهد که مسئولیت سنگینی برعهده ماست.

IMG_4759

معاون آموزشی وپژوهشی گروه معارف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با تصریح براینکه ۷۰۰۰ استاد معارف اسلامی در دانشگاه ها نیاز داریم، افزود: ما تنها توانسته ایم ۱۱۰۰ نفر از اساتید را جذب واستخدام کنیم وبقیه به صورت حق التدریس هستند.

رنجبران با تاکید براینکه اساتید حق التدریس نمی توانند به تدریس خود دلگرم باشند، گفت: اساتید گروه معارف از خود گذشته وفداکار هستند چراکه تنها در مقطع کارشناسی می توانند حضور داشته باشند وامکان ارتقا برایشان وجود ندارد.

IMG_4757

وی با اشاره به اینکه برای جذب اساتید گروه معارف بیش از همه گروه ها سختگیری می شود، تصریح کرد: کسی که در این راه قدم بر می دارد، دارای هدفی بالاتر از گروه های دیگر است.

معاون آموزشی وپژوهشی گروه معارف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، به طراحی بیش از ۶۰ جلد کتاب درسی وکمک درسی برای ۵ رشته معارف اسلامی، توسط گروه تدوین درقم، اعلام کرد: در هر دوسال محتواهای کتاب ها تغییرمی کند.

رنجبران با تاکید برارتقا جایگاه دروس معارف، افزود: مطالبه این موضوع از طرف مقام معظم رهبری، مسئولیت ما را بیشتر می کند.

وی سند اسلامی شدن دانشگاه ها را دارای نظام های فرهنگی، تربیتی وآموزشی، پژوهشی ومدیریت عنوان کرد و گفت:راهکارپیوند تعاملی میان استاد، محتوای درس و محیط تدریس در کمیته ای به بحث گذاشته می شود.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور برلزوم تهیه کتاب‌های گروه معارف اسلامی متناسب با نیاز دانشجویان تاکید و اظهارکرد:طرح نیازمحوری برای نخستین بار از مهر ماه امسال در دانشگاه‌های کشور اجرا می شود.

رنجبران با بیان اینکه در این طرح اساتید براساس نیاز های دانشجویان ونظر آنان سرفصل های معارف اسلامی را انتخاب می کنند، خاطرنشان کرد: درحال حاضر بعضی از سرفصل های دروس معارف جوابگوی نیاز فکری دانشجویان نیست.

وی با اشاره به اینکه، از اساتید ودانشگاه های داوطلب در این طرح، پشتیبانی محتوایی می کنیم، تاکید کرد: آمادگی آموزش اساتید گروه معارف اسلامی در تابستان جاری برای طرح نیازمحوری داریم.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به تمرکززدایی درس‌های معارف اسلامی در دانشگاه‌ها اشاره وعنوان کرد: برای تخصصی شدن رشته های معارف، کارهایی آغاز شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیار طولانی پیش رو داریم.

رنجبران با بیان اینکهاز ابتدای مهر ماه امسال، کتابخانه‌های گروه معارف اسلامی راه اندازی می شود، افزود: پنج کتابخانه تخصصی، با ۵۰۰ عنوان کتاب به صورت لوح فشرده برای دانشجویان طراحی شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه