راه‌ حل‌های تحمیلی نمی‌تواند راهگشای بحران سوریه باشد/ عزم و اراده ایران برای تعامل و گفت‌وگو با ۱+۵

وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و گفت‌وگو با گروه ۱+۵ به منظور یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز که متضمن حقوق هسته‌ای کشور باشد را مورد تأکید قرار داد.

راه‌ حل‌های تحمیلی نمی‌تواند راهگشای بحران سوریه باشد/ عزم و اراده ایران برای تعامل و گفت‌وگو با ۱+۵

به گزارش ۸دی نیوز،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تنها راه‌حل بحران سوریه را تبعیت از اراده سیاسی مردم آن کشور دانست و افزود: راه‌ حل‌های تحمیلی نمی‌تواند راهگشای بحران سوریه باشد.

ظریف در خصوص موضوع هسته‌ای، عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و گفت‌وگو با گروه ۱+۵ برای یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز که متضمن حقوق هسته‌ای کشورمان باشد را مورد تاکید قرار داد.

دبیرکل سازمان ملل نیز با اشاره به بحران‌ها و معضلات موجود در عرصه بین‌المللی از گفتمان‌های مطرح شده توسط مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد که معضلات جهانی از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی حل و فصل شود.

بان کی مون سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و دیدار با رهبران و روسای جمهور کشورهای مختلف جهان را فراز مهم سیاسی در تشریح مواضع دولت جدید جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره آلام مردم سوریه و بحران بشردوستانه در آن کشور، خواستار مشارکت کشورمان در یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه شد.

منبع: دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه