روحانیت باید جایگاه زکات در اسلام را بیشتر برای مردم تبیین کند

امام جمعه موقت رشت به پرداخت زکات از سوی مسلمانان اشاره کرد و گفت: روحانیت باید جایگاه زکات در اسلام را بیشتر برای مردم تبیین کند.

روحانیت باید جایگاه زکات در اسلام را بیشتر برای مردم تبیین کند

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی صبح امروز در دومین گردهمایی مبلغین زکات با موضوع هم‌اندیشی و ارائه الگوی خدمت جهانی در سالن کنفرانس شهرداری شهرستان صومعه سرا که به همت کمیته امداد برگزار شده بود، اظهار کرد: همه ایران باید یکی باشد و برای پیشرفت کشور دست به دست هم دهند.

وی با بیان اینکه بایدتامین سلامت درکشور رایگان باشد، افزود: در جامعه ای که بر مبنای الگوی اسلامی و مکتب علوی تشکیل شده مسلمان نمی‌تواند در برابر نیازها و گرفتاری‌های برادران دینی خود بی تفاوت باشد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه قوانین حقوقی و اخلاقی اسلامی از قبیل خمس، زکات، صدقه، توجه به یتیمان، محرومان و غیره در جامعه اجرا شود فقر خود به خود ریشه کن می‌شود، گفت: توجه به واجبات دین و کمک و همیاری به نیازمندان انسان را عاقبت به خیر می‌کند.

صدیق‌عربانی با بیان اینکه کسانی که پول را دوست داشته باشند نمی‌توانند خدا را در دلشان جا دهند، تصریح کرد: همیشه در کنار نماز، زکات نیز توصیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کمیته امداد با ترویج احیاء زکات، ارزشی را برای جامعه فراهم کرده که از مهمترین علل پرداخت آن، زنده کردن امید در دل مردم محروم جامعه است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه تاسیس کمیته امداد توسط امام خمینی(ره) برای رسیدگی به خانواده نیازمندان است، تاکید کرد: هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی عدالت و مبارزه با ظلم است و دشمنان اسلام در مقابل عدالت این نظام به پا خواسته‌اند.

صدیقی عربانی به پرداخت زکات از سوی مسلمانان اشاره و  اظهار کرد: روحانیت باید جایگاه زکات در اسلام را بیشتر برای مردم تبیین کند.

وی با تإکید بر ترویج انفال در جامعه,  افزود: انفاق در راه خداوند متعال، سعادت دنیوی و اخروی را برای انسان به دنبال دارد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه ستاد احیا زکات در گیلان سعی دارد این واجب فراموش شده الهی را در استان زنده کند، از روحانیون و ائمه جماعات خواست در این فرهنگ سازی مشارکت داشته باشند و کمیته امداد را در تحقق این امر یاری کنند./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه