مهمترین علل آسیب پذیری در فضای مجازی پایین بودن سطح آگاهی کاربران است

رییس پلیس فتای استان گیلان، مهمترین علل آسیب پذیری کاربران در فضای مجازی را پایین بودن سطح آگاهی آنان از چالش ها ، تهدیدها و آسیب های این فضا اعلام کرد.

مهمترین علل آسیب پذیری در فضای مجازی پایین بودن سطح آگاهی کاربران است

به گزارش ۸دی نیوز، سرهنگ” ایرج محمدخانی” رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با حضور در همایش ویژه مربیان پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان رشت که در سالن این اداره برگزار شد، تغییر سبک زندگی در خانواده ها را از بزرگترین تاثیرات نفود رسانه های نوین در جامعه خواند و عنوان داشت: عدم فرهنگ سازی مناسب استفاده از ابزار های فن آوری های نوین و تاخر فرهنگی که در مواجهه با فضای مجازی وجود دارد به مثابه یک چاقوی دو دم و خطرناک است .

محمدخانی ضمن تاکید بر ارتقاء سطح دانش و آگاهی های سایبری خانواده ها و مسئولان مرتبط با حوزه آموزش، مهمترین علل آسیب پذیری کاربران را پایین بودن سطح آگاهی کاربران، از چالش ها ، آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی در استفاده از فضای مجازی علی الخصوص شبکه های اجتماعی غیر مجاز دانست.

وی ضمن تاکید بر لزوم هوشیاری شهروندان و عدم اعتماد به افراد غریبه و ناشناس در شبکه های اجتماعی غیر مجاز ، دزدی هویت ، سرقت اطلاعات ، هتک حیثیت ، انتقام جویی در شبکه های اجتماعی غیر مجاز را از مهمترین جرائم صورت گرفته در این فضا عنوان و نسبت به خطرات به اشتراک گذاری اطلاعات حساس مانند آدرس ، شماره تلفن ، اطلاعات حساب بانکی و… در شبکه های اجتماعی غیر مجاز هشدار داد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.irو ایمیل Gfata@police.ir از حاضران در همایش خواست، در صورت مواجهه با هرگونه تخلف در فضای مجازی مراتب را از طریق ” تماس با ما ” سایت اینترنتی این پلیس ، گزارش نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه