آتش، شفت را از پا درآورده است/ بخش عظیمی از جنگل‌و‌مراتع لیفکو خندان‌ شفت در آتش سوخت + تصاویر

پس از آتش سوزی های مکرر در روستای سیاحتی زیارتی امامزاده ابراهیم (ع) شفت و پس از گذشت چند ماه از آتش سوزی ویران کننده واحدهای تجاری و کسب کار در بازار دهستان چوبر، اتش این بار جان جنگل های منطقه لیفکو خندان را نیز گرفت.

آتش، شفت را از پا درآورده است/ بخش عظیمی از جنگل‌و‌مراتع لیفکو خندان‌ شفت در آتش سوخت + تصاویر

به گزارش۸دی نیوز، در سلسله آتش سوزی های شفت، با خبر شدیم که بخشی از جنگل و منابع طبعی منطقه روستای لیفکو خندان شهرستان شفت به مدت ۲۴ ساعت از اواخر روز جمعه در آتش می سوزند و تلاش های مسئولین و مردم محل تقریبا کم فایده بوده است.

IMG_0179

IMG_0184

در پی این آتش سوزی علاوه بر نابود شدن مراتع و منابع، بخش عظیمی از درختان کاج که بیشتر از نوع سوزنی برگان است، نابود شده است.

IMG_0185

ماموران آتش نشانی از شهر های احمدسرگوراب، شفت و یگان حفاظت منابع طبیعی استان با در اختیار داشتن بیش از ۲۵ هزار لیتر آب به صورت شبانه روز در حال خاموش کردن آتش هستند اما به دلیل حجم بالای اتش و خشک بودن مراتع، اتش همچنان در منطقه جولان می دهد.

IMG_0189

این اتش سوزی طی دو مرحله جنگل را بلعیده است و در بار دوم وجود خاکستر های آتش به این اتش سوزی قوت دوبار بخشیده و حجم اتش سوزی به دلیل شرایط مستعد برای سوختن، بیشتر شده است.

IMG_0214

کارشناسان منابع طبیعی خسارت آتش‌سوزی مرحله اول را حدود ۲۰ میلیون تومان عنوان نموده بودند که این خسارت با آتش‌سوزی شب گذشته بیش از ۳۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

24566

منابع آگاه منشأ این اتش سوزی عظیم را رعایت نکردن گردشگران و طبیعت گردان غیر بومی عنوان کردند.

DSC_0537

شهرستان شفت حدود ۴۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد که حدود ۳۵ هزار هکتار آن جنگل است اما به دلیل عدم ملزومات کامل و کافی جهت حفظ و حراست این منابع خدادادی در این مناطق و نوازش گاهانه اتش بر منابع طبعی، این اتش است که شهرستان شفت را از پا در خواهد آورد و این در حالی اتفاق می افتد که شفت، همچنان تجربه ها را تجربه می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه