کارشناس سیاسی در گفتگو با 8دی:

پروژه سایه جنگ توسط عوامل نفوذی وابسته به غرب تشدید می شود

کارشناس سیاسی گفت: پروژه سایه جنگ در سیاست آمریکایی ها نسبت به ایران همواره مطرح است اما آن چیزی که این فضا را در داخل تشدید می کند عملیات روانی عناصر وابسته به اردوگاه غرب است که می خواهند ما امتیازاتی به غربی ها بدهیم و از طرفی سر میز مذاکره بنشینیم.

پروژه سایه جنگ توسط عوامل نفوذی وابسته به غرب تشدید می شود

محمد مهدی نیازمند در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با عملیات جنگ روانی آمریکایی ها، اظهار کرد: یکی از استراتژیک هایی که در دولت ترامپ دنبال می شود فشار مادون جنگ برای تهدید موجودیت انقلاب اسلامی ایران است و برای این فضا جنگ عملیات روانی یک بحث بسیار جدی بوده است تا این فشار ها اثرگذار باشد.

وی افزود: پروژه سایه جنگ از زمان روی کار آمدن ترامپ به نحوی مطرح بوده است و این پروژه در سالهای قبل هم توسط برخی مقامات آمریکایی مطرح می شد، اما آن چیزی که این فضا را در داخل تشدید می کرد عملیات روانی عناصر وابسته به اردوگاه غرب بوده است که از سر ذلت و ترس میخواهند ما در برطرف کردن سایه جنگ، امتیازاتی به غربی ها بدهیم و از طرفی سر میز مذاکره برویم با این ادبیات این ها همیشه در پازلی که دشمن طراحی می کرد نقش کلیدی را ایفا می کنند.

این کارشناس سیاسی افزود: بخشی از این نقش در همراهی در حوزه عملیات روانی ایالات متحده آمریکا است و بخش دیگر هم چیزی است که در حوزه نفوذ تعریف می شود و این ها سعی می کنند به عناصر تصویر ساز فشار بیاورند و نفوذ پیدا کنند و آرای خود را به نحوی به اینها برسانند.

 

نیازمند ادامه داد: این آدم ها به جهت روحیات عافیت طلبی و رفاه طلبی که دارند همیشه از حوزه هایی مثل امنیت و حوزه هایی که نظام جمهوری اسلامی برایشان ایجاد کرده است به سمتی پیش رفتند که بخواهند هم صدا با آمریکایی ها و غربی ها اقداماتی را انجام دهند که در حوزه رسانه ای این فضا را می بینیم که خیلی شدید است و آثار آن در شبکه های اجتماعی تحت مدیریت این عناصر دیده می شود.

نیازمند افزود: در نوع مذاکره یک بحثی وجود دارد که همیشه دولت مردان آمریکا برای اینکه بخواهند خودشان را حل کننده بعضی از چالش های آمریکا نشان دهند به حوزه مذاکره روی می آورند.

کارشناس سیاسی گفت: آن چیزی که رویکرد ترامپ بر پاره کردن برجام و خروج از آن بود این است که خواستار فشارهای بیشتری بر متن مذاکرات بود که با پیش شرط هایی مشخص می کند روند مذاکرات را به آن شکلی که آمریکایی ها می خواهند به پیش برود.

نیازمند افزود: کار به جایی رسیده که از شروط ۱۲گانه صحبت می کنند و اینها مواردی است که نشان دهنده این است که آمریکایی ها مذاکره بر مذاکره را می خواهند و با این پیش شرط هایی که مشخص می کنند دنبال مذاکره ای خوب برای خودشان هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه