دوئل والیبالیست‌های ایران و لهستان برای صعود

در هفته ششم لیگ جهانی والیبال تیم ملی ایران میزبان لهستان است و انگیزه زیادی دارد تا با پیروزی در این بازی خانگی شانس صعود خود را به دور نهایی افزایش دهد.

دوئل والیبالیست‌های ایران و لهستان برای صعود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در هفته ششم لیگ جهانی والیبال، تیم لهستان به تهران سفر می کند تا در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران به مصاف والیبالیست های ایران برود. ملی پوشان والیبال ایران از ۸ بازی قبلی خود ۱۳ امتیاز کسب کرده اند. آن ها در بدترین شرایط حداکثر ۵ امتیاز دیگر برای صعود نیاز دارند. تیم ملی ایران امید زیادی دارد تا در دو بازی خانگی برابر لهستان به این مهم دست یابد. از سوی دیگر لهستان به عنوان یکی از تیم های قدرتمند و ریشه دار اروپا نیز به دنبال کسب امتیاز از ایران است. آن ها امیدوار هستند که با کسب بیشترین امتیاز از دو مسابقه خود در تهران پیش از هفته آخر مسابقات صعود خود را به دور بعد قطعی کنند.

 

در جدول گروه A لیگ جهانی والیبال ایتالیا همچنان با ۱۹ امتیاز صدر نشین است. ایران اما با ۱۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد. لهستان و برزیل هم با امتیاز مشابه ۱۱ رده های بعدی جدول را به خود اختصاص داده اند. با قطعی شدن میزبانی ایتالیا در دور نهایی، علاوه بر این تیم، دو تیم دیگر نیز از گروه A به دور نهایی صعود می کنند. در این میان با توجه به بازی های قبلی انجام شده شانس تیم های ایران و لهستان بیشتر از برزیل تخمین زده می شود.

 

تیم های والیبال ایران و لهستان از ساعت ۲۱ روزهای جمعه ۶ تیر و یکشنبه ۸ تیر سال جاری برابر هم به میدان می روند.

 

*افتخارات تیم والیبال لهستان

لهستان همیشه جزو تیم های خوب و تراز اول والیبال جهان محسوب شده است. قهرمانی در المپیک ۱۹۷۶ بزرگترین افتخاری است که این تیم کسب کرده است. همچنین یک مدال طلا و یک نقرا در مسابقات قهرمانی جهان ، دو مدال نقره در جام جهانی، یک طلا و یک برنز در لیگ جهانی و یک طلا، پنج نقره و دو مدال برنز در قهرمانی اروپا از مهمترین افتخارات این تیم به شمار می رود.

 

*نگاهی به عملکرد فنی تیم لهستان

 

“فابیان” یکی از بهترین پاسورهای جهان کلیدی ترین مهره لهستان است. پاس های او جادو می کند و از هر بازیکن بلندقامتی یک اسپکر حرفه ای می سازد. او تبحر زیادی در فریب دفاع روی تور حریف دارد و تا پایان هفته پنجم لیگ جهانی به عنوان بهترین پاسور مسابقات شناخته می شود. عنوانی که بسیاری معتقدند باید نصیب سعید معروف پاسور تیم ملی ایران باشد. در جدول بهترین های لیگ جهانی معروف با فاصله کمی فابیان را تعقیب می کند. نبرد رو در روی این دو پاسور مطرح جهان در نوع خود دیدنی است. از سوی دیگر کونارشی یکی از بهترین اسپکرهای جهان است که با تجربه بالای خود به خوبی از پاس های فابیان امتیاز می سازد. اگر بازی او بگیرد کمتر کسی می تواند آبشارهایش را مهار کند. تیم لهستان به کمک سرویس های نواکوشی خوب امتیاز می گیرد. مهار این سه بازیکن کلیدی رمز پیروزی بر تیم قدرتمند لهستان است.

 

 

*نگاهی به عملکرد فنی تیم ایران

 

هنوز مشخص نیست که کواچ برای بازی با لهستان با دو لیبرو کار می کند و یا اینکه یکی از دو لیبروی کارآمد خود را گزینش می کند. توپ گیری برابر لهستان بسیار مهم و تعیین کننده است. کواچ که بعد از چهار هفته بازی در لیگ جهانی و هشت مسابقه رسمی به نظر می رسد دیگر تا حد زیادی به توانایی های فردی بازیکنانش اشراف دارد، قطعا در بازیهای خانگی مقابل لهستان ریسک نخواهد کرد و موثر ترین ترکیب چند بازی اخیر را به کار خواهد گرفت. ابشارهای قدرتی میرزاجانپور و بهره گیری او از تکنیک پایپ در کنار کارهای سرعتی غلامی و موسوی و همچنین اطمینان به قطر پاسور مجربی چون محمودی استخوان بندی اصلی ترکیب کواچ را شکل می دهد. باید دید در شرایط سخت و لحظات حساس سرمربی جوان تیم ملی والیبال ایران چگونه عمل می کند.

 

 

 

*افتخارات تیم ملی والیبال ایران

 

ایران به عنوان قدرت نوظهور در والیبال ایران و آسیا شناخته می شود. تیم ملی والیبال ایران بعد از نایب قهرمانی در بازی های آسیایی گوانگجو پیشرفت خیلی خوبی را تجربه کرد. با این حال افتخارات این تیم تنها به دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا همچنین سه نقره و یک برنز در بازی های آسیایی و دو طلا و یک نقره در کاپ آسیا خلاصه می شود.

 

تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار به لیگ جهانی راه یافت و در رده نهم جای گرفت. همچنین در مسابقات جام جهانی و قهرمانی قاره های جهان موفق شد تیم های بزرگ والیبال جهان نظیر لهستان، صربستان، ایتالیا، کوبا و آمریکا را شکست دهد. اما تیم والیبال ایران هنوز به هیچ مدالی در عرصه جهانی دست نیافته است. علاقه مندان والیبال ایران امیدوار هستنند در سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار در تاریخ شاهد حضور تیم ملی والیبال کشورشان در المپیک باشند و تا مراحل بالایی تیم ملی را ببینند.

 

جدول گروه A لیگ جهانی والیبال:

 

ایتالیا، ۱۰ بازی، ۱۹ امتیاز

 

ایران، ۸ بازی، ۱۳ امتیاز

 

لهستان، ۸ بازی، ۱۱ امتیاز

 

برزیل، ۱۰ بازی، ۱۱ امتیاز

 

*برنامه زمانبندی مسابقه های والیبال ایران و لهستان:

 

جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱

 

شنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه