شهید خوش‌سیرت ستاره‌ای بود که در گردان حمزه درخشید

سردار همدانی در مراسم یادواره شهید خوش‌سیرت با بیان اینکه مانند آهنربایی بود که همه را به خود جذب می‌کرد گفت: شهید خوش‌سیرت ستاره‌ای بود که در گردان حمزه درخشید.

شهید خوش‌سیرت ستاره‌ای بود که در گردان حمزه درخشید

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان خبر، سردار حسین همدانی در مراسم یادواره شهید مهدی خوش‌سیرت با گرامیداشت یاد و خاطره چهارصد شهید آستانه‌اشرفیه و شهدای گردان حمزه، اظهار کرد: دلیل درخشش سردار خوش‌سیرت در دفاع مقدس تربیت او در مسجد و باورهای قوی بود.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک بهترین دسته گلی که می‌توانی به شهدا تقدیم کنیم صلوات است، افزود: شهدای ما مجاهدان در طول دفاع مقدس بودند و هر موقع به مشکلی بر می‌خوردند کلید طلایی‌شان ذکر صلوات بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: آنهایی که دنبال پیکر مطهر شهدا بودند هر موقع به مشکلی بر می‌خوردند با صلوات کارهایشان را پیش می‌بردند.

همدانی با بیان اینکه یادواره شهدا فرصتی برای پاسداشت و یادآوری رشادت‌های شهدا است، تصریح کرد: هشت هزار شهید گیلان و ۲۰۰ شهید گردان حمزه ستارگان درخشان هستند.

وی با اشاره به تغییر و تحولات سیاسی در جهان، خاطرنشان کرد: امروز بازیگران صحنه تروریست در دنیا تغییر کرده‌اند و کارگردان تروریست جهانی همان آمریکا است.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان اسلام در عملیات‌ها اعتقاد داشتند که این سرزمین رسول الله است و باید حفظ شود، افزود: پس از عملیات کربلای پنج قطعنامه‌ها صادر شد و شرایط بسیار تغییر کرد و شاهد تحولات زیادی بودیم.

همدانی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس، گفت: مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی مدل جهانی شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه شهید خوش سیرت تربیت شده خانواده‌ای مؤمن بود اظهار کرد: این شهید بزرگوار مانند آهنربایی بود که همه را به خود جذب می‌کرد و اگر بچه‌های گردان حمزه یک روز او را نمی‌دیدند دلتنگ وی می‌شدند.

وی با اشاره به جنایت‌های مستکبران علیه مردم سوریه گفت: استان حلب یکی از استان‌هایی است که بیش از ۵ میلیون جمعیت دارد  و ما شاهد آن هستیم مستکبران آن را به مخروبه تبدیل کرده‌اند و مردم آنجا فقط خواهان حفظ امنیت هستند.

سردار همدانی با اشاره به جنایت‌های آنها علیه ارادتمندان حضرت علی(ع)‌ بیان کرد: آنها تمام این اقدامات را انجام می‌دهند تا از ارادت محبان اهل بیت(ع) را کم کنند که آیا مگر می‌شود با چنین اقداماتی محبت اهل بیت(ع) را کم کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه کارگردان همه جنایت‌ها در عراق، افغانستان،‌ سوریه و بوسنی یکی است افزود: کارگردانی تمامی جنایت‌های منطقه برعهده یک نفر است و فقط بازیگر آن عوض شده و هدف اصلی آنها نیز ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با یادآوری فرمایش امام خمینی(ره) در ارتباط با اینکه آمریکا شیطان بزرگ است اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با بیرون کردن شیطان کوچک (شاه) باید با شیطان بزرگ مقابله کرد.

سردار همدانی انقلاب اسلامی ایران را انقلابی مردمی عنوان کرد و افزود: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که توانست الگوی انقلاب‌های منطقه شود امروز هم باید در اقتصاد مقاومتی با مردم وارد عرصه شویم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در مسائل مختلف وحدت خود را حفظ کنیم افزود: شاید در ارتباط با مسائل مختلف اختلاف سلیقه داشته باشیم ولی باید در مسائل مختلف وحدت خود را حفظ کنیم و گوش به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی مهمترین ارمغان شهدا را امنیت برجای گذاشته برای مردم دانست و افزود: ما باید قدرشناس شهدا باشیم.

سردار همدانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع علمای جهان اسلام گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که با دلارهای عربستان و بیت‌المال مسلمین تمام سعی خود را می‌کنند تا بین مردم مسلمان اختلاف و تفرقه بیندازند.

همدانی با بیان اینکه با این هجمه استکبار جهانی علیه سوریه آنها حماسه خلق کردند و افزود: آمریکایی‌ها نخستین هدفشان حفظ و برقراری امنیت اسرائیل و قطع شدن دست ایران و حزب‌الله در منطقه بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای مقابله با دسیسه مستکبران مسئله بسیج را عنوان کرد افزود: شاهد هستیم که علمای جهان اسلام از جمله در عراق حکم جهاد را  صادر کرده‌اند و استقبال مردم از آن به حدی بود که برای سازماندهی مردم با مشکل مواجه شدند.

وی به مهمترین اشتباهات آمریکایی‌ها در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: در طی ۳ دهه اشتباهات آنها از جمله در سال ۶۱ حمله به جنوب لبنان بود که بانی تشکیل حزب‌الله شد.

همدانی به صحبت‌های نخست وزیر اسرائیل خطاب به سران آمریکا اشاره کرد و گفت: شما می‌خواستید که در عرض ۳ ماه در سوریه دست حزب‌الله را از منطقه قطع کنید ولی در سوریه یک حزب الله جدید شکل گرفت.

فرمانده دوران دفاع مقدس رمز موفقیت جوامع اسلامی را حفظ وحدت عنوان کرد و افزود: دولت‌ها با انتخاب مردم می‌آیند و می‌روند و ما باید یقین داشته باشیم که همه این دولت‌ها برای خدمت به مردم در حال فعالیت هستند.

همدانی با اشاره به رفتار شهید خوش سیرت در زمان دفاع مقدس با مسئولان و نمایندگان مجلس افزود: شهید خوش‌ سیرت زمانی که نمایندگان مجلس و مسئولان می‌آمدند با همه برخورد یکسان داشت که این کار وی سبب شده بود در گردان حمزه از تمامی جناحین حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: وقتی بیرون از ایران حضور داشته باشید جایگاه ایران در منطقه و جهان را بیشتر درک خواهید کرد.

سردار همدانی با اشاره به اینکه در سوریه مرکز مطالعات و پژوهش ایجاد شده است تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را تحلیل و از آن استفاده کنند افزود: آنها با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبری صاحب دستاوردهای بسیاری شدند.

وی به صحبت‌های رئیس سازمان جاسوسی آمریکا و فرمانده اسبق نظامی در عراق اشاره کرد و گفت: او معتقد بود که در منطقه هر کاری را انجام دادند تا دست و نقش ایران را در منطقه کوتاه کنند ولی ایرانیان را یک قدرت ناشناخته داشتند و تمام نقشه‌های ما را نقش برآب می‌کردند و آن همان وعده خداست.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: با مقاومت و صبر در آزمایش‌های الهی می‌توان به پیروزیهای بزرگی دست یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه