وقتی ترامپ خود را در جهان عقل کل می‌داند/ من از همه بیشتر می‌دانم

خبرگزاری فرانسه در گزارشی در مورد دونالد ترامپ نوشت او تقریبا در همه موضوعات در جهان خود را کارشناس و عقل کل می‌داند و می‌گوید من از همه بیشتر می‌دانم.

وقتی ترامپ خود را در جهان عقل کل می‌داند/ من از همه بیشتر می‌دانم

به گزارش ۸دی، در گزارش این خبرگزاری آمده است: رئیس جمهور آمریکا ابرویی بالا انداخت و گفت آتش نشانان (فرانسه) برای نجات نوتردام می‌بایست سریع‌تر عمل می‌کردند و احتمالا از هواپیما‌های آبپاش برای مهار آتش‌سوزی استفاده می‌کردند. اما این نخستین بار نبود که وی به عنوان کارشناس احتمالی پیش‌قدم می‌شد و اظهارنظر می‌کرد.

نیرو‌های وضع فوق‌العاده فرانسه می‌گویند که استفاده از حجم زیاد آب با استفاده از هواپیما‌های آبپاش می‌تواند باعث فروریختن ساختمان قدیمی ۸۵۰ ساله شود؛ با این حال، اعتماد به نفس ترامپ به دانش تکاملی و گلچین شده خود، بعید است که از بین برود. در اینجا به برخی از اظهارنظرهای ترامپ اشاره شده است:

روزنامه واشنگتن پست ترامپ را متهم به بیش از ۹هزار بیانیه و اظهارنظر دروغ یا گمراه کننده طی دو سال ریاست جمهوری کرده است. ترامپ بعد از دو سقوط اخیر هواپیمای مدل ۷۳۷مکس بوئینگ، نگران شهرت غول هواپیمایی بوئینگ است. وی یک راه حل پیشنهاد کرده و آن «تغییر نام» است.

وی آوریل امسال در پیام توئیتری خود نوشت: من درباره برندسازی چه می‌دانم، شاید هیچ ندانم (اما من رئیس جمهور آمریکا شدم!) اگر من جای شرکت بوئینگ بودم، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را تعمیر می‌کردم، چندین ویژگی منحصربه‌فرد به آن اضافه می‌کردم و نام این هواپیما را به یک نام جدید تغییر می‌دادم. هیچ محصولی تاکنون تا این حد آسیب ندیده است. اما دوباره می‌گویم، من چه می‌دانم؟

رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص انرژی تجدیدپذیر نیز اظهارنظر کرده؛ با توجه به نظریه‌هایی که به طور گسترده اثبات نشده یا در مورد آن تردید است، وی گفت انرژی توربین بادی نمی‌تواند تغییرات در تولید را کنترل کند و این برای شما بد است.

وی در این باره در یک سخنرانی گفت: فکر کنید در حال تماشای تلویزیون هستید و برق قطع می‌شود. وقتی دلیل قطع برق را جویا می‌شوید جواب این است، چون وزش باد‌ها متوقف شده برق قطع شده. ترامپ همچنین گفت من چیز‌های زیادی می‌دانم. سر و صدای یک توربین بادی سرطان‌زا است.

ترامپ که اغلب بخاطر کار خود با ساختمان‌ها و زمین‌های گلف معروف شده، درباره هوا و فضا نیز زیاد صحبت کرده است. وی ماه مارس ۲۰۱۹ نیز درخصوص تراژدی‌های بوئینگ ۷۳۷ توئیت کرد: هواپیما‌ها دارند آنقدر پیچیده می‌شوند که دیگر نمی‌توان آن‌ها را هدایت کرد. دیگر نیازی به خلبان نیست، بلکه به دانشمندان علوم رایانه از (دانشگاه) اِم آی تی نیاز است!. همیشه کالا‌های بسیاری را می‌بینم و همواره تلاش بر این است که یک گام غیرضروری دیگر به جلو برداشته شود، در حالی‌که اغلب نمونه‌های قدیمی و ساده‌تر به مراتب بهتر است.

ترامپ همچنین ژانویه امسال در نشست کابینه خود تجاربش درباره پهپاد‌ها را به اشتراک گذاشت و گفت: من بیشتر از هرکسی درباره پهپاد‌ها می‌دانم.

اما ترامپ به همان اندازه درباره تکنولوژی نسبتا قدیمی‌تر مانند دیوار‌های مرزی آمریکا -مکزیک نظر دارد و اظهارنظر می‌کند. وی دسامبر ۲۰۱۸ توئیت کرده بود: هیچ چیز دیگری کارساز نیست و این برای هزاران سال درست بوده است. من فناوری را بهتر از هر کسی می‌دانم.

ترامپ همچنین ژوئیه ۲۰۱۶ گفته بود که هوش وی بخاطر ژن خوب او است.

وی در یک سخنرانی گفته بود: عموی من دکتر جان ترامپ یک استاد بزرگ، دانشمند و مهندس در دانشگاه اِم آی تی بود. ژن‌های خوب، ژن‌های بسیار خوب و خیلی هوشمند. ترامپ افزود: اگر من به عنوان یک دموکرات لیبرال نامزد شوم، آن‌ها خواهند گفت من یکی از باهوش‌ترین افراد در هر کجای دنیا هستم – این درست است.”

اما حتی اگر رئیس جمهور یک کارشناس باشد، وی به کارشناسان عادی درخصوص سیاست‌های خارجی اعتماد ندارد. وی در آوریل ۲۰۱۶ در این باره گفت: شما می‌دانید من همیشه می‌خواستم بگویم… من تا قبل از این هرگز نگفته بودم که تمام این کارشناسان افتضاح هستند. رئیس جمهور ترامپ همچنین پیشنهاد کرده بود که اگر دست وی بود مسائلی مانند مبارزه با داعش و سایر گروه‌های تروریستی بهتر انجام می‌شد. وی در این باره گفت: من بیشتر از ژنرال‌ها درباره داعش می‌دانم.

منبع: الف

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه