گیلان، دومین استان کشور در گازرسانی به روستاهاست

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: ۱ هزار و ۱۹۴ روستا، ۱۹۹ هزار خانواده روستایی و ۶۵ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و استان گیلان مقام دوم کشوری را در زمینه گازرسانی به روستاها دارد.

گیلان، دومین استان کشور در گازرسانی به روستاهاست

به گزارش ۸دی، سید جلال نورموسوی در مراسم گازرسانی به روستای صفرمحله رضوانشهر، گفت: توسعه گازرسانی از جمله وظایف شرکت گاز است و سعی شده در راستای توسعه خدمات از شهرها به روستاها از سال ۸۰  با گازرسانی به روستاها خدمات دولت را به مناطق محروم ببریم و فاصله شهرها و روستاها را کاهش دهیم .

 

وی ادامه داد: توسعه گازرسانی در روستاها به حدی رسیده است که ۱ هزار و ۱۹۴ روستا، ۱۹۹ هزار خانواده روستایی و ۶۵ درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و استان گیلان مقام دوم کشوری را در زمینه گازرسانی به روستاها دارد .

 

وی با بیان اینکه دو شهرستان انزلی و رضوانشهر به عنوان شهر پاک و سبز این استان محسوب می‏شود، گفت: ۴۷ شهر یعنی ۹۹.۵ درصد شهرهای استان از نعمت گاز بهره‏مند هستند و به زودی به ۴ شهر دیگر نیز گازرسانی صورت می‏گیرد .

 

نورموسوی متذکر شد: ۲۱۱ روستای استان دارای پیمانکار است و ۷۰ درصد این تعداد در دهه فجر از نعمت گاز بهره‏مند می‏شوند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: در هفته دولت ۱۰۴ پروژه را آماده افتتاح داریم که از این تعداد ۸۲ پروژه روستایی است که در ۱۳ شهرستان پراکنده هستند و این امر نشانه توجه همه جانبه ما به روستاهاست.

 

نورموسوی خاطرنشان کرد: ۳ جایگاه سی ان جی استان نیز در ایام دهه فجر تامین گاز صورت گرفته است که با افتتاح این جایگاه‏ها تعداد ایستگاه‏های سی ان جی استان به ۸۰ جایگاه رسیده است.

 

وی متذکر شد: تاکنون به ۷ پروژه مسکن مهر گازرسانی صورت گرفته است و مجموع هزینه برای طرح‏های توسعه گازرسانی ۱۵ میلیارد تومان بوده است .

 

وی در زمینه گازرسانی در شهرستان رضوانشهر افزود: ۷۲ روستای رضوانشهر و ۹۵.۱ درصد روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‏مند هستند.

 

نورموسوی ادامه داد: در هفته دولت امسال  ۶ روستای  شهرستان رضوانشهر که ۲۸ کیلومتر شبکه در آنها ایجاد شده و ۷۶۸ خانوار از نعمت گاز بهره‏مند می‏شوند و ۱ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پیش‏بینی شده بود که تاکنون ۹۷۷ میلیون تومان هزینه انجام شده است و بقیه برای نصب انشعابات در یک ماه آینده برای استفاده مردم از گاز طبیعی صورت می‏گیرد .

 

وی متذکر شد: در اجرای پروژه‏ها واحدهای ستادی و واحدهای اجرایی تلاش بسیاری برای خدمت به مردم می‏کنند و ما برای تامین گاز مردم هزاران کیلومتر لوله‏گذاری را از جنوب کشور انجام داده‏ایم، هر چند که استفاده از گاز طبیعی بهتر از هر سوخت دیگری است اما با بی‏توجهی به موارد ایمنی می‏تواند بسیار خطرآفرین باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه