آبیاری شفت در مدیریت توزیع آب کوتاهی نخواهد کرد

رئیس اداره آب روستایی شفت در خصوص تأمین آب اراضی روستای مژده که توزیع نا مناسب آن نارضایتی در بین اقوام روستا بوجود آورده بود، توضیح داد.

آبیاری شفت در مدیریت توزیع آب کوتاهی نخواهد کرد

به گزارش ۸دی نیوز؛ گزارشی با عنوان “آتش سیاست زدگی مزارع شفت را سوزاند/ در مژدهه حق با کیست؟ ذی حق یا ذی نفوذ؟” در هشت دی نیوز منتشر گردید که قربانی، رئیس اداره آبیاری شهرستان شفت توضیحاتی را ارائه نمود که مشروح آن به شرح زیر می باشد:

  با سلام و احترام
از نوشته دلسوزانه شما متشکریم.
آنچه از محتوای این نوشتار بر آمد همه دلسوزی و احترام بود و نقد محترمانه.
توجه عزیزان را به چند نکته جلب می نمایم:
اول اینکه شرایط آبی پیش از فصل و در زمان آبیاری همانند سالهای گذشته نبوده و شرایط جوی اتفاق افتاده حتی در جهت مثبت از قبل پیش بینی نمی شده است.
موضوع دیگر اینکه در شرایط بحرانی کما اینکه در سالهای نزدیک از جمله سال ۷۸ و ۸۰ و ۸۷ , مدیریت و تصمیمات گرفته شده در مجموعه آبیاری استان و ارائه پیشنهادات مبتنی بر تجربیات و توانایی پرسنل در ادارات آبیاری باعث گردید روش های جدیدی در تنظیم و انتقال و توزیع آب عرضه , تجربه و تایید گردد که پشتیبانی و حمایت های مسئولین سیاسی و اقتصادی استان نیز آن را تکمیل و به مردم عزیزمان هدیه داد.
زمانی که آبیاری یک قطعه مزرعه در فلان روستا مهم است و باید انجام گیرد همکاران ما پای کار هستند و آن را انجام داده و رضایت نهایی کشاورز برایش مهم است و خدا ولاغیر.
در موقعیتی که نیاز باشد سده ای جدید احداث شود یا کیلومترها لایروبی , حفر انشعاب جدید , خط انتقال آب , احداث ایستگاه پمپاژ یا حفر و تجهیز چاه انجام شود و موارد دیگر از این قبیل , هیچگاه سازمان آب یا شرکت بهره برداری یا ادارات آبیاری , صرفه به یک عده خاص توجه نمی کنند و همیشه هر دو طرف یا همه ذینفعان را دیده اند.
در خصوص آنچه در روستای مژدهه شفت گذشت موضوعی غیر از کمک در شرایط بحران نبوده و اصولا این اداره سیاست کاری غیر از آبیاری مزارع عموم مردم را دنبال نمی کند. برای ما شالیزار همه کشاورزان از اهمیت یکسان برخوردار ست . آنچه تاخیر در خدمات نام می گیرد یا تعبیر ناصوابی می گردد, از کمبود اعتبار است و بودجه که این نیز به سه میلیارد تومان بدهی آب بهای کشاورزان شهرستان شفت بر می گردد که اگر خمود همت نمایند , آبیاری شالیزارهای شفت صاحب همه امکانات خواهد شد.
زمانی که مردم نمایندگان خود را در شورای اسلامی معرفی می نمایند رابط بین ادارات و مردم برای سرعت و دقت بیشتر , شورای محترم اسلامی و دهیار محترم است و مهر , امضا و درخواست آنان برای ادارات قابل احترام و پیگیری است. در شرایط بحران و کم آبی تامین آب حدود ۱۵ درصد از اراضی , خطری برای ۸۵ درصد باقیمانده ایجاد نمی نماید و همه این ها تدبیر داخل روستا را می طلبد.
اداره آبیاری شفت موافقت فنی و منطقی خود را در این شرایط با لحاظ جوانب امر و بر اساس آنچه در همه جای استان حتی کشور اتفاق افتاده , اعلام نمود که قابلیت دفاع دارد که کمک به هم نوع , فامیل , همخون و همسایه در اولویت ارائه این نظر بوده است. که متاسفانه برخی نزاع های طایفه ای و خانوادگی وارد ماجرا شد و موضوع را به انحراف برد.
در متن دیگری در همین سایت نوشتم وقتی می گوییم یا حسین , باید و باید تا آخرش باشیم و قطره آبی را که برایش اشک می ریزیم را اینگونه پاس بداریم که شاهد خشکی شالیزار همسایه و همخون و خانواده خود در یک روستا نباشیم.
عدم توجه به پیشنهاد , توصیه , مکاتبه , تذکر ادارات و مسئولین در سطح یک شهر و شهرستان صحیح نیست و نباید خود را برتر از همه بدانیم.
همه مواردی که در توزیع آب اعمال می گردد در صورتجلسه ای تنظیم و ریز به ریز موارد در آن قید خواهد گردید تا بعدا نسبت به حق کسی اجحاف نگردد.
لذا کشاورزان محترم روستای مژدهه و سایر روستاها مطمئن باشند و اعتماد داشته باشند که مدیریت آبیاری شهرستان در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد کما اینکه دومین بازدید اینجانب پس از بدو ورود به این شهرستان روستای مژدهه بوده و حساسیت امر به درستی و دقیقا منعکس و تایید گردید .
امید که اعتبار لازم با ارائه نام نیک از مژدهه به مسئولین جذب و استخر های احمد سل و خسرو سل تعمیق و بازسازی گردند و آب نهر موجود به درستی در استخر ها ذخیره گردد و با تلفیق آب نهر و چشمه و استخر و زهکش و پمپاژ بتوان یک شبکه تلفیقی نو به مردم مژدهه هدیه کرد تا در سالهای آتی ذره ای از آب این منطقه به جز تبخیر هدر نرود و کشاورزی و گردشگری روستای مژدهه در ایران زبانزد همگان شود.
تنها تفاهم همدلی و همکاری و تلاش نیاز است که انشاءا… داریم.

التماس دعا
قربانی – رییس اداره آبیاری شهرستان شفت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه