آیت الله قربانی: نمی توان مردم را به زور به بهشت فرستاد

امام جمعه رشت گفت: درست است که نیروهای نظامی، قضایی و … می توانند تا حدودی مردم را به انجام وظیفه وا دارند، اما تا اندرون مردم با تقوا و ایمان اصلاح نشود، نمی توان آنان را به زور به بهشت رهنمون کرد.

آیت الله قربانی: نمی توان مردم را به زور به بهشت فرستاد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، آیت الله  ˈزین العابدین قربانیˈ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با محوریت ماه مبارک رمضان تاکید کرد: تقوا، نیروی درونی است که انسان را از ارتکاب به گناه و خلاف بازمی دارد و بایستی مردم را با حقایق دین آشنا کرد.

وی اظهار کرد: درست است که نیروهای نظامی، قضایی و … می توانند تا حدودی مردم را به انجام وظیفه وا دارند، اما تا اندرون مردم با تقوا و ایمان اصلاح نشود، نمی توان آنان را به زور به بهشت رهنمون کرد.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت تکمیل خانه های عالم در استان ادامه داد: می بایست مردم را با روح اسلام آشنا کرد و این امر توسط مبلغان فاضل و درد آشنا تحقق خواهد یافت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان گیلان افزود: مساجد، حسینیه ها، مدارس ، دانشگاه ها و رسانه فرصت هایی هستند که می توان از آنها برای پروراندن نوجوانان و جوانان با اندیشه های اسلامی بهره گرفت.

آیت الله قربانی تاکید کرد: برنامه ریزی ها برای امور جوانان به گونه ای فراهم شود تا آنان از مساجد و آموزه های دینی غافل نشوند.

وی بر ضرورت تعامل و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی برای تحقق امور فرهنگی در استان تاکید کرد.

استاندار گیلان نیز در این نشست؛ بر تعامل و هم افزایی مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.

ˈمحمدعلی نجفیˈ با اشاره به وجود نقاط ضعف فرهنگی در استان افزود: متاسفانه فقدان برنامه ریزی جهادی فرهنگی یکی از مشکلات است که این موضوع به ضعف تعامل و هم افزایی بین دستگاه های اجرای استان برمی گردد.

وی ادامه داد : استفاده ابزاری از فرهنگ برای مقاصد سیاسی ، ضعف ساختاری تشکیلات فرهنگی و نداشتن بانک اطلاعات فرهنگی از دیگر نقاط ضعفی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

نجفی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای پروراندن اندیشه های نوجوانان و جوانان دانست و افزود: روحانیان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند و می بایست از فرصت حضور آنان در پرورش اندیشه نسل نو استفاده کرد.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح سواحل دریا ، این پروژه را طرح عظیمی توصیف کرد که شرایط تسهیلات و امکانات برای گردشگران را فراهم می کند.

نجفی افزود: طرح های سواحل دریا در ماه مبارک رمضان باز است اما مردم ملزم به رعایت موازین شرعی و اخلاقی در این مکان ها هستند.

وی اظهار کرد: سواحل دریا نباید با اندیشه های دولتی و یا اندیشه های خاص اداره شوند بلکه می بایست در کنار هدایت فرهنگی و نظارت، امکانات و تسهیلات گردشگران فراهم شود.

نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان با محوریت ماه مبارک رمضان و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه