نقش این فرد در تمدید قرارداد با کی روش چیست؟ + عکس

به راستی، فارغ از مسائل فنی مربوط به تداوم حضور کی‌روش در ایران – که موافقان و مخالفان خود را دارد – چه کسانی از تمدید قرارداد کی‌روش همراه با افزایش رقم دستمزد او سود می‌برند؟

نقش این فرد در تمدید قرارداد با کی روش چیست؟ + عکس

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، ماجرای تمدید قرارداد کارلوس کی روش، علاوه بر ظاهر ساده آن که فشار رسانه ها و افکار عمومی نیز چاشنی آن است، ابعاد گسترده‌تری دارد.

علی کفاشیان پس از جلسه امروز مدیران باشگاه‌های لیگ برتری با وزیر ورزش در خصوص آخرین وضعیت تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش گفت: “رقم پیشنهادی کی‌روش نزدیک  ۱۶ میلیارد تومان است. پس از مسابقات جام جهانی رقم قرارداد او بیشتر هم شده.

کفاشیان پیش از این رقم گزاف و البته کمتری را به عنوان رقم پیشنهادی کی روش عنوان کرده بود. رییس فدراسیون فوتبال گفته بود: “فعلا از کی‌روش نخواستیم که قراردادش را تعدیل کند. در حال حاضر او سالی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای خودش و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار برای دستیارانش درخواست کرده است.”

با این ارقام، درخواست کی روش برای یک سال مربیگری خود و همکارانش در ایران، ۴ میلیون دلار بوده که بر اساس اظهارات امروز کفاشیان بعد از جام جهانی به ۵ میلیون دلار (۱۶ ملیارد تومان) افزایش یافته است.

این در حالی است که کفاشیان مشخص نکرده است که رقم ۱۶ میلیارد تومان صرفا به خود کی روش اختصاص دارد و یا دستیاران او را نیز شامل می‌شود.

اگر رقم اخیر را با دستمزد مربیان حاضر در جام جهانی برزیل مقایسه کنیم نتایج جالبی به همراه دارد. به جز فابیو کاپلو سرمربی ایتالیایی روسیه – میزبان دور بعدی جام جهانی در سال ۲۰۱۸ -، هیچ یک از مربیان مذکور چنین رقمی دریافت نمی کنند.

در این میان، چندی پیش حضور چهره ای ناشناخته در کنار کارلوس کی روش در مراسم قرعه کشی جام جهانی نیز حاشیه هایی به همراه داشت.

این فرد بامداد میرزایی، ایجنت رسمی فیفا بود که عنوان به نماینده ای از ایران در مراسم مذکور حضور یافته بود. میرزایی فرزند علی میرزایی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس و مالک برند “پرسپولیس” است که بعد از کش و قوس های فراوان میان او و باشگاه پرسپولیس در دهه ۸۰ – که همچنان پرسپولیس خوانده می شد -، سرانجام  با مدیرعامل وقت باشگاه مصالحه کرد.

105928_699

بامداد از نزدیک ترین افراد به محمد مهدی نبی و کارلوس کی روش محسوب می شود و علاوه بر آنکه مدیر برنامه بسیاری از بازیکنان فوتبال کشور – به ویژه بازیکنان لژیونر و خارجی های شاغل در لیگ – است، مسئولیت هماهنگی و برگزاری بازی های دوستانه  تیم ملی را نیز بر عهده داشت.

میرزایی مدیر برنامه های ساموئل است و او بود که تاریبو وست بازیکن مطرح سال های گذشته نیجریه و اینترمیلان را به پیکان آورد. اما این موضوع شاید در مقایسه با همکاری او با سید مهدی رحمتی و علیرضا حقیقی اهمیت چندانی نداشته باشد. میرزایی مدیر برنامه های رحمتی بود و ظاهرا اکنون چنین مسئولیتی ندارد. اما همکاری او با علیرضا حقیقی به عنوان مدیر برنامه‌ها حفظ شده است.

اولی – رحمتی – در بازی های آخر تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی به دلیل یک مصاحبه، توسط کی روش از تیم ملی کنار گذاشته شد و هنوز هم با وجود توضیحات چندباره از سوی طرفین، اصل قضیه و حاشیه هایش به صورت شفاف اعلام نشده است؛ و دومی – حقیقی – در حالی که در دو فصل گذشته در سه تیم باشگاهی‌اش در ایران، روسیه و پرتغال، عمدتا سکونشین یا نیمکت‌نشین بود، به یکباره دروازه بان اول تیم ملی در جام جهانی شد و البته عملکرد قابل قبولی در دو بازی اول داشت.

میرزایی اکنون واسطه تمدید قرارداد و از نزدیک ترین افراد به کی روش و به طور طبیعی یکی از طرفداران تمدید قرارداد مربی پرتغالی به شمار می رود و همزمان موجی از حمایت رسانه ای از این موضوع – تمدید قرارداد با هر قیمتی – به راه افتاده است.

به راستی، فارغ از مسائل فنی مربوط به تداوم حضور کی‌روش در ایران – که در میان کارشناسان فوتبال، موافقان و مخالفان خاص خود را دارد – چه کسانی از تمدید قرارداد کی‌روش و افزایش رقم دستمزد او سود می‌برند؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه