حجت الاسلام سمیعی: عاملی که انسان را از رشد معنوی باز می‌دارد گناه است

حجت الاسلام سمیعی دلیل کرامت ماه رمضان را نزول قرآن دانست و افزود: ماه رمضان راه سعادت را به انسان نشان می دهد و این کتاب آسمانی برای فکر ؛ جان و روح انسان در این ماه نازل شده است.

حجت الاسلام سمیعی: عاملی که انسان را از رشد معنوی باز می‌دارد گناه است

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن سمیعی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی هشت دی نیوزدر ابتدای صحبت های خود با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه ی مومنان و روزه داران گفت: شاکریم که خداوند باز هم درک این ماه پر برکت را به ما اعطا کرد.

وی با اشاره به برکات ماه رمضان گفت: ایام ماه مبارک رمضان با دیگر روزهای سال متفاوت است.

وی دلیل کرامت ماه رمضان را نزول قرآن دانست و افزود: ماه رمضان راه سعادت را به انسان نشان می دهد و این کتاب آسمانی برای فکر جان و روح انسان در این ماه نازل شده است.

وی در مورد این ماه پر برکت روایتی از پیامبر (ع) بیان کرد که آن حضرت می فرمایند: نفس کشیدن انسان در این ماه تسبیح خداوند است.

سمیعی در ادامه گفت: پیام ماه رمضان این است که انسانها اسیر هیچ چیزی در این دنیا مادی نیستند.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) ماه رمضان را ماه سوزاندن گناهان می داند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: عاملی که انسان را از رشد معنوی باز می دارد گناه است.

samimee

وی در مورد آثار و برکات روزه گفت: دانشمندان و علمای علم فیزیولوژی روزه را از نظر جسمی و مادی مفید می دانند و حتی عده ای از آنها معتقدند که روزه بهترین راه درمان بیماری است.

وی بزرگترین برکات روزه را رشد عقلی انسانها دانست و تصریح کرد: انسان می تواند طوری عمل کند که خود را به بالاترین و یا پایین ترین نقطه از نظر معنوی برساند.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: روزه گرفتن در این ماه باید با تمام اعضا و جوارح انسان باشد.

این روحانی گیلانی بالاترین روزه را روزه قلبی دانست و گفت: با یاد خدا روزه گرفتن، بالاترین مرحله روزه است.

محمد حسن سمیعی با اشاره به ادعیه های ماه رمضان خاطر نشان کرد: دعای شهر رمضان دعای یا علی و یا عظیم دعای سحر و دیگر دعاهای ماه رمضان از دعاهای پر محتوای این ماه است.

وی افزود: انسان با این دعاها می تواند خود را به خدا نزدیک کند و از خدا غفلت نکند که دلیل همه ای گرفتاری های ما غفلت از خدا است.

حاج آقا سمیعی در مورد انحرافات در ماه رمضان گفت: همه ی انحرافات در زندگی دلیلش غفلت از پروردگار است که قرآن در آیه ۱۹ سوره حشر در این باره می فرماید: وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ(نباشید مانند کسانی که خدا را فراموش کرده اند)

وی در مورد نتیجه فراموشی خدا به ادامه آیه اشاره کرد و گفت: أُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (خویشتن خویش را فراموش خواهند کرد)

وی افزود: در نهایت فراموشی خدا، قرآن به انسانها می فرماید: به سمت شیطان و پایین ترین مقام خواهید رسید.

سمیعی در پایان خاطر نشان کرد: ان شاالله بتوانیم از برکات این ماه پر خیر و برکت بهره کافی را ببریم.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه