عباسپور: ماه رمضان، مسابقه بندگان خدا با یکدیگر است/لزوم مداومت بر خواندن ادعیه

مداح اهل بیت (ع) گفت: با بیان اینکه جایزه بندگی در این ماه را می توان در شب قدر از خدا گرفت، اظهار کرد: در این مسابقه با آیت الله بهجت ها طرف هستیم و موقعی می توانیم مسابقه بندگی را جذاب کنیم که با بهجت ها مسابقه دهیم.

عباسپور: ماه رمضان، مسابقه بندگان خدا با یکدیگر است/لزوم مداومت بر خواندن ادعیه

سرویس مذهبی هشت دی نیوز با شروع ماه پر خیر و برکت رمضان در ابتکاری جدید طرح “پای منبر علما و مداحان گیلانی” را راه اندازی نمود. در این طرح  ضمن دیدار با روحانیون و مداحان استان گیلان گفتگوی اختصاصی با آنان داشته و مطالبی که نیاز روز قشر جوان استان است را در اخبار مختلفی منتشر می نماید.

محمد عباس پور از ذاکرین اهل بیت(ع) گیلانی سومین میزبان این “منبر مجازی” در هشت دی نیوز بود.

عباسپور در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸ دی نیوز ماه رمضان را ماه مسابقه بندگان در بندگی خدا و اطاعت از او دانست.

وی با اشاره به شروع این مسابقه از ماه رجب خاطر نشان کرد: کسی که می خواهد بندگی را بهتر به خدای خود نشان دهد باید از ماه رجب شروع کند.

وی در مورد بندگی در این ماه گفت: قرآن کریم می فرماید: در کار خیر از هم سبقت بگیرید.

abaspoor

این مداح گیلانی با بیان اینکه جایزه بندگی در این ماه را می توان در شب قدر از خدا گرفت، اظهار کرد: در این مسابقه با آیت الله بهجت ها طرف هستیم و موقعی می توانیم مسابقه بندگی را جذاب کنیم که با بهجت ها مسابقه دهیم.

عباسپور همچنین در مورد ادعیه های این ماه پر برکت گفت: خواندن ادعیه ها باز هم از ماه رجب آغاز می شود که می توان به کتاب های مفاتیح الجنان(شیخ عباس قمی)، اقبال الاعمال، جمال الاسبوع (سید بن طاووس) مراجعه کرد که تمام اینها اوج دعاها در این ماه هستند.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: دعای شعبانیه و مناجات شعبانیه ما را برای درک ادعیه های ماه مبارک رمضان آماده می کند. اگر می خواهیم بنده خوبی در این ماه برای خدا باشیم باید مناجات و عبادات و دعاها را به خوبی به درگاه خدا انجام دهیم.

این ذاکر اهل بیت(ع) با اشاره روایتی از امام سجاد (ع) که می فرمایند: اگر اهل دعا نباشیم خدا با صورت شما را به داخل جهنم می فرستد افزود: دعای افتتاح یکی از بهترین دعاها برای ماه رمضان است که هرکس می خواهد در مسیر بندگی قدم بردارد نباید دعا را فراموش کند.

abaspoor1

عباسپوردر مورد آثار و برکات روزه گفت: بالاترین برکت روزه مقابله کردن با آتش جهنم است و تنها ماموریت روزه دار، بنده واقعی بودن است.

وی در مورد کسانی که نمی توانند در این ماه به دلایل مختلف روزه بگیرند گفت: همین که آنان مراعات این ماه را انجام می دهند خیلی ارزشمند است.

این مداح گیلانی در پایان با اشاره به اهمیت این ماه پر خیر و برکت خاطرنشان کرد: روایتی از حضرت علی (ع) است که می فرماید در روز قیامت ماه رمضان به شکل انسان جلوه می کند.

لازم به ذکر است که مراسم مناجات خوانی محمد عباس پور در شبهای ماه مبارک رمضان ساعت ۲۳ در مسجد خواهر امام رضا(ع) رشت برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه