رضویان: روزه وقتی می تواند بر ما اثر بگذارد که با خدایمان صادق باشیم

مداح اهل بیت(ع) گفت: درهای دوزخ در ماه مبارک رمضان بسته می شود؛ اما چطور می شود با این روایت باز هم گاهی اوقات خطایی در این ماه مرتکب می شویم و استفاده لازم را از این ماه پر برکت نمی بریم؟

رضویان: روزه وقتی می تواند بر ما اثر بگذارد که با خدایمان صادق باشیم

سرویس مذهبی هشت دی نیوز با شروع ماه پر خیر و برکت رمضان در ابتکاری جدید طرح “پای منبر علما و مداحان گیلانی” را راه اندازی نمود. در این طرح  ضمن دیدار با روحانیون و مداحان استان گیلان گفتگوی اختصاصی با آنان داشته و مطالبی که نیاز روز قشر جوان استان است را در اخبار مختلفی منتشر می نماید.

سید حسین رضویان از ذاکرین اهل بیت(ع) گیلانی دومین میزبان این “منبر مجازی” در هشت دی نیوز بود.

رضویان در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی هشت دی نیوز در ابتدای صحبت های خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: چندین توبه وجود دارد. توبه عوام ، توبه خواص و…

وی خاطر نشان کرد: یکی از حق الله هایی که به جا نیاورده ایم و در نتیجه در برابر خدا شرمنده می شویم و توبه می کنیم به طور مثال دروغ یا نگاه ناروایی است که گاهی اوقات انجام می دهیم.

این مداح گیلانی اذعان نمود: یکی دیگر از توبه ها که جزء توبه عوام محسوب می گردد نمازها و روزه های قضا است که می توانیم در برابر خدا توبه کنیم و آنها را جبران کنیم.

وی در ادامه در مورد توبه خواص گفت: غیبت و مالی را ضایع کردن حق الناس است و باید رضایت طرف را جلب کرد که این همان توبه خواص است.

این مداح گیلانی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: از پیامبر (ص) روایتی نقل می شود که آن حضرت حتی از دل گرفتگی هایی که برایشان اتفاق می افتاد توبه می کرد. این دعاها مجموعه ای از توبه های پیامبر و فرزندانشان است که آنها این راه را به ما نشان داده اند.

رضویان تأکید کرد: اگر می خواهیم سریع تر به خدا برسیم به راهنما احتیاج داریم و باید ائمه را چراغ راه خود قرار دهیم.

razanian-1

این ذاکر اهل بیت(ع) همچنین در مورد آثار و برکات روزه در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: روزه گرفتن چندین نوع دارد که یک نوع آن نخوردن و نیاشامیدن است که جزء روزه های معمولی محسوب می شود. در نوع دیگر روزه، غیر از نخوردن و نیاشامیدن گناه نکردن با اعضاء و جوارح انسان است.

وی در ادامه صحبت های خود افزود: روزه وقتی می تواند بر ما اثر بگذارد که با خدایمان صادق باشیم.

این ذاکر اهل بیت(ع) یادآور شد: ما گاهی از شیطان تبیعت می کنیم که باعث می شود نقاطی از قلب مان در تسخیر شیطان در آید.

رضویان با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) که فرمودند: درهای دوزخ در ماه مبارک رمضان بسته می شود افزود: چطور می شود با این روایت باز هم مواقعی خطایی در این ماه مرتکب می شویم و استفاده لازم را از این ماه پر برکت نمی بریم.

وی در مورد شب های قدر نیز به پاره ای از جملات اشاره کرد و خاطر نشان نمود: خداوند شرایط خاصی را در ماه رمضان و شب های قدر فراهم می کند تا جایی که می فرماید: در شب های قدر ملائک از آسمان به زمین می آیند.

وی در مورد دلیل بهره نگرفتن عده ای از این ماهی که سراسر رحمت و غفران است گفت: متاسفانه جامعه امروزی ما به سمتی می رود که ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی نمی گذارد تا راه مستقیم برای نسل های آینده مشخص شود و این موارد را می توان به وضوح در برخی خانواده ها مشاهده کرد.

رضویان در سخنان پایانی خود بیان نمود: ماه رمضان ماه برکت است و ما باید از این ماه نهایت بهره را ببریم و از مخاطبان پایگاه خبری تحلیلی ۸دی نیوز در این ایام پر برکت التماس دعا داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه