چرا روحانی قسم جلاله خورد؟!/ رای مردم به عملکردهاست نه خطابه خوانی ها

ما هم با قاطعیت قسم جلاله و ثلالثه را ذکر می کنیم که: والله و بالله و تالله که انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در سال ۹۲ گذشت و تکرار نمی شود!

چرا روحانی قسم جلاله خورد؟!/ رای مردم به عملکردهاست نه خطابه خوانی ها

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبر آنلاین، سخنان پرکنایه شیخ حسن روحانی در جمع اهالی صنعت بازهم حاشیه ساز شد و نشان داد که رییس دولت یازدهم، همچنان در حال و هوای انتخاباتی خطابه می کند؛ اتفاقی که با گذشت یکسال از عمر دولت و انتخابات، هرگز برازنده دستگاه اجرایی کشور نیست.

روحانی بدون مقدمه و بی آنکه مشخص کند هدفش از پرداختن به دولت سابق چیست، در روز ماه مبارک رمضان قسم جلاله خورد.

رییس دولت یازدهم گفت: “والله و بالله و تالله که سال‌های ۸۴ تا ۹۲ گذشت و تکرار نمی‌شود“!

index

بیان این سخنان چندپهلو و مبهم از سوی روحانی اگرچه طی یکسال گذشته به وفور دیده شده و با توجه به نوع خطابه خوانی های وی، طی ۳ سال باقیمانده از عمر این دولت نیز احتمالا شنیده خواهد شد، اما این بار، ذکر قسم های جلاله بدون کمترین توضیحی تامل برانگیز است.

باتوجه به اینکه روحانی در کسوت یک روحانی در مجامع ظاهر می شود، قطعا از احکام قسم جلاله باخبر است، همچنین، با عنایت به اینکه در ماه مبارک رمضان به سر می بریم و قسم خوردن در روزهای این ماه، احکام مخصوص به خود را دارد، حتما جناب رییس دولت آنها را مدنظر قرار داده و سوگند ثلاثه خورده است.

بنابراین، احتمالا علت بیان چنین قسم های مهمی از سوی فردی مانند روحانی در جمع صنعتگران حکایت از آن دارد که از لحاظ زمانی، سال های ۸۴ و ۹۲ بازنخواهد گشت. اگر اینچنین باشد، ما هم می توانیم با قاطعیت قسم جلاله و ثلالثه را ذکر می کنیم که: والله و بالله و تالله که انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در سال ۹۲ گذشت و تکرار نمی شود!

با این همه، به شیخ حسن روحانی توصیه می شود بیش از این فکر خود و منابر خطابه خوانی اش در همایش های مختلف را صرف دولت سابق نکند و به بصیرت و هوش مردم ایران اعتماد کند. ملت عملکرد هرکس را می بینند و در بزنگاه، پیرامون وی اعلام رای و نظر خواهند کرد؛ همانگونه که در انتخابات سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد مردم به روحانی اعتماد کرده و او را به ریاست دولت برگزیدند، همین مردم، سه سال آینده، به عملکردها رای می دهند نه به شعارها و وعده ها و خطابه خوانی ها.

مشفقانه بیان می شود که اگر روحانی حقیقتا می خواهد سال های مدنظرش بازنگردد، تنها با کار و فعالیت بی منت می تواند به موفقیت برسد نه با سخنرانی؛ همچنین بیش از این ذهن خود و اطرافیانش را درگیر عملکرد دولت سابق نکند. آنها بد بودند یا خوب، ۸ سال درخدمت مردم بودند و ملت باید پیرامون اقداماتشان نظر بدهند. دولتمردان مدعی اعتدال لطفا به وظایف سنگینی که از جانب مردم و نظام برعهده آنان گذارده شده، بیندیشند و بدانند که با پایان این سه سال، افراد دیگری خواهند آمد و پیرامون عملکرد آنان نظرات متفاوت خود را بیان خواهند کرد.

سخنان رییس دولت یازدهم در همایش فوق الذکر نکات گفتنی دیگری هم داشت که از پرداختن به آنها صرفنظر می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه