مراکز قدرت و منفعت بیشترین تلاش را برای چپاول سفیدرود می‌کنند

آقازاده گفت: جریانی که در حال حاضر مدیریت سیاسی استان را بر عهده دارد بعضا اعتقاد به سابقه سیاسی دارد و عموما وزنه سیاسی به نیروهای غیرارزشی و غیراصولی بر می گردد. این شرایط کلی نظام سیاسی حاکم بر کشور است و استان گیلان هم تحت تاثیر همین شیوه قرار دارد.

مراکز قدرت و منفعت بیشترین تلاش را برای چپاول سفیدرود می‌کنند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خزرآنلاین، چندی پیش یادگاری از دوران دفاع مقدس مهمان تحریریه خزرآنلاین بود، سردار آقازاده نماینده سابق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، مردی است که نامش به اصولگرایی گره خورده است. آقازاده بر خلاف نامش و بر خلاف بعضی ها نه تنها آقازاده نیست بلکه اخلاق و منشی افتاده و به قول معروف خاکی دارد. در ادامه مصاحبه خزر را با او می خوانید:

خزر: سردار عزیز خوش آمدید، در ابتدا اگر صحبتی دارید بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم. خدا رو شکر می کنم که در جمع شما دوستان هستم. خزرآنلاین از رسانه های ارزشی استان است که  وابسته به فرد و جناح خاصی نیست. علی رغم سابقه کوتاه فعالیت، جایگاه خوبی در بین رسانه های استان دارد و تا کنون توانسته استقلال خود را حفظ کند.

خزر: ممنونیم سردار، به عنوان اولین سوال، فضای سیاسی استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

فضای سیاسی استان تحت تاثیر ۲ گرایش تاریخی فکری است که از گذشته وجود داشته است. حالا اما متاسفانه علی رغم وجود نیروهای مومن و متدین، این ظرفیت بسیار ارزشمند و شایسته تحت تاثیر گرایش های سیاسی قرار گرفته است و این باعث شده است که استان گیلان از یک پویایی و جهش مدیریتی مومن محروم شود. متاسفانه نیروهای ارزشی در استان مظلوم واقع شدند و حتی نیروهای فرهنگی ، معنوی و مذهبی استان هم مورد بی مهری قرار گرفته اند و زمینه جذب نیروهای ارزشی فراهم نشده است.

جریانی که در حال حاضر مدیریت سیاسی استان را بر عهده دارد بعضا اعتقاد به سابقه سیاسی دارد و عموما وزنه سیاسی به نیروهای غیرارزشی و غیراصولی بر می گردد. این شرایط کلی نظام سیاسی حاکم بر کشور است و استان گیلان هم تحت تاثیر همین شیوه قرار دارد.

متاسفانه شاهد بها دادن به نیروهای لیبرال، سکولار و دخیل در فتنه هستیم، هر چند نیروهای خوبی هم در بدنه دولت و استان وجود دارد اما در مجموع انتصابات مورد انتقاد است و باید تلاش کنیم نیروهای انقلابی و آن ها که جانانه از نظام و رهبری حمایت می کنند بر سر کار بیایند.

خزر: چندی پیش و در جریان سخنرانی آقای نوبخت در رشت، اتفاقاتی رخ داد که منجر به بروز درگیری در پایان مراسم شد. نکته جالب این بود که این بار فرد یا افراد معترض هویتشان مشخص بوده و گفته می شد از فعالان اعتدال در یکی از شهرهای گیلان بوده اند و این بار دیگر نمی شد تقصیر را بر گردن گروه نامرئی  انداخت و در نتیجه به نظر می رسد در بدنه دولت اعتدال هم اختلاف هایی وجود دارد. آیا در بین طیف اصولگرایان هم اختلافی وجود دارد و اصولگرایان در انتخابات آتی یکپارچه وارد عرصه می شوند یا خیر؟

الحمدالله نیروهای ارزشی و اصولگرای بسیار زیادی داریم که همواره پشتیبان نظام بوده اند. البته طبیعت قدرت اینست که غفلت هایی را به دنبال دارد و بعضی فکر کردند که همیشه پایدار می مانند که اینطور نبود و بعضی از صحنه ها را از دست دادیم.

اما فضای سیاسی در جبهه اصولگرایی در حال حاضر فضایی منسجم و تعاملی، به سمت اتحاد است. در حال حاضر ما تعدد مراکز و افراد را داریم. در جبهه اصولگرایی بحث پیروزی در انتخابات مهم نیست، آن چه که مهم است ایثارگری است. این که افراد روحیه ایثارگری داشته باشند نه اینکه تنها به خودشان فکر کنند و خوشبختانه در حال حاضر همین طور است و در نیروهای ارزشی وضعیت بسیار خوبی حاکم است.

خزر: در حال حاضر برخی از نماینده ها که در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد هیچ انتقادی نمی کردند و در زمان انتخابات هم حامی روحانی نبوده اند، حالا و با رفتن احمدی نژاد پیکان انتقاد را به سمت دولت قبل گرفته اند و از هر تریبونی برای حمله به دولت احمدی نژاد استفاده  می کنند. البته کسی منکر وجود اشکالاتی در عملکرد دولت سابق نیست، اما اینکه برخی نمایندگان با رفتن احمدی نژاد تازه شروع به انتقاد کنند را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا این انتقادات را از سر صداقت ارزیابی می کنید یا بهانه ای برای نزدیکی به دولت فعلی؟؟

ببینید! متاسفانه برخی بر اساس مصلحت نمایندگی بعضا دست به کارهای تبلیغاتی و  مردم پسند می زنند. هر چه ما بیشتر به سمت اصول پیش برویم و جایگاه نمایندگی را خفظ کنیم، دولت برای ما مطرح نمی شود زیرا نماینده باید استقلال داشته باشد و آزاده باشد.

نماینده ناظر است و ناظر نباید هیچ تعلق سیاسی و مالی داشته باشد. این روحیه باید در بین نمایندگان حاکم باشد. حال اینکه فعالیت نمایندگان تا چه حد از روی صداقت است و تا چه اندازه تبلیغاتی، مردم قضاوت خواهند کرد چرا که مردم ما فهیم هستند و می فهمند چه عملی برای منافع شخصی است.

خزر: خوب سردار! از بحث های سیاسی بگذریم. در مورد مشکلاتی که گریبانگیر رشت است، توضیحی بفرمایید. هر وقت که صحبت از وضعیت بد رودخانه ها، اوضاع نا به سامان آسفالت و … می شود عده ای توپ را به زمین نماینده ها می اندازند و این پروژه ها را ملی می خوانند و می گویند نمایندگان باید توانایی جذب بودجه را برای این پروژه ها به عنوان پروژه ملی داشته باشند. نظر شما در این باره چیست؟

متاسفانه یکی از عومل عقب ماندگی و خرابی در رشت، ضعف مدیریت شهری و دخالت مدیران استانی در مدیریت شهری و سیاست زدگی در شورا و شهرداری است.

در شورای شهر قبلی هم شورا یک مسیر ضعیف و انحرافی را در پیش گرفت که منجر به بروز اتفاقاتی شد که ما شاهد آبروریزی در سطح کلان بودیم.

الان هم آسیب هایی شورا و مدیریت شهری را تهدید می کند. همان ها حالا هم به دنبال درگیر کردن شهرداری و شورا هستند و می خواهند نیروهای خود را به شورا و شهرداری تحمیل کنند. اما الحمدالله نیروهای توانمند و مومنی در راس امور قرار دارند و شهردار هم تمایل دارد که کار کند و مجموعه این عوامل باعث شده که شورا وضعیت بهتری نسبت به سابق داشته باشد. در مورد شرایط زیست محیطی هم مشکلاتی وجود دارد اما با توجه به وضعیت شورا و شهرداری این مشکلات حل خواهد شد. هر چند که به جرات می گویم هنوز هم آسیب انحراف از اصول در مدیریت شهری امروز موجود است. رشت به علت منفعت طلبی برخی آسیب های زیست محیطی زیادی دیده است.

 

خزر: صحبت از آسیب های زیست محیطی شد. نظر شما درباره برداشت بی رویه از حاشیه سفیدرود چیست؟ چندی پیش هم امام جمعه کوچصفهان نسبت به برداشت بی رویه از حاشیه سفیدرود صورت گرفته است، اعتراض کرد و گفت این برداشت بی رویه که توسط مافیای زر و زور و تزویر در این منطقه صورت می گیرد، علی رغم سود میلیاردی که برای افراد برداشت کننده دارد، منطقه مورد نظر را به گورستانی تبدیل نموده است! نظر شما در این باره چیست؟

سرمایه اصلی گیلان و مردم گیلان بحث جنگل ها، رودخانه ها و محیط طبیعی آن است که گیلان را به عنوان عروس جهان و یکی از مناطق گردشگری مهم ما و کشورهای خارجی تبدیل کرده است.

متاسفانه اخیرا روند تخریب محیط های طبیعی از جمله جنگل و رودخانه ها سیر شتابانی به خود گرفته است از جمله یکی از محیط هایی که به شدت مورد تخریب قرار گرفته است به عنوان نگین گیلان رودخانه سفیدرود است. مراکز قدرت و منفعت بیشترین تلاش را برای چپاول سفیدرود انجام می دهند. اگر بگویم دل من برای سفیدرود خون است بیراه نگفته ام.

درآمد حاصل از این رودخانه به مانند درآمد نفت در سطح کشور است و باید صرف عمران گیلان شود اما متاسفانه شاهد هستیم چند شرکت که لابی های مختلف ونفوذ زیادی در استان دارند به جان این عرصه های بسیار ارزشمند افتاده اند و محیط طبیعی زیبای استان گیلان را تقریبا به یک محیط مخروبه و زشت تبدیل کرده اند و همچنان هم به دلیل همین وابستگی های منفعت طلبانه و زیاده خواهانه روند تخریب همان شتاب سابق خود را دارد که خسارت ناشی از این تخریب هم نصیب مردم می شود!

خزر: سردار از حضور شما در تحریریه و وقتی که به ما اختصاص دادید کمال تشکر را داریم، در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

من هم از شما متشکرم و امیدوارم همواره در عرصه رسانه های مجازی پیشرو باشید و استقلال خود را حفظ کنید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رهروان رهبر کوچصفهان
بعضی نماینده ها هستند شن وماسه کوچصفهان با [...] دراه غارت میکنند خدا ما از این جور انسان ها نجات بده خدا به امام جمعه شهر ما قوت بده و عمراش بیافزاید تا باآنها بجنگدد انشاالله غارت = دزدی = حرام زاده = جهنم جهنم حتما حتما
ناشناس
سردار کجایی گیلان را خوردند جالب اینکه آب هم روش نخوردند اینقدر گلویشان فراخ بود با انصافها سردار اگر یک خورده خرج می کردی یک ذره رای میخریدی حالا قدرت داشتی گلویشان را با دستان قدرتمندت با ان لحن دزد کشت بگیری سردار کاش در قاموس ما هم هدف وسیله را توجیح می کرد افسوس که ستم دیدگان خود شان هم به خودشان ضلم می کنند افسوس که رای می فروشند سردار افسوس که تقلب می کنند گیلان نماینده صادق کم دارد منتظریم سردار منتظریم
در حاشیه