آمریکا از ایران می‌ترسد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: به توانایی خودم و بازیکنان ایرانی ایمان دارم و به همین دلیل هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده گرفتم.

آمریکا از ایران می‌ترسد
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، اسلوبودان کواچ با حضور در برنامه تلویزیونی توپ و تور در خصوص شرایط تیم‌ملی والیبال ایران اظهار داشت: نتایجی که والیبال ایران کسب کرده خیلی خوب بود و همین دلیل باید از بازیکنانم تشکر کنم.
کواچ در پاسخ به این سؤال که چه شد که به ایران آمد و هدایت تیم ملی را قبول کرد، اظهار داشت:  من از کیفیت بازیکنان ایران خبر دارم. چون در پگاه و آذرپیام ارومیه بازی می‌کردم. وظیفه سنگینی بر عهده من است چون پیش از من یکی از بهترین مربیان جهان یعنی ولاسکو هدایت ایران را بر عهده داشت و من جایگزین وی شدم. به خودم و توانایی بازیکنان ایران ایمان داشتم و همین موضوع باعث شد تا هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده بگیرم.
وی ادامه داد: ولاسکو گفته بود که سطح نهایی والیبال ایران حضور در لیگ جهانی و جایگاه کنونی آن است اما من این باور را ندارم و می‌دانم می‌توانیم از جایگاهی که در آن قرار داریم بالاتر برویم. فکر می‌کنم این موضوع دلیل خوبی برای آمدنم به ایران بود.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سؤال که سقف والیبال ایران کجاست، عنوان کرد: ما سعی می‌کنیم تا در هر مسابقه در بالاترین سطح باشیم. اما برخی مواقع این امر محقق نمی‌شود. در حال حاضر با بهترین‌های جهان رقابت می‌کنیم؛‌ بزریل اول، ایتالیا سوم و لهستان تیم ششم جهان است و ما می‌خواهیم مقابل آنها بازی باکیفیتی ارائه دهیم.
کواچ افزود: کیفیت بازی ما باید بالا باشد و تداوم داشته باشد فکر می‌کنم سقف والیبال ایران بالاتر از این است این موضوع را هم نباید فراموش کنیم که دستیارم یک ماه قبل از من به ایران آمد و توانست اطلاعات و شناخت خوبی از تیم پیدا کرده و در اختیار من قرار دهد.
وی در مورد حمایت مردم و حضور تماشاگران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تصریح کرد: فقط تشکر می‌کنم. چون برای هر امتیازی که کسب می‌شود مدیون آنها هستیم. با حضور آنها توان ما ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. تماشاگران ایران فوق‌العاده هستند و بازیکنانم را برای کسب پیروزی مشتاق‌تر می‌کند. زمین والیبال حرف آخر را نمی‌زند و باید سعی کنیم ارتباط خوبی با هواداران برقرار کنیم.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران افزود: ایرانی‌ها همیشه می‌خواهند بهترین‌ها را داشته باشند و ما هم برای این موضوع و حفظ روند صعودی خود گام به گام قدم برداریم. البته باید شرایط تیم‌های مقابل را هم درک کنیم. ما همیشه دنبال بهترین‌ها هستیم اما گاهی برد حاصل نمی‌شود.
کواچ در مورد استعدادهای والیبال ایران و ارتباط با مربیان داخلی عنوان کرد: در حال حاضر ارتباط خوبی بامربیان تیم ملی دارم. با آنها صحبت‌های زیادی انجام می‌دهم و قطعا در آینده ارتباط بهتری با باشگاه‌ها خواهم داشت. بامربیان لیگ برتری ملاقات می‌کنم و ایده‌های خودم را بیان خواهم کرد. هدف همه موفقیت تیم ملی والیبال ایران است و همه برای رسیدن به این موفقیت تلاش خواهند کرد.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد بازی دوم برابر لهستان که فردا برگزار خواهد شد، گفت: این بازی خیلی مهم است و ما برای پیروزی آماده هستیم و اگر تمرکز خود را حفظ کنیم به هدف‌مان می‌رسیم. امروز تمرینات را آغاز کردیم و از بازیکنان خواستم تا با همه توان بازی کنند. ما در گروه سختی قرار داریم و پیروزی در بازی فردا بسیار برایمان مهم است.
کواچ در پاسخ به این سؤال که اگر فردا صعودمان قطعی شود، با چه ترکیبی به لهستان خواهیم رفت،‌ تصریح کرد: اگر ایران تاکنون نتایج خوبی کسب کرده به خاطر بازیکنان آماده‌ای است که در اختیار دارد. تمام بازیکنان خوب هستند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. ما نمی‌خواهیم سرعت بازی خودمان را بگیریم و فکر می‌کنم اگر صعود کنیم از بازیکنان خاصی در بازی‌های آینده استفاده کنم اما به هر حال هدف‌مان پیروزی است.
وی ادامه داد: والیبال ورزش اول لهستانی‌ها است و برای مسابقات این تیم تماشاگران زیادی به سالن مسابقه می‌آیند. ما نمی‌خواهیم بازنده باشیم و تلاش می‌کنیم دست پر لهستان را ترک کنیم و برای رسیدن به هدف از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که ما را به هدف‌مان برساند.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در خصوص آمادگی بدنی خودش اظهار داشت: در حال حاضر والیبال بازی نمی‌کنم اما از نظر بدنی خودم را آماده نگه می‌دارم. دوست ندارم مربیان را با شکم‌های گنده ببینم. از اینکه از نظر بدنی آماده نباشم حس خوبی ندارم. نباید رفتاری کنم که بقیه فکر کنند تنبل هستم از طرفی خودم هم باید برای بازیکنانم الگو باشم.
کواچ با اشاره به دوران بازیگری‌اش گفت: برای من بهترین خاطره حضور در المپیک سیدنی است فکر می‌کنم برای هر ورزشکاری حضور در المپیک و کسب مدال یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود. من دو مدال کسب کردم و قطعا اینها جزو بهترین‌ خاطره‌های من است.
وی با بیان اینکه والیبال مهم‌ترین موضوع برای من است، خاطرنشان کرد: وقتی والیبال کار می‌کنم تمام فکرم روی آن است استعداد به تنهایی کافی نیست و باید خیلی تلاش کرد این روزها جوانان درگیر تلویزیون و کامپیوتر هستند و نمی‌توانند از زمان خود به خوبی استفاده کنند. والیبال باید در مدارس آموزش داده شود و باید به والیبالیست‌ها یاد داد به این رشته عشق بورزند.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد مسابقات قهرمانی جهان در لهستان و بازی‌های آسیایی کره جنوبی عنوان کرد: بعد از لیگ جهانی باید چند روز به بازیکنانم استراحت بدهم چون سه ماه همراه تیم ملی بودم و حالا باید چند روز در کنار خانواده‌های خود باشند. چرا که برای ادامه فعالیت باید شاد بوده و تمرکز داشته باشند.
کواچ افزود: نمی‌خواهم متعصبانه حرف بزنم مسابقات والیبال قهرمانی جهان سطح بالایی دارد. البته ما هم شرایط‌مان بد نیست در مرداد ماه با آمریکا بازی تدارکاتی برگزار می‌کنیم که می‌تواند برایمان مفید باشد. این تیم هم‌گروهمان است و می‌خواهیم اطلاعات کاملی از آن داشته باشیم. فکر می‌کنم آنها از ایران می‌ترسند چون شناخت زیادی از ما ندارند. در ماه‌های آینده چند بازی تدارکاتی انجام می‌‌دهیم و سعی می‌کنیم خودمان را آماده نگه داریم.
وی در مورد لیگ برتر ایران گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که بازیکنان را زیر نظر بگیرم و استعدادهای جدید را کشف کنم. با مریبان لیگ برتری حرف خواهم زد و تبادل نظر می‌کنم اما فعلا فقط به دنبال موفقیت تیم ملی هستم و بعد از آن به سراغ بازیکنان لیگ برتری خواهم رفت.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: مربیان تیم ملی در جریان مسابقات لیگ برتر به من کمک خواهند کرد اما من معتقدم زیر نظر گرفتن چن بازی از لیگ کافی نیست و باید تمام مسابقات را با دقت بررسی کرد. برای مثال سامان فائزی تجربه زیادی ندارد اما بسیار مستعد است و من به این دلیل او را به تیم ملی دعوت کردم.
در پایان از هواداران می‌خواهم که مثل همیشه به ما کمک کنند. من قولی برای برد و باخت نمی‌دهم فقط قول می‌دهم که تا آخرین لحظه تلاش کنیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه