ˈعکاسان و عکاسخانه های گیلانˈ به دانشنامه فرهنگ و تمدن پیوست

معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان از انتشار کتاب ˈعکاسان و عکاسخانه های گیلانˈ از سری کتاب های دانشنامه فرهنگ و تمدن استان خبر داد.

ˈعکاسان و عکاسخانه های گیلانˈ به دانشنامه فرهنگ و تمدن پیوست

به گزارش ۸دی نیوز، ˈمحمد پرحلمˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب یادشده از سری کتاب های دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان نوشته کفایت آریایی فر، به همت حوزه هنری گیلان توسط انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شده است.

وی اظهار کرد: عکاسی برای نخستین بار توسط تاجران و سیاحان اروپایی و ملازمان سفر ناصرالدین شاه به فرنگ به گیلان راه یافت و به سرعت در شهرهای انزلی و رشت گسترش یافت.

وی اضافه کرد: گیلان که بعنوان دروازه ورود اروپاییان به ایران شناخته می شد، خیلی زود این صنعت و هنر مدرن را پذیرا شد و در میان گیلانیان علاقه مندان زیادی یافت که به آموختن و سپس بهره برداری از این حرفه روی آوردند.

پرحلم بیان کرد: در این کتاب نخست به تاریخچه مختصری از چگونگی ورود هنر عکاسی به گیلان و معرفی نخستین عکاسان این دیار به همراه نمونه هایی از عکس های بر جا مانده از دوره قاجار پرداخته شده است.

وی ادامه داد: تلاش شده تا ضمن معرفی مهمترین عکاسخانه های گیلان، نمونه هایی از آثار آنان، در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

پرحلم افزود: کفایت آریایی فر در سال ۱۳۴۳ در دزفول به دنیا آمد؛ دانش آموخته فوق دیپلم هنر، کارشناسی رشته عکاسی از دانشگاه هنرهای زیبای تهران و کارشناسی ارشد همین رشته از دانشگاه هنر تهران است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه