تربیت تعطیل شدنی نیست/ اوقات فراغت رسالت اصلی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تربیت هیچگاه تعطیل شدنی نیست، گفت:اوقات فراغت رسالت اصلی آموزش و پرورش است.

تربیت تعطیل شدنی نیست/ اوقات فراغت رسالت اصلی آموزش و پرورش

به گزارش ۸دی نیوز، مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به خبرنگارخبرگزاری شبستان از گیلان گفت: اوقات فراغت رسالت اصلی آموزش و پرورش است.
وی”هر دانش آموز یک مهارت ” را شعار پایگاه‌های تابستانی امسال دانست و افزود: با توجه به این شعار ضرورت دارد تا فعالیت‌ها تحت نظر معلمان و مربیان متخصص انجام شود بطوریکه در پایان فصل تابستان هر دانش آموز مهارتی کاربردی در زتدگی آموخته باشد.
حاجتی، اجرای این برنامه‌ها را در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن دانست و اظهارکرد: این مهم موجب مسئولیت ‌پذیری و توسعه یادگیری از مدرسه به خانواده و یا جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه تربیت هیچگاه تعطیل شدنی نیست، تصریح کرد: خانواده‌ها باید از آموزش و پرورش جهت غنی سازی اوقات فراغت مطالبه داشته باشند ما نیز از خانواده ها درخواست داریم که فرزندانشان را به سمت این کلاس‌ها هدایت کنند تا استعدادها تجلی پیدا کند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه خوشبختانه بیش از ۲۵ دستگاه خود را متولی پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان می‌دانند، اذعان کرد: با هماهنگی استانداری همه این فعالیت‌ها در آموزش و پرورش استان تجمیع شده تا از موازی کاری پرهیز شود.

 

وی از ایجاد ۷۵ پایگاه ثبت نام اوقات فراغت دانش آموزان در سراسر استان خبر داد و گفت: اجرای فعالیت‌های تابستانی یک مطالبه جدی از زندگی اقتصادی و اجتماعی دانش آموزن و اولیاست.

 

حاجتی با توجه به پایان امتحانات دانش آموزان و شروع ایام فراغت از تحصیل آنان گفت: ماموریت در ایام تابستان مخصوصا در حوزه پرورشی بسیار دشوار است و ما باید برنامه جامع و کاملی در این زمینه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ما به دنبال یک ملجاء و پناهگاه واقعی در جهت استغنای فرهنگی، علمی و آموزشی دانش آموزان هستیم اذعان کرد: در فرصت تابستان لزوما همه باید پیگیر مطالبات بچه‌ها باشیم و در بخشای مختلف فضا برای حضور دانش آموزان در محیط‌های آموزشی فراهم باشد.
حاجتی با اشاره به تفاوت فاحش هزینه های مراکز دولتی نسب مراکز غیر دولتی در بحث کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت از کیفی سازی این کلاسها خبرداد و عامل اصلی استقبال گسترده از مراکز غیردولتی نسبت به مراکز دولتی را علی رقم عدم وجود امکانات کمی و کیفی، مدیریت عنوان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه