اراده اسلامی سبب تحقق بسیاری از امور کشور است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نامگذاری امسال گفت: برای تحقق شعار سال همه باید وارد صحنه شویم و آن را عملیاتی کنیم، وقتی اراده اسلامی باشد بسیاری از کارها را می‌توانیم انجام دهیم.

اراده اسلامی سبب تحقق بسیاری از امور کشور است

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه در مصلی امام خمینی(ره) این شهر، با بیان اینکه این روز روز مهمی است، اظهار کرد: ۳۳ سال قبل در چنین روزی مراسمی برگزار شد و یک منافق نفوذی به نام کلاهی بمبی را جاسازی کرد تا به محض ورود آیت‌الله شهید بهشتی بمب منفجر شد و حادثه هفتم تیر روی داد.

وی با بیان اینکه امروز یک فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌ها فراهم شده است، افزود: جلسه امروز فرصت مطالعاتی برای امور گذشته است که باید از آن استفاده کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ابتدا باید شناسنامه هفتم تیر را بدانیم که چه کسانی این حادثه را به وجود آوردند، گفت: در مرحله دوم شناسنامه منافقین را از منظر آیات و قرآن بررسی و سپس شجره نامه منافقین است که باید بررسی شود.

اکرمی با بیان اینکه خداوند منافقین را رسما حزب شیطان معرفی می‌کند، تصریح کرد: نکته چهارم بررسی کارنامه منافقین در انقلاب اسلامی در قبل و بعد از حادثه است که هم اکنون در عراق حضور دارند و گاهی در لیست تروریست‌ها معرفی می‌شوند ضروری است.

وی با بیان اینکه نکته دیگر رسالت ما در جریان نفاق و برخورد با منافقین از دیدگاه قرآن است، خاطرنشان کرد: نخستین نکته این است که انقلاب اسلامی از روز نخست از سال ۴۱ و بعد از ماجرای شاه کلید خورد و این انقلاب بیش از ۵۰ سال سابقه در خود یک تاریخ هزار و ۴۰۰ ساله اسلام را  جای داده است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک معجزه است،که پای ابرقدرت‌ها را می‌لرزاند، گفت: در مذاکرات ژنو یک هیئت ایرانی در برابر شش هیئت پنجه در پنجه افکنده است.

اکرمی با اشاره به اینکه تصور نکنید که ما با یک کشور در طرف هستیم، تصریح کرد: این انقلاب واقعا یک معجزه است که باید به آن اهمیت دهیم که به عنوان یک مکتب به وجود آمده و باید بر روی آن مطالعه کنیم.

وی افزود: باید نسل‌های بعد بدانند که در یک کشوری که تازه انقلاب شده در سال بعد پنج انتخابات برگزار می‌شود و این نشان از اقتدار آن انقلاب و نظام دارد، امام راحل به جد به مردم باور داشت و آنها رکن می‌دانست و جمهوری اسلامی باور ایشان بود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه خداوند می‌فرماید مردم باید بپا خیزند و کارها را عملیاتی کنند، اظهار کرد: به عنوان کسی که در پنج دوره مجلس بوده‌ام عرض می‌کنم ما مشکل قانون و برنامه نداریم باید در اجرا تلاش کنیم، اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه پنج ساله وجود دارد.

اکرمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره  نامگذاری امسال گفت: برای تحقق شعار سال همه باید وارد صحنه شویم و آن را عملیاتی کنیم، وقتی اراده اسلامی باشد بسیاری از کارها را می‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه « ما لیست بسیار بلندی برای کارهای انجام شده داریم و لیست بزرگتری برای کارهای انجام نشده»، افزود: انقلاب روی داد و پس از سه سال نخستین رئیس جمهور توسط مجلس رای عدم کفایت را گرفت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری تصریح کرد: اینجا بود که سازمان مجاهدین فهمیدند قافیه را باخته‌اند و شروع به ترور و انفجار کردند، آیت الله صدوقی در ماه رمضان و سایر افراد مردان موجi و سابقه‌ دارد چون اینها پایه‌های نظام بودند، باید اینها را از پای در آوریم و چون پایه‌های نظام بودند.

اکرمی با اشاره به خصوصیات منافقین، گفت: در قرآن مجید ۳۷ بار از نفاق جمله و یک سوره بیان شده و امام علی(ع) در نهج‌البلاغه ۳۸ صفت برای منافقین معرفی می‌کند و منافق یعنی رنگارنگ و کسی که روی نقطه ضعف تاکید دارند و مثبت را نادیده گرفته، دل انسان را خالی می‌کند، انجام گرفته‌ها را ندیده و انجام نشده‌ها را می‌بیند.

وی با بیان اینکه در پایان جمع‌بندی ۳۳ سال از حادثه می‌گذرد، تصریح کرد: ببینید قربانیان زیان کردند یا خیر؟ خداوند می‌فرماید کسانی که در راه خدا شهید شدند نمی‌گذارم خونشان از بین برود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: شهید رجایی در سازمان ملل رفت و گفت من سند جنایت شاه هستم، ایران قربانی مواد شیمیایی است که عراق در حلب و جاهای دیگر استفاده کرده ، کجا دنیا حرفی در برابر این جنایات زده باشد.

اکرمی با بیان اینکه شهید می‌ماند و ماندگار است، خاطرنشان کرد: وقتی به کارنامه منافقین نگاه کنید رسواتر و آورتر و نگبت‌تر از منافقین وجود ندارد.

وی افزود: وظایف ما این است که منافق را شناخته و به دیگران معرفی کنیم و شهیدان را محترم بشماریم و در معرفی آنها بکوشیم./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه