برخورداری تمام روستاهای رشت از طرح هادی

فرماندار رشت گفت: تلاش می کنیم امسال تمام روستاهای شهرستان از طرح هادی روستایی برخوردار شوند.

برخورداری تمام روستاهای رشت از طرح هادی

به گزارش۸دی نیوز به نقل از ایسنا، سید عیسی مهدوی امروز ۲ تیرماه در اولین کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد اظهار کرد: امسال در بخش اعتبارات مبلغ ۷۴۴.۱۹۷ میلیارد ریال به شهرستان رشت اختصاص یافت که معادل ۱۸.۶ درصد اعتبارات استان است و در ۱۵ فصل و ۴۱ برنامه تدوین شده است.

وی در خصوص فصول مهم تخصص اعتبارات افزود: بخش عمران شهری و روستایی، حمل و نقل، صنعت، معدن و تجارت آموزشی، فرهنگی آموزشی و گردشگری، منابع اب، فصل کشاورزی و منابع طبعی از جمله فضول مهم این برنامه ریزی است.

فرماندار رشت گفت: اعتبارات در قالب ۳۱۹ پروژه تدوین شده که اعتبار سال ۹۲ معادل ۲۷۸.۳۲۳ میلیارد ریال بوده که حدود ۱۸.۸ درصد اعتبارات استان است.

غلامرضا رحیمی معاون عمرانی فرمانداری رشت در ادامه این جلسه اظهار کرد: در بخش اعتبارات کل در تعریف پروژه ها محدودیت داشتیم و اولویت با پروژه های نیمه تمام است که باید به اتمام برسد، به کمیته برنامه ریزی شهرستان ابلاغ شده که ابتدا میزان اعتبارات پروژه ها از ۱۰ درصد اعتبارات آن شهرستان بیشتر نباشد و همچنین پروژه ها تا ۳ سال آینده به اتمام برسد لذا اولویت به پروژه های نیمه تمام و مطالباتی است که در شهرستان داریم.

وی ادامه داد: یکی از الزاماتی که امسال مصوب شده پایان طرح هادی روستایی است که با توجه به برنامه ریزیها تلاش کردیم برای هر روستا شناسنامه تعیین کنیم در حالیکه ۵ روستای ما هنوز فاقد طرح هادی روستایی هستند، تلاش می کنیم امسال تمام روستاهای شهرستان از طرح هادی روستایی برخوردار شوند.

وی درخصوص کاهش اعتبارات سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ گفت: اعتبار مصوب ما در سال ۹۲ بالا بوده ولی با توجه به شرایط دولت متاسفانه تخصیص ما پایین بود که حدود ۹۲ میلیارد ریال محقق شد اما امسال به گونه ای است که با توجه به برنامه ریزی ها معادل اعتبارات تخصیص هم داشته باشیم.

رحیمی با اشاره به اینکه بحث آسفالت روستایی، راههای روستایی، اجرای طرح هادی روستایی و تامین آب شرب از مهم ترین پروژه های ما محسوب می شود گفت: انتظار ما این بود که نگاه ویژه ای را از سوی مدیریت استان می داشتیم ولی آن انتظار محقق نشد، لذا براساس داشته هایمان برنامه ریزی کردیم و حداقل تلاشمان این است که ۲۵ درصد اعتبارات استان را برای شهرستان بگیریم که این پیگیریها نیاز به همکاری و همیاری مدیران برنامه ریزی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه