کمیسیون بهداشت مجلس برای بیمه کردن تمام فرآورده‌های خونی تلاش می‌کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،‌ از‌ تلاش کمیسیون برای بیمه کردن تمام فرآورده‌های خونی خبر داد و گفت: این بحث به تازگی در دستور کار قرار گرفته و امید است به زودی آن را به نتیجه مشخصی برسانیم.

کمیسیون بهداشت مجلس برای بیمه کردن تمام فرآورده‌های خونی تلاش می‌کند

به گزارش ۸دی نیوز، محمدحسین قربانی در گفتگو با خانه ملت،‌ در تشریح جزئیات دستور کار امروز سه‌شنبه( ۳ تیر) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: بررسی راهکارهای تحت‌پوشش قرار دادن فرآورده‌های خونی از جمله موضوعاتی بود که با حضور مسئولان سازمان‌های بیمه سلامت ایران و تأمین اجتماعی و همچنین مدیرعامل سازمان انتقال خون، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: در بررسی این مهم تلاش بر این بود تا تمام فرآورده‌های خونی تحت پوشش بیمه قرار گیرند؛ برخی مسئولان اعلام کرده بودند اگر قرار باشد تمام این فرآورده‌ها بیمه شوند حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازدارد؛ در این مورد بحث و بررسی صورت گرفت که در نهایت با توجه به اینکه این بحث به تازگی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و امید است بتوان به زودی آن را نتیجه برساند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی از دیگر موارد بررسی شده در جلسه مذکور به شمار می‌رفت،‌ یادآور شد: در بودجه سال ۹۳، ‌کاهش چشمگیری در صدور پروانه در حوزه روستایی و شهری ایجاد شد که این باعث کاهش درآمدهای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها شد.

قربانی تاکید کرد: بر این اساس طراحان موافق بودند تا مانند همیشه از طریق هدفمندی‌یارانه‌ها پرداخت‌ها صورت گیرد تا ساخت و ساز در حوزه روستایی بیشتر شود؛ لذا به دلیل اهمیت موضوع قرار شد کمیته‌ای برای بررسی بیشتر این مهم تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس‌شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه بررسی وضعیت پرداخت مالیات پزشکان از دیگر بحث‌های مطرح شده درکمیسیون بود،‌ گفت: نبود یک نظام قانونمند برای وصول مالیات از پزشکان، جزو دغدغه اصلی کمیسیون بود زیرا برخی از پزشکان عمومی درآمدی معمولی را دارند که نمی توانند هم تراز با پزشکانی که از درآمد بالایی برخوردارند مالیات بپردازند لذا قرار شد این مهم نیز در جلسات بعدی دقیق‌تر بررسی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه