هدف‌ اصلی “BBC” چیست؟/از شبکه کردن ضد انقلاب و فراریان دربارپهلوی تا پرورش جاسوس در داخل ایران+ تصاویر

مسئله همکاری با “بی بی سی”و همچنین موضوع صدور حکم افرادی که چندی پیش در کرمان به همین اتهام دستگیر شده‌بودند بازتاب های فراروانی در رسانه های فتنه‌ و ضد انقلاب داشته است.

هدف‌ اصلی “BBC” چیست؟/از شبکه کردن ضد انقلاب و فراریان دربارپهلوی تا پرورش جاسوس در داخل ایران+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانا، چندی پیش بود که تعدادی از افراد به جرم ارتباط با”بی بی سی” و ارتباط مستمر با عوامل آن از طریق نهاد های امنیتی و با حکم قضایی دستگیر و راوانه زندان شده‌اند.

مسئله همکاری با “بی بی سی”و همچنین موضوع صدور حکم افرادی که چندی پیش در کرمان به همین اتهام دستگیر شده‌بودند بازتاب های فراروانی در رسانه های فتنه‌ و ضد انقلاب داشته است و لذا به همین دلیل  گوشه ای از اقدامات و نکات پنهان در مورد شبکه “بی بی سی” در ادامه عنوان خواهد شد.

 نقش”بی بی سی”در واقع همانطور که برای بسیاری از مردم و حتی هوادارانش روشن شده در راستای تقابل با نظام اسلامی بوده و از هر فرصتی هم برای دست یابی به هدفش استفاده کرده است. حامیان اصلی “بی بی سی” همواره در تلاش بودند که چهره غیر واقعی از نظام حاکم بر ایران را در اذهان عمومی تداعی کنند و به نوعی انقلاب دوباره ایجاد کنند که البته مردم نیز در برهه‌های مختلف زمان پاسخی در خور و کوبنده به اقدامات سریالی این رسانه ضد انقلاب داده‌اند.

در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که اساسا “بی بی سی” یک رسانه نیست بلکه یک ترمینال امنیتی برای شبکه کردن ضد انقلاب، ارتباط با داخل و جمع آوری اطلاعات و عملیات روانی است.

سابقه طولانی این شبکه در مواجهه با حوادث مختلف و امور داخلی ایران، به ویژه مواضع این شبکه درفتنه سال۸۸ و دیگر مسائل سیاسی داخلی همگی جلوه ای از هویت اصلی این رسانه امنیتی را فاش می‌کند. “بی بی سی” نه تنها رسالت خبری خود را انجام نمی دهد بلکه تبدیل به یک رسانه امنیتی در جهت کمک به مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی ایران و مردم آن شده است و به طور کلی می توان گفت در واقع هدف از ایجاد این رسانه نیز همین بوده است.

مسئله دیگراین است که  همکاری با بی بی سی در ایران غیر قانونی است و دولت و وزارت ارشاد موظف به برخورد با این موضوع هستند. برخی از افراد دستگیر شده بنا به اطلاعات به دست آمده از سوی منابع آگاه به صورت فعال با این رسانه ضد انقلاب همکاری می کردند که این امر به دلیل نوع فعالیت “بی بی سی”(امنیتی بودن) غیرقانونی است. به طور مثال برخی از این افراد که در قالب خبرنگار برای این رسانه امنیتی کار می‌کردند چه در فتنه ۸۸ و چه در زمان‌های مختلف دیگر هرگاه که مردم برای شادی به خیابان ها می‌آیند با تهیه فیلم و مستند و تنظیم هدف دار آن آب در آسیاب دشمن ریختند که این خود خیانت بزرگی به ملت ایران است و لذا با توجه به عملکرد مثبت دستگاه قضایی در این باره انتظار می‌رود دولت نیز در این زمینه بدون هیچ مماشاتی اقدام کند.

نکته قابل تامل دیگر اینست که این رسانه ضد انقلاب در طول عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده که فقط با ایران که مخالف روش و منش “بی بی سی”  و حامی آن یعنی انگلیس است، دشمنی دارد و در سایر موارد حتی دیده شده از دیکتاتورهایی مثل بن علی، حسنی مبارک و … حمایت هم کرده و مردم را آشوب گر خوانده است! و این در حالی است که در زمان فتنه ۸۸  در ایران عده ای معدود فتنه گر را حق طلب و نظام حاکم را دیکتاتور معرفی می کرد که خود این مسئله دست های پنهان در پشت پرده را برای هر انسان با منطق و با وجدانی رو خواهد کرد.

 مسئله سوم این است که افزایش تعامل بی بی سی با داخل کشور موضوعی است که برای آن برنامه ریزی طولانی شده است. اخیرا وب سایت بی بی سی بخشی با عنوان «شاهد عینی» راه اندازی کرده است که هدف از آن دریافت فیلم و عکس از داخل ایران است. در این بخش از کاربران خواسته می‌شود که فیلم وعکس از تجمعات و دیگر رخدادهای کشور را به این قسمت ارسال کنند که البته بعد از تدوین هدف دار و بعضا با کمی تغییر در اخبار استفاده می‌شود که این مطلب علاوه بر مشکلات امنیتی مغایر با عرف و اصول رسانه ای است.

بی بی سی می خواهد با این روش عملیات جاسوسی و انتقال اطلاعات را به یک امر رسانه ای تقلیل داده و در عین حال نداشتن دسترسی به داخل ایران را جبران کند. این رسانه به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد سعی می کند با ارائه آموزش های لازم و به کار گیری برخی عناصر همسو با آرمان ها و اهداف “بی بی سی” به نوعی این گونه جلوه دهند که در ایران حضور داشته و خبرنگارانی جهت دریافت خبر در اکثر نقاط شهر ها دارند و در همین راستا نیز از انواع امکانات بهر می‌برند.

0d920048-adbe-4684-abcd-68ebebc9ad7e

مسئله مهم دیگر  اینست که بسیاری از کسانی که بی بی سی از آن‌ها با عنوان کارشناس  یاد می‌کند در واقع سوابق تروریستی مفصلی دارند و در گذشته یک چهره فعال و شناخته شده در راه مبارزه و با ایران اسلامی بودند ولی متاسفانه امروزه برای نسل جدید در ایران شناخته شده نیستند. بسیاری از درباریان فراری پهلوی، عناصر گروهک منافقین و عناصر اطلاعاتی سرویس‌های جاسوسی بیگانه و… هم اکنون در صورت های مختلف در حال انجام ماموریت در رسانه امنیتی “بی بی سی” هستند و در جهت تحقق اهدافشان از هیچ کوششی هم دریغ نخواهند کرد. 

بسیاری از این افراد که در مصاحبه های مختلف به عنوان کارشناس یاد می‌شوند یا فراری از کشور هستند و یا به نوعی دست پرورده و تعلیم دیده اسرائیل و آمریکا هستند که سعی در تخریب نظام جمهوری اسلامی و بدبین کردن مردم نسبت به این نظام دارند.

مشکلات اخلاقی، یکی دیگر از مسائلی است که در بین افراد وابسته به “بی بی سی” و عناصر به طور گسترده وجود دارد. این موضوع علی رغم سرپوش گذاشتن حامیان و مدیران این شبکه در بسیاری از رسانه ها منعکس شده و حتی برخی از  خود همین افراد هم نسبت به تجاوزاتی که صورت گرفته اعتراف کرده اند. برخی “مجریان بریده” از این شبکه در اظهار نظرهای مختلف از فساد اخلاقی و پشت پرده روابط بین مدیران وعناصر شبکه “بی بی سی” پرده برداشته‌اند.

14a2ea56-deaa-483a-8ee5-3279c53eeb70

d3b0d1d8-1453-47b8-b6a2-af3dc86a23e9             پونه قدوسی؛ مجری “بی بی سی”

نکته آخر و اساسی ترین مسئله که مهر تاییدی بر اظهارات فوق می‌زند اینست که، امکان ندارد شبکه‌ای که مستقیما پول خود را از دولت انگلیس دریافت می‌کند منافع انگلیس را فدای منافع ملی ایرانیان کند. به طور قطع افرادی که در شبکه “بی بی سی” فعالیت دارند دل در گرو مردم ایران ندارند بلکه همواره می‌کوشند که روز به روز ملت ایران ضعیف تر از گذشته شده و دست از آرمان های خود بکشد.

لذا ضمن تشکر از برخوردهای قاطعانه ای که تاکنون صورت گرفته ، باید متوجه این مسئله بود که دشمن رو به روز طرح های جدیدی برای ملت ایران پایه ریزی می‌کند و بر این مسئله لجاجت و پافشاری بسیار دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود مسئولان ما نیز باید هوشیاری بیشتر ضمن رصد این گونه تحرکات و، برخوردی مقتدرانه همچون گذشته صورت دهند.

به هرحال با توصیف تمامی موارد فوق باید دانست که عاقبت دشمنان از پیش تعیین شده و آن هم  چیزی جز نابودی نخواهد بود.

“من لج وتمادی فهو الراکس الذی ران الله علی قلبه و صارت دائره السوء علی راسه ،”

آنکه لجاجت کند و بر این لجاجتش پای فشارد او همان بخت برگشته ای است که خداوند بر دلش پرده (غفلت) زده و پیشامد های ناگوار بر فراز سرش قرار گرفته است.

(میزان الحکمه – حدیث ۵۶۶۸ )

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه