بسیاری از برنامه های صدا و سیما ضد فرهنگ دینی است

حجت الاسلام صفری گفت: صدا و سیما در بهترین اوقات روزانه چندین برنامه آموزش آشپزی دارد اما برای فرهنگ و دین مردم، پاسخ به شبهات، مبارزه با عرفان های نوظهور و مقابله با ماهواره ها چه برنامه هایی دارد؟ و اگر برنامه ای دارد چرا تاثیر ندارد؟

بسیاری از برنامه های صدا و سیما ضد فرهنگ دینی است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خوبان خبر، بخش نخست گفتگوی ما با حجت الاسلام صفری امام جمعه خشکبیجار روز سه شنبه ( ۱۰ تیر ماه ) بر روی سایت خوبان خبر قرار گرفت.

در بخش نخست گفتگو، از مشکلات و مسائل خشکبیجار، بخشی از معضلات فرهنگی جامعه از قبیل بد پوششی و شرایط جامعه برای پذیرش امام زمان (عج) سخن گفته شد.

در بخش دوم و پایانی، در خصوص سایر مسائل و معضلات فرهنگی جامعه به گفتگو خواهیم نشست.

خواننده این بخش از گفتگوی ما با امام جمعه محترم خشکبیجار باشید

باید کاری کنیم که همه جامعه شهید خلیلی شوند

خوبان خبر: با توجه به اهمیت اصل امر به معروف و نهی از منکر، چه کنیم تا شخص دیگری همچون شهید خلیلی مجبور نباشد برای دفاع از ناموس مسلمانان جان خود را فدا کند؟

این سوال از اساس اشتباه است. ما باید کاری کنیم تا همه شهید خلیلی شوند. این که چه کار کنیم که شهید خلیلی دیگر به وجود نیاید به این معنی است که کسی جرئت امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد و روحیه بی تفاوتی در جامعه حاکم شود. به این معنی است که برای مردم مهم نباشد که پیرامون مردم چه می گذرد. همه این معانی مبغوض دین اسلام است.

اصل امر به معروف و نهی از منکر راهکاری است که برای رفع این گونه معضلات طراحی شده است و مسئولین حاکمیتی باید خود را آماده کنند و از این مسئله حمایت کنند تا افراد جامعه قدرت دینی خود را اعمال کنند.

 

نمی توانیم با زور ماهواره را جمع کنیم

خوبان خبر: از نظر شما بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های ماهواره چیست؟ جمع کردن ماهواره یا بالابردن سطح شناخت مردم از آسیب های این پدیده؟

ما نمی توانیم با زور ماهواره ها را جمع کنیم. بلکه باید کاری کنیم که مردم خودشان به این نتیجه برسند که ماهواره برایشان ضرر دارد. مسئولین فرهنگی ما، رسانه ها و مطبوعات ما چقدر توانسته اند در این زمینه مقابله به مثل کنند؟ چند برنامه تلویزیونی برای مردم ما پخش شد که خطرات ماهواره را به طور تخصصی بیان کند؟

گاهی اوقات برنامه های کلیشه ای در صدا و سیمای ما در این خصوص پخش می شود اما هیچ کدام به صورت تخصصی به این موضوع نپرداخته اند و از کنار آن گذشته اند.

چقدر از روحانیون و مبلغین ما می توانند آسیب های استفاده از ماهواره را برای مردم به صورت تخصصی تشریح کنند؟

امروز اگر فرهنگ دینی و عمومی مردم به خطر افتاده و آمارهای طلاق سیر صعودی پیدا نموده و فساد و فحشا به این شکل در جامعه مشاهده می شود همگی این ها از ارمغان های ماهواره است که ما خیلی ساده از کنار آن می گذریم.

بسیاری از برنامه های صدا و سیما ضد فرهنگ دینی است

خوبان خبر: صدا و سیما تا چه اندازه می تواند در بازداشتن مردم از دیدن برنامه های ماهواره ای تاثیرگذار باشد؟

متاسفانه بسیاری از برنامه های صدا و سیما ضد فرهنگ دینی است. صدا و سیما از فرصت و امکاناتی که دارد استفاده بهینه و صحیح نداشته و ندارد.

صدا و سیما در بهترین اوقات روزانه چندین برنامه آموزش آشپزی دارد اما برای فرهنگ و دین مردم، پاسخ به شبهات، مبارزه با عرفان های نوظهور و مقابله با ماهواره ها چه برنامه هایی دارد؟ و اگر برنامه ای دارد چرا تاثیر ندارد و چرا اقبال مردم به سمت برنامه های ماهواره ای زیاد است و خیلی از چراهای دیگر …

بعضی هیئت های مذهبی در گیلان به مکان مناسبی برای رشد فرقه شیرازی تبدیل شده است

خوبان خبر: در خصوص فرقه شیرازی ؛ چگونه این فرقه طرفدار پیدا نمود و آیا داعش شیعه جدیدی در حال شکل گیری است؟

یکی از مشکلات همیشگی اسلام گرفتار شدن در مخمصه افرادی بوده که بر اساس حب و بغض شخصی نظر می دادند و عمل می کردند و یا بر اثر جهالت کاری می کردند که موجب وهن دین شوند.

در دوره ای از تاریخ اسلام خوارج آمدند و چه جنایت هایی به نام اسلام انجام دادند و امروزه هم می بینیم که گروه های تکفیری و سلفی با عناوین مختلف ظهور و بروز دارند مثل طالبان، داعش، جبهه النصره و گروه های دیگر.

این آفت امروز دامن شیعه را گرفته و افرادی با سو استفاده از جایگاه مرجعیت شیعه، تفسیر غلطی از مسائل دین ارائه می دهند که امروز تبدیل به یک جریان شده است و طرفدارانی را برای خود دست و پا نموده است. اما این که چگونه توانسته موفق شود کاملاً روشن است.

یکی از ابزارهای این گروه تبلیغ است. آن ها بیش از ۱۰ شبکه ماهواره ای را در اختیار دارند و در این شبکه ها از نام ائمه ما خصوصاً امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) علیه مبانی دینی استفاده می کنند.

هزینه اداره هر شبکه ماهواره ای در سال بالای ۱۰۰ میلیارد تومان است. منابع مالی این افراد از کجا تامین می شود؟ قطعاً سرویس های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس.

وجود این سرویس ها به عنوان تئوریسین و رهبران این گروه چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ عدم موضع گیری این جریان در مقابل کشتارها و جنایت های گروه های تکفیری در مناطق شیعه نشین چه دلیلی دارد؟

برای مقابله با این جریان باید مسئولان و مبلغان دینی ما تلاش کنند. متاسفانه در استان گیلان به دلیل ضعف شناخت و عدم اراده جدی برای مبارزه با این افراد مشاهده می کنیم که بعضی از هیئت های عزاداری تبدیل به مکان مناسبی برای این افراد شده است و بعضی از روحانیون خواسته یا ناخواسته وارد این عرصه خطرناک شده اند.

نقش مهم مبلغان دینی در پاک کردن ربا از جامعه

خوبان خبر: چگونه می توان ربا را از جامعه اسلامی پاک نمود؟

ربا در کشور ما به دو گونه صورت می گیرد. یکی ربایی است که سیستم بانکی ما دچار آن می شود و دیگری ربایی است که برخی مردم عادی جامعه دچار آن هستند.

برای مورد اول خود سیستم حاکمیتی باید اراده کند تا این معضل رفع شود و برای مورد دوم باید مبلغان دینی و رسانه ای ما در این زمینه کار کنند و فرهنگ دینی مردم را ارتقا دهند و خطرات آن را برای مردم گوشزد کنند.

دشمنان مردم عراق برای استیلای بر مردم عراق بسیار مصر هستند

خوبان خبر: با توجه به اتفاقاتی که اخیراً در کشور همسایه ما عراق رخ داده است چگونه می توان تفاله های رژیم صدام و انسان های جاهل و به دور از بصیرت  را از عراق بیرون نمود؟

اتفاقاتی که طی هفته های اخیر در عراق اتفاق افتاد، گویای این مسئله است که گروه های مخالف به طور جد در تلاش هستند که حکومت عراق را در قبضه قدرت خود بگیرند و وقتی نتوانستند در انتخابات پیروز شوند با کمک آمریکا و غرب و با استفاده از گروه های تکفیری قصد تصرف پایتخت را نمودند و آن چه که موجب شده این گروه تکفیری تا این حد سریع پیشرفت کند وجود نیروهای فاسد باقی مانده از ارتش بعثی در ارتش جدید بود.

با وجود توصیه ها و هشدارهای مکرر آیت الله سیستانی به دولت عراق، اهمال کاری دولت عراق باعث شد تا برخی افسران ارتش در این فاجعه دست داشته باشند.

دولت عراق باید ارتش را ساماندهی کند و به یک ارتش سالم و متعهد و قوی تبدیل نماید. چرا که دشمنان مردم عراق برای استیلای بر مردم عراق بسیار مصر هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه