افتتاح پارک ۷.۵ هکتاری محله چمارسرا همزمان با نیمه نخست ماه رمضان/انجام ده پروژه روان آب سطحی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان

اولین گروه خبرنگاران با عنوان گروه سردار شهید قلی پور با همراهی رئیس شورای اسلامی رشت و جمعی از اعضای شورا و شهردار رشت از پروژه های عمرانی رشت بازدید کردند.

افتتاح پارک ۷.۵ هکتاری محله چمارسرا همزمان با نیمه نخست ماه رمضان/انجام ده پروژه روان آب سطحی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز،رضا جمشیدی چناری در حاشیه بازید در پروژه های عمرانی شهر رشت با اشاره به ده پروژه جمع آورای روان آب های سطحی رشت،اظهار کرد:پیشرفت این ده پروژه بالای ۵۰درصد است.

پروژه های روان آب سطحی از زمان بندی صورت گرفته جلوتر پیش می روند

وی با بیان اینکه زمان بندی انجام این پروژه ها ۶ ماه است افزود: انجام این پروژه ها از زمان بندی جلوتر است و برخی از پروژه ها اکنون بعد از گذشت دو ماه صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه متوسط پیشرفت فیزیکی این ده پروژه بالای ۵۰ درصد است ،گفت:برای آسفالت این ده پروژه برنامه ریزی صورت گرفته تا به درستی و اصولی انجام شود.

آسفالت پروژه های روان آب سطحی در ۴ ماه آینده

جمشیدی چناری با تاکید بر اینکه آسفالت این پروژ ه ها در چهار ماه آینده انجام می شود خاطرنشان کرد: این ده پروژه شامل  خیابان های خمیران زهدان،پیرسرا، لاکانی ،جماران ،آفخرا چهرا راه میکائیل ،تختی ،کمربندی شهید بهشتی ،میدان ولیعصر،هلال احمر و مصلی است.

۱۵ کیلومتر لوله گذاری  توسط استانداری با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان

وی میدان مصلی را یکی از نقاطی که دارای پیشرفت فیزیکی صددرصد است عنوان کرد و افزود:۱۵ کیلومتر لوله گذاری مسیر توسط استانداری با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی رشت اعتبار ده پروژه را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هدف اصلی از این بازدیدنظارت بر  اجرا ی روسازی و آسفالت نوارهای حفاری است که درست انجام شود.

ناوگان اتوبوسرانی رشت خسته و فرسوده است

جمشیدی چناری با بیان اینکه مردم باید یادشان برود که این مکان ها کندو کاو شده اند خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی رشت فرسوده و خسته است.

وی فرسودگی اتوبوس ها و خستگی رانندگان به دلیل حجم بالای کار را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: با روند کارهای ادرای و بروکراسی ۶۰ راننده وارد ناوگان اتوبوسرانی رشت می شوند.

جذب ۶۰ راننده اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی رشت

رئیس شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه با جذب ۶۰ راننده ،۲۵ اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی رشت می شود افزود: در جمع آوری دستفروشان و ساماندهی آنان موفقیت چندانی نداریم.

جمشیدی چناری با اشاره به بند ۲ ماده ۵۵ قانون گفت: ساماندهی دستفروشان و اشتغال آنان وظیفه شورا و شهرداری نیست و ما به دلیل تکلیف انسانی به این امر ورود کرده ایم.

افتتاح پارک ۷.۵ هکتاری محله چمارسرا همزمان با نیمه نخست ماه رمضان

محمد ابراهیم خلیلی شهر دار رشت   نیز  با اشاره به اینکه به پارک ۷.۵ هکتاری محله چمارسرا اظهار کرد: این پارک در همزمان با نیمه نخست ماه مبارک رمضان افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این پارک سرانه فضای سبز رشت به پنج متر می رسد افزود: هم اکنون سرانه فضای سبز رشت کمتر از سه متر است.

شهردار رشت با بیان اینکه در برنانه پنجم توسعه پیش بینی شده است که فضاهای سبز در محدوده شهرداری ب حفظ مالکیت در اختیار شهرداری قرارداد و گفت:این مکان توسطمنابع طبیعی در اختیار ما قرار گرفته است.

احداث پارک ۴۵۰ هکتری لاکان درآینده نزدیک

وی از احداث پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان در اینده نزدیک خبرداد و خاطرنشان کرد:با انجام این کار سرانه فضای سبز رشت به ۱۰ متر می رسد.

وی تصریح کرد: هدف ما رضایت مردم است و اگر در این امر موفق باشیم با هیچ ثروتی قابل قیاس نیست

پیشنهاد نام گذاری پارک محله چمارسرا به نام مشاهیر و دانشمندان گیلان

فرانک پیشگر نائب رئیس کمیسیون محیط زیست شورا نیز در این بازید با اشاره به اینکه پیشنهاد نام گذاری پارک ۷.۵ هکتاری پارک چمارسرا در حال بررسی است افزود: پیشنهاد نام گذاری این پارک به نام مشاهیر و دانشمندان گیلان مطرح شده است.

نائب رئیس کمیسیون محیط زیست شورا با تاکید بر اینکه هموراه اختلاف نظرهایی در نام گذاری ها وجود دارد گفت: در تلاش هستیم تا نام مناسبی برای این پارک انتخاب شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه