نقش ناطق در انتخابات آتی مهم‌تر است یا خاتمی؟

تکذیب دیدار هاشمی با خاتمی و نیز دیدار انتخاباتی با ناطق نوری در حالی است که از سال گذشته، جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان با حضور دو نماینده از دولت آغاز شده بود.

نقش ناطق در انتخابات آتی مهم‌تر است یا خاتمی؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، یک روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی در تلاش برای تکذیب اخبار مربوط به فعالیت های زودهنگام انتخاباتی حامیان دولت و اصلاح طلبان توجیه جالبی به کار برد.

روزنامه جمهوری اسلامی از قول هاشمی رفسنجانی نوشت که “چند ماه است که آقای خاتمی را ندیده‌ام و با آقای ناطق نوری هم درباره انتخابات مجلس آینده هیچ جلسه یا صحبتی نداشتم.”

تکذیب دیدار هاشمی با خاتمی و نیز دیدار انتخاباتی با ناطق نوری و جا زدن آن به عنوان تکذیب فعالیت های انتخاباتی حامیان دولت و اصلاح طلبان در حالی است که از سال گذشته، جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان با حضور دو نماینده از دولت آغاز شده بود.

در این میان، هاشمی رفسنجانی البته دیدار با ناطق نوری را تکذیب نکرده و صرفا انتخاباتی بودن جلسه را منکر شده است. این موضوع در کنار مواضع اخیر ناطق نوری که در آن با لحن سیاستمدارانه ای، حضور خود در انتخابات آتی مجلس را رد نکرده بود، قابل تامل است.

ناطق نوری در ماه های اخیر بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۲، به تدریج از انزوای گذشته خارج و وارد برخی فعالیت های سیاسی و نیز حاشیه ای شد. درج اخباری در خصوص نقش او در ائتلاف اصلاح طلبان با حامیان دولت فعلی، و کدهایی که پس از آن در نزدیکی به اصلاح طلبان بروز کرد، احتمال حضورش در انتخابت مجلس را افزایش داد.

به طور مثال ناطق نوری، پس از انتخابات ۹۲، به جلسه افطاری عارف با حضور خاتمی رفت در حالی که از حضور در جلسه اصولگرایان با محوریت محمدرضا باهنر سر باز زده بود.

ناطق نوری که نقشش در پیروزی روحانی و نیز حضورش در دولت او (فارغ از گرایش های سیاسی دست کم دو باجناق ناطق، وزیر و معاون روحانی هستند) امروز بر کسی پوشیده نیست، شاید تصمیمی برای حضور مستقیم در انتخابات نداشته باشد اما بی تردید نقش محوری را در طیف حامیان دولت در انتخابات آتی بر عهده خواهد گرفت.

در این میان، اصلاح طلبان نیز تا کنون تلاش کرده اند تا حضور مستقل در انتخابات را به زمانی دیگر موکول کرده و محوریت افرادی چون هاشمی و نیز ناطق را بپذیرند.

با این وصف، دیدار هاشمی با خاتمی در شرایطی که بیش از یک سال و نیم تا انتخابات مجلس دهم باقی مانده، نمی تواند موضوعی را تکذیب کند، بلکه تداوم فعالیت های خاموش ناطق نوری، آغاز جدی تحرکات انتخاباتی این طیف را محتمل تر کرده است و چه بسا او در دیدارهای اینچنینی نقش اجرایی مهم تری از خاتمی و حتی هاشمی بر عهده گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه