بسیج دانشجویی:چرا عده ای در داخل اینگونه برای آوردن مجدد استعمار پیر انگلیس به کشورمان سر از پا نمی شناسند

مطالبه جدی دانشجویان انقلابی از مجلس محترم آن است که قبل از هرگونه عذرخواهی انگلیس از خیانتهای روا داشته در حق مردم ایران و اقدام جدی در راستای اعتمادسازی، از افزایش مناسبات بیش از آنچه که در مصوبه مجلس آمده جلوگیری نمایید.

بسیج دانشجویی:چرا عده ای در داخل اینگونه برای آوردن مجدد استعمار پیر انگلیس به کشورمان سر از پا نمی شناسند
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی کشور درخصوص زمزمه های اخیر بازگشایی سفارت و افزایش سطح مناسبات بین ایران و انگلستان، نامه سرگشاده ای را خطاب به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی صادر نموده است که متن کامل آن ذیلاً می آید:
بسمه تعالی
ریاست  محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
تاریخ همیشه برای آدمی آموزگاری بوده است تا با غور در آن و تفکر در رویدادهایش عبرت گیرد و با حکمت برای اتفاقات آینده تدبیر کند. این تفکر و تدبرقاعدتا  برای ملتی که داعیه گسترش گفتمان خاص همچون گفتمان  اصیل اسلامی را دارد ضرورت بیشتری پیدا می کند تا  در مسیر خود با کمترین خطا و آسیبی به پیش رود.
نگاه به گذشته کشورمان و تحلیل فرازها و نشیب هایش، ریزش ها و رویش هایش به همراه  بررسی جریانات و شخصیت های تاثیرگذار در اتفاقات و حوادث می تواند تابلوی تمام عیاری از انتخابها و تصمیم های  درست و غلط، دوست ها و دشمن ها، کوتاهی ها و اقدامات به موقع و… برایمان ترسیم نماید. این تابلو باید پیش روی آحاد ملت به ویژه مسئولین وتاثیرگذاران کنونی کشور باشد تا با درس گرفتن از آن مسیر را دقیقتر بپیمایند.
پرواضح است که گوشه ای از این تابلو مختص به تعاملات و مناسبا ت کشورهای مختلف با ما خواهد بود.
ریاست محتر م مجلس شورای اسلامی
چند روزی است که زمزمه های بازگشایی سفارت انگلیس در ایران به گوش می رسد. کشوری که ازسالیان دور تا امروز حرص و طمع و خباثتش نسبت به ملت مان پوشیده نیست و حال جالب است که عده ای از طیفی خاص که با نتیجه رای مردم در سال ۸۴ نتوانستند کنار بیایند و دلشان با خواست مردم (بی توجه به نتیجه آن و شخص منتخب)صاف نشد حال به راحتی تمام ، کارشکنی ها و خیانت های انگلیس را فراموش می کنند و خواهان افزایش سطح مناسبات با این کشور هستند. آیا به راستی اینان گمان می کنند مردم کشورمان خیانت های این روباه پیر را فراموش خواهند کرد؟! کودتای ۲۸ مرداد و شکست ملی شدن صنعت نفت. حمایت از رژیم دیکتاتوری پهلوی تا آخرین روزهای عمرش، حمایت از رژیم بعثی صدام در جنگ هشت ساله علیه ملت ایران، حمایت از فتنه گران در سال ۸۸، حمایت از تروریستها و نقش در شهادت دانشمندان هسته ای، همراهی در تحریم های غیر انسانی علیه کشورمان نمونه هایی از دشمنی دیرینه این کشور با ملت ما می باشد.
جناب آقای دکتر لاریحانی
واقعا جای سوال است که انگلیس برای چه این همه برای حضور فعال در کشورمان تلاش می نماید؟ چه منافعی دارد که با عدم حضورش در ایران آن ها را از دست می دهد و اکنون با تمام توان به دنبال بازگشایی آن افتاده است؟ چرا عده ای در داخل اینگونه برای آوردن مجدد استعمار پیر انگلیس به کشورمان سرازپا نمی شناسند؟
حال ضمن یادآوری مصوبه مجلس پیرامون کاهش مناسبات با کشور خبیث انگلیس مطالبه جدی دانشجویان انقلابی از مجلس محترم آن است که با رصد دقیق فضا بر احقاق حقوق حقه ملت که توسط این  کشور در برهه های زمانی مختلف تضییع شده تاًکید نماید و قبل از هرگونه عذر خواهی انگلیس از خیانتهای روا داشته در حق مردم ایران و اقدام جدی در راستای اعتمادسازی، از افزایش مناسبات بیش از آنچه که در مصوبه مجلس آمده جلوگیری نمایید. 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور
۳ تیر ۱۳۹۳

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه