افزایش تخصیص اعتبار ۳۳ درصدی در سال ۹۳ برای شهرستان رشت

فرماندار رشت، با بیان اینکه در سال ۹۳ از نظر اعتبار مصوب با ۴۵/۳۰ درصد کاهش مواجه هستیم، گفت: از نظر تخصیص اعتبار، ۳۳ درصد، معادل ۹۱ میلیارد و۹۴۶میلیون ریال افزایش اعتبار داریم.

افزایش تخصیص اعتبار ۳۳ درصدی در سال ۹۳ برای شهرستان رشت

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز، عیسی مهدوی درجلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت، با بیان اینکه این نشست اولین نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت در سال ۹۳، بعد از ابلاغ اعتبار مورد نظر دستگاه ها ست، اظهارکرد: ۱۹۷ میلیارد و۷۷۴میلیون ریال اعتبار، برای شهرستان رشت ابلاغ شده است که معادل ۱۸.۶ درصد اعتبارات استان است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات در۱۵ فصل و۴۱ برنامه توزیع شده است، بیان کرد: درفصل عمران شهری و روستایی معادل ۷۰ میلیارد و۹۸۹ میلیون ریال تخصیص پیدا کرده است.

فرماندار رشت، اعتبارات تخصیص یافته درفصول حمل ونقل وصنعت ومعدن را به ترتیب۲۷ میلیارد و۱۰میلیون ریال و ۱۹ میلیارد و۶۵۷ میلیون ریال عنوان کرد وافزود: در بخش آموزش اعتباری معادل ۱۸میلیارد و۲۹۰میلیون ریال و درفصل فرهنگ، هنر وگردشگری ۱۶ میلیارد و ۵۵۹میلیون ریال اختصاص پیدا کرده است.

مهدوی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص داده شده برای ۳۱۹ پروژه در فصول وبرنامه های مختلف پیشنهاد شده است، گفت: اعتبار سال ۹۲معادل ۲۷۸میلیارد و۶۲۳ میلیون ریال در همه بخش ها بود.

IMG00001

فرماندار رشت، با تاکید براینکه در سال ۹۳ از نظر اعتبار مصوب با ۴۵/۳۰ درصد کاهش مواجه هستیم، تصریح کرد: از نظر تخصیص اعتبار، ۳۳ درصد، معادل ۹۱ میلیارد و۹۴۶میلیون ریال افزایش اعتبار داریم.

مهدوی با تصریح براینکه بر مبنای مباحث شورای برنامه ریزی، ۳۰در صد اعتبارات برای شهرستان ها، نیاز به رایزنی وتلاش وپیگیری، برای گرفتن این اعتبارات از طریق وزارتخانه ها دارد، اعلام کرد: باید از ظرفیت همه نمایندگان ومدیران کل و وزارتخانه ها برا ی ین امر استفاده کنیم.

وی به پیگیری همه مدیران شهرستانی برای گرفتن اعتبارات از محل استانی و ملی تاکید کرد و اظهارکرد: در بعضی بخش ها، اطلاعات نادرستی از مدیران کل استان، به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری داده شده است، که همان اطلاعات، مبنای تخصیص اعتبار برای شهرستان رشت قرار گرفته است.

فرماندار رشت، تخصیص یافتن اعتبارات ازطریق تامین اعتبارات ملی واستفاده از سرمایه گذار بخش خصوصی را از دیگر راه های اخذ اعتبارات برای شهرستان عنوان کرد وافزود: در تخصیص بودجه امسال، یکسری محدودیتها در سرفصل های اعتبارات، برای بودجه ریزی اعلام شده است که اولویت برای پروژ ه هایی با پیشرفت بالای ۸۰درصد، اختصاص ۸ درصد به سرفصل بنیاد مسکن برای طرح هادی و استفاده از ۱۰درصد اعتبارات، برای پروژه های جدید، از جمله این محدودیت هاست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه