نباید اجازه داد که دوباره سفارت خانه‌ انگلیس تبدیل به جاسوس خانه شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رعایت حقوق متقابل است و هرکس که حقوق ایران را محترم شمرده و به آن پایبند باشد می‌تاواند با ایران رابطه متقابل داشته باشد.

نباید اجازه داد که دوباره سفارت خانه‌ انگلیس تبدیل به جاسوس خانه شود

 به گزارش ۸دی نیوز، صفر نعیمی رز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با دانا، در خصوص آغاز به کار مجدد سفارت‌خانه انگلیس در ایران، اظهار داشت: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رعایت حقوق متقابل است و هرکس که حقوق ایران را محترم شمرده و به آن پایبند باشد می‌تواند با ایران رابطه متقابل داشته باشد.

وی با اشاره به‌ سابقه انگلیسی ها در دشمنی با ملت ایران گفت: آن ها می‌توانند دوباره سفارت خانه‌شان را بازگشایی کنند،اما تحقق این امریک شرط دارد و آن هم اینست که آن ها باید پایبند به اصول و قواعد ایران و ارزش های اصلی و کلی نظام و رهبری باشند.

نعیمی خاطرنشان کرد: انگلیسی ها باید تضمین بدهند که شیطنت نکنند و نباید اجازه داد که دوباره سفارت خانه‌ انگلیس تبدیل به جاسوس خانه شود؛ آن ها باید بپذیرند که در ایران فقط سفیر باشند و نه جاسوس.

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: اگر قرار باشد انگلیس طبق روال گذشته عمل کند بازگشایی مجدد سفارت خانه امکان پذیر نخواهد بود. اگر قرار باشد انگلیس دوباره همچون گذشته منافع ملی ما را در نظر نگیرد و نسبت به حقوق ایران بی‌احترامی کند هیچ گاه نمیتواند سفارت‌خانه‌ای در ایران داشته باشد.

وی در پایان گفت: انگلیس باید از گذشته عبرت بگیرد و خود را ملزم به رعایت قوانین حقوق مردم کشورمان بداند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حجت
بسمه تعالی در عجبم که چگونه نمایندگانی در مجلس داریم! و در عجب ترم که چگونه یک نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی که قاعدتاً نباید نا آشنا به مسائل حقوق بین الملل و دیپلماسی خارجی باشد چنین حرف هایی را می زند. بین بین الله این سخن را مد نظر قرار دهید: آن ها باید پایبند به اصول و قواعد ایران و ارزش های اصلی و کلی نظام و رهبری باشند. ارزش های اصلی و کلی نظام و رهبری دقیقاً یعنی چه؟ آیا آنها هم می توانند چنین اصلی را برای بازگشایی سفارت ایران در انگلستان ملاک نظر قرار دهند و بگویند: ایران باید پایبند به اصول و قواعد بریتانیا و ارزش های اصلی و کلی نظام و خاندان سلطنتی باشد. ؟!!!! این سخن آقای نماینده یعنی چه: انگلیسی ها باید تضمین بدهند که شیطنت نکنند و نباید اجازه داد که دوباره سفارت خانه انگلیس تبدیل به جاسوس خانه شود......؟! یعنی ابتدا انگلستان باید بپذیرد که شیطنت کرده است و قبول کند که جاسوسی می کرده است و بعد دقیقاً باید چه نوع تضمینی بدهد؟! سند گرو بگذارد؟ چک وثیقه کند؟ سفته بدهد؟ با یک ماچ و روبوسی حل می شود؟ تکاوران دریاییشان کادوهای گرفته شده از ایران را بیایند پس بدهند؟!!!! دقیقاً تضمین یعنی چه؟!!! آیا ایران هم از این تضمین ها می دهد؟!!!! ایشان ادامه دادند اگر قرار باشد انگلیس طبق روال گذشته عمل کند بازگشایی مجدد سفارت خانه امکان پذیر نخواهد بود..... ملاک سنجش قبل از بازگشایی چیست؟ تا بازگشایی نشده است که نمی شود بفهمیم مثل قبل عمل می کند یا خیر!! و اگر بازگشایی نشود که فعلی صورت پذیرفته که تهدید به امکان پذیر نبودن بازگشایی می کنند!!!! یک سوال در این رابطه: اگر بازگشایی شد و بعد فهمیدید باز هم همچون گذشته عمل می کنند باید سفارت را به آتش کشید و هزینه های هنگفتی را مجدداً به ایران تحمیل کرد؟!! آقای نعیمی ادامه داده اند: اگر قرار باشد انگلیس همچون گذشته منافع ملی ما را در نظر نگیرد ....... ایران هم منافع ملی بریتانیا را در نظر می گیرد؟!! آلمان را چطور؟!!! سایر کشورها را چطور؟ آیا پرداخت غرامت به آتش کشیدن سفارت بریتانیا جزء منافع ما بود یا چیز دیگر؟ انتظار این است که نماینده ملت کنوانسیون های مربوطه به خصوص کنوانسیون وین را مطالعه و سپس موضوع گیری نماید. چرا که ملت ما ملتی پیگیر و محقق می باشند.
در حاشیه