نفتکش ایرانی از حمله ۸ فروند قایق دزدان دریایی نجات یافت

۸ فروند قایق مسلح دزدان دریایی، یک فروند نفتکش کشورمان را در دریای سرخ مورد هجوم قرار دادند که با حضور به موقع ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند.

نفتکش ایرانی از حمله ۸ فروند قایق دزدان دریایی نجات یافت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ۸ فروند قایق مسلح دزدان دریایی، یک فروند نفتکش کشورمان را در دریای سرخ مورد هجوم قرار دادند که با حضور به موقع ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند.

ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش و تکاوران این نیرو با اجرای آتش پرحجم مانع از تعرض دزدان دریایی به نفتکش ایرانی شده و دزدان دریایی را متواری کردند.

پیش از این فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور مستمر و مداوم ناوگروه های این نیرو در آبهای ازاد و بین المللی بویژه در محدوده خلیج عدن و دریایی سرخ را موجب ایجاد امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی کشورمان در این آبراه ها دانسته و تضمین کننده سلامت اقتصاد ملی در دور دست ها عنوان کرده بود.

ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن الوند و ناو بوشهر اوایل اردیبهشت ماه سال جاری اسکله منطقه یکم این نیرو را به قصد آبهای آزاد و بین المللی ترک کردند که در طول اجرای مأموریت ضمن پهلوگیری در بندر سودان توانستند برای نخستین بار با عبور از خط استوا در بندر دارالسلام کشور تانزانیا حضور یابند. همچنین این ناوگروه در حال حاضر مشغول انجام مأموریت اسکورت کشتی های تجاری و برقراری امنیت دریایی در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه