سرهنگ پشت حقوقدان پنهان شد!

اختلافات شهرداری تهران و دولت قبل به اندازه ای بود که با وجود رقابت روحانی و قالی‌باف، همچنان انتقاد از احمدی‌نژاد بر انتقاد از اقدامات غیرقابل پذیرش دولت فعلی مقدم است.

سرهنگ پشت حقوقدان پنهان شد!

به گزارش گروه سیاسی صراط، شهرداری تهران در سال‌های گذشته، ساعات کاری ماه رمضان را به دلیل فشار کاری بالا و همزمانی با فصل گرما کاهش می‌داد اما امسال تغییری در ان ایجاد نکرده است.

دولت تا کنون توضیحات مشخصی درباره دلایل این تصمیم ارائه نکرده و این در حالی است که برخی منتقدان این اقدام را در راستای سیاست “نه به اقدامات دولت قبل” ارزیابی کرده اند چراکه کاهش ساعات اداری در ماه رمضان از دولت احمدی نژاد آغاز شده بود.

با این فرض، عدم تغییر ساعات اداری شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان را نیز می توان در همین راستا ارزیابی کرد. اختلافات شهرداری تهران و دولت قبل در چهارساله دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به اوج خود رسیده بود و با وجود رقابت روحانی و قالی باف در انتخابات ۹۲، همچنان برخی رسانه ها و شخصیت های نزدیک به شهردار تهران، انتقاد از احمدی‌نژاد را به انتقاد از اقدامات غیرقابل پذیرش دولت فعلی ترجیح می دهند.

به طور خلاصه، عدم تغییر ساعات کاری شهرداری تهران در سال ۹۳ را می توان بر یکی از این فرض ها استوار دانست: اول اینکه شهرداری تهران دنباله رو دولت هاست و در این خصوص، تفاوتی میان گرایش سیاسی دولت ها وجود ندارد که این فرض با توجه به رویکرد شهرداری تهران و شخص قالی باف در سال های اخیر کاملا منتفی است.

فرض دوم این است که شهرداری تهران در یک کار کارشناسی متوجه این موضوع شده باشد که کاهش ساعات کاری در ماه رمضان اثرات مطلوب موردنظر را ندارد که اشکال وارده بر این موضوع این است که به سختی می توان دلیلی برای تحقق این موضوع درست در اولین ماه رمضان بعد از پایان دولت احمدی نژاد پیدا کرد.

و در نهایت فرض سوم، همراهی با دولت برای اجرای “عکس اقدامات دولت احمدی نژاد” است. در این صورت، اقدام شهرداری تهران زیر سایه تصمیم دولت با واکنش چندانی نیز مواجه نمی شود. این در حالی است که شهرداری می توانست در صورت اجرای طرح کاهش ساعات اداری و اعلام زودتر آن، حتی روی تصمیم دولت در این خصوص نیز تاثیرگذار باشد اما ظاهرا همراهی با دولت فعلی علیه دولت قبلی را ترجیح داده است!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه