کسانی را که برای ایجاد اشتغال مانع ایجاد کنند تحمل نمی کنیم

نجفی: ارتقای معیشت مردم و تولید و اشتغال از تعهدات مسئولان به مردم است و اگر هر دستگاهی بخواهد مانعی برای اشتغال استان ایجاد کند تحمل نمی کنیم.

کسانی را که برای ایجاد اشتغال مانع ایجاد کنند تحمل نمی کنیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، جلسه شورای اداری شهرستان ماسال صبح روز گذشته با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

در این جلسه، محمدعلی نجفی با اشاره به تعداد زیاد پروژه های نیمه تمام در استان گفت: امسال با توجه به ظرفیت بالای شهرستان ماسال، ۱۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به این شهرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه گسترش صنایع تبدیلی کشاورزی و بسته بندی از تاکیدات اینجانب در استان است، گفت: باید تلاش کنیم مشارکت بخش خصوصی را در طرح های مختلف استان افزایش دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت بالای ماسال در زمینه کشاورزی و دامپروری گفت: زمین ها و مراتع مستعد این شهرستان برای توسعه کشاورزی و دامپروری بسیار مستعد است.

دکتر نجفی با بیان اینکه از طرح های اشتغالزا همه گونه حمایت می کنیم، اظهار کرد: ارتقای معیشت مردم و تولید و اشتغال از تعهدات مسئولان به مردم است و اگر هر دستگاهی بخواهد مانعی برای اشتغال استان ایجاد کند تحمل نمی کنیم.

وی با بیان اینکه موانعی بر سرراه طرح های گردشگری ماسال قرار دارد باید برطرف شود، افزود: این شهرستان دارای مواهب طبیعی بسیار برای حضور گردشگران است که می تواند موجب ایجاد اشتغال برای منطقه شود.

استاندار گیلان همچنین با تاکید بر اینکه اخلاق مداری وظیفه مسئولان در مقابل مردم است، گفت: نباید فضای ادارات را به گونه ای ایجاد کنیم که نارضایتی برای ارباب رجوع ایجاد شود و کارکنان دستگاههای اجرایی موظف هستند انضباط اداری را رعایت کنند تا در جهت خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد نشود.

دکترنجفی به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و خطرنشان کرد: در این ماه پربرکت مسئولان هرچه بیشتر در نمازهای جماعت در مساجد حضور می یابند تا ضمن بهره مندی بیشتر از فیوضات این ماه مبارک، بتوانند شنونده مسائل و مشکلات مردم باشند.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار به ساخت مصلی های استان گفت: باید بیشتر تلاش براین باشد که بتوان مشارکت خیران و مردم را در ساخت مساجد، مصلی ها و بقاع متبرکه بیشتر داشته باشیم.

استاندار گیلان همچنین ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی، اظهار داشت: از همه کسانی که برای تامین امنیت استان تلاش می کنند قدردانی می کنم.

امام جمعه ماسال هم در ادامه، برپایی نماز جمعه را از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: نماز جمعه از بزرگترین ابزارهای تبلیغ دین است و باید تلاش کنیم هرچه بیشتر در جهت تقویت این فریضه الهی گام برداریم.

امام جمعه ماسال یکی از مهمترین نمودها و آثار نماز جمعه را در دوران انقلاب، خطبه تاریخی رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ عنوان کرد و گفت: این خطبه نقشه فتنه گران را بر آب کرد و دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی موسوی خواستار توجه بیشترمسئولان برای ساخت مصلی های نمازجمعه شد و رافزود: نمازجمعه نقش بسیار مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه و خنثی کردن توطئه های دشمنان دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان در هنگام تخصیص بودجه مصلی ها را از مساجد و بودجه فرهنگی جدا در نظر می گیرند.

امام جمعه ماسال با اشاره به ساخت بنای مسجد جامع ماسال در قبل از انقلاب اسلامی و کمبود فضای نماز جمعه شهر گفت: نظام جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی برای شهرستان ماسال داشته است اما در این نظام اسلامی نباید وضعیت به نحوی باشد که شهرستان ماسال نماز جمعه خوان داشته باشد اما جا برای نماز وجود نداشته باشد.

فرماندار ماسال نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به استاندار گیلان گزارشی از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان ماسال ارائه داد.

محمود قاسم نژاد گفت: شهرستان ماسال بالغ بر ۵۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۵ درصد از این جمعیت ساکن روستاها هستند.

وی وجود ۷ هزار هکتار اراضی شالیکاری، کسب مقام اول در کشت دوم در استان گیلان طی سالهای مختلف، رتبه سوم در گوسفند و دامداری سبک و وجود ۳۷ هزارهکتار عرصه جنگلی و تولید  ۸۵ تن عسل در سال را از ویژگیهای اقتصادی شهرستان ماسال عنوان کرد که می توان روی آنها برنامه ریزی کرد.

قاسم نژاد وجود جاذبه های طبیعی مانند ۳۷ هزار هکتار جنگل جهت جذب توریست و داشتن استعداد پرورش ماهی های سرد آبی و گرم آبی را از موقعیت های مناسب جهت ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: برخی وجود منابع طبیعی گسترده را یک تهدید قلمداد می کنند اما ما این موضوع را یک فرصت برای شهرستان در نظر می گیریم.

رئیس شورای اداری شهرستان ماسال آمادگی منابع طبیعی جهت واگذاری ۶ هزار هکتار از عرصه های جنگلی جهت بهره برداری غیر چوبی را از فرصت های اشتغال برای شهرستان برشمرد و گفت: معاون سازمان جنگلهای کشور با قرار دادن شهرستان ماسال به عنوان پایلوت جهت بهره برداری غیر چوبی موافقت نموده است که می تواند موقعیت های مناسب اشتغال را برای شهرستان فراهم نماید.

در این جلسه و بنا به درخواست امام جمعه شهرستان، استاندار گیلان با پرداخت کمک ۲۰۰ میلیون تومانی برای احداث مصلی شهر ماسال موافقت نمود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه