میزان دلواپسی مردم ایران در قبال دل‌های آرام دولتی/ موج «دلواپسیم» با اقدامات تبلیغاتی به «دل آرامیم» تبدیل نمی‌شود

برگزاری نشست‌های متعدد در سراسر کشور بر ابراز نگرانی از روند اجرای سیاست‌های دولت در عرصه سیاست خارجی و فرهنگ، مسئولان دولتی را به فکر جبران با برگزاری یک نشست نه چندان پررونق انداخت.

میزان دلواپسی مردم ایران در قبال دل‌های آرام دولتی/ موج «دلواپسیم» با اقدامات تبلیغاتی به «دل آرامیم» تبدیل نمی‌شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بی باک، دیروز دولتمردان دو ترفند سیاسی را بصورت همزمان برای فرونشاندن آتش خشم و دلواپسی ملت و نخبگان کشور بکار بردند. 

در حالیکه رئیس جمهور روحانی ترجیح داد که در نهاد ریاست جمهوری با ترتیب دادن یک ضیافت افطاری از چهره های شاخص اصولگرای دعوت کند و از این ضیافت برای آرام کردن دلواپسی مردم استفاده نماید، وزیر فرهنگ و ارشاد که بخش عمده ای از نگرانی و دلواپسی نخبگان جامعه مربوط به اتفاقاتی است که در وزارتخانه تحت امر وی می افتد نیز همایش “دل آرامیم” را برای آرامش خاطر خود و دوستانش و تحقق سناریوی از پیش تعیین شده برگزید.

نقطه مشترک مراسم مصالحه‌گونه‌ی رئیس جمهور و همایش مقابله‌جویانه‌ای که وزیر فرهنگ و ارشاد در آن حاضر شد، عدم استقبال گسترده از این برنامه‌ها بود.

در مراسم ترتیب داده شده از سوی رئیس جمهور تنها چند نماینده و شخصیت‌ اصولگرا حضور یافتند تا این حضور کمرنگ نتواند دلواپسی ملت و نخبگان کشور را آرام کند.

و در مراسمی که وزیر فرهنگ و ارشاد در آن حضور یافت نیز اوضاع بر همین روال بود. در آن مراسم هم نه تنها حضور اندک و صندلی‌های خالی آنهم در سالنی کوچک، فاتحه‌ای بر حیثیت برگزار کنندگان بود، بلکه چهره عصبی و برافروخته میهمانان نیز بسیار قابل تامل و نشان از عدم تاثیر این برنامه حتی بر صنف “دل آرام” بود.

گفتنی است؛ در دیدار روز گذشته رئیس جمهور با اصولگرایان از مجموع نمایندگان مجلس و سایر شخصیتهای اصولگرای کشور تنها غلامعلی حدادعادل،‌ حسین مظفر، عبدالرضا مصری، حسین طلا، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد، حسین سبحانی‌نیا، مهرداد بذرپاش، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، حسین فدایی، ابوالقاسم جراره، شهروز افخمی،‌ ابراهیم کارخانه، یحیی آل‌اسحاق، حسن بیادی، لاله افتخاری، محمد نبی حبیبی، اسدالله بادامچیان و امیر محبیان  حضور داشتند.

و در مراسمی که همان روز از سوی حامیان دولت تحت عنوان “دل آرامیم” برگزار شد نیز بازار تا همین حد کساد و بی رونق بود تا جایی که علاوه بر تو ذوق زدن صندلیهای خالی، چهره های عبوس و ناراحت حضار خود گویای شکستی بزرگ در مقابل عزم و اراده ملت ایران داشت.

F1404458355 F1404458854 L1404458409 P1404458135

گفتنی است؛ اخیرا فضای کشور در قبال برنامه سیاستهای داخلی و خارجی دولت یازدهم در عرصه امنیت ملی، اقتصادی و فرهنگی بسیار نگران کننده شده است تا جایی که طلاب و روحانیون حوزه های علمیه از این وضعیت اظهار نگرانی شدید کردند و همایش “ما نگرانیم” با حضور حجت الاسلام ملکا ریاست محترم مدرسه فیضیه و دارالشفاء و رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم، حجت الاسلام نبویان نماینده مردم تهران در مجلس، علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس و مهدی امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس و حجت الاسلام جلالی رئیس دفتر علامه مصباح یزدی با حضور پرشور طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم عصر روز شنبه ۹۳/۳/۴ برگزار شد و همچنین قبل از آن همایش  دلواپسی نیز در شهرهای مختلف کشور با حضور پرشور و معنادار مردم و نخبگان برگزار گردید.

A1404458827 B1404458769 E1404458834 H1404458790 V1404458775 Z1404458764

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه