۸۸ مورد تذکر کتبی و شفاهی سازمان بازرسی در انجام معاملات گیلان

بازرس کل گیلان از ۸۸ مورد تذکر کتبی و شفاهی سازمان بازرسی در انجام معاملات استان خبرداد گفت: ۶ مورد لغو تجدید معاملات داشته ایم.

۸۸ مورد تذکر کتبی و شفاهی سازمان بازرسی  در انجام معاملات گیلان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، سیف الله مسرور به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه کار بازرسی نباید به کار سیاسی تبدیل شود،اظهار کرد:اصلاح امور و تقویت مدیریت در کشور هدف اصلی سازمان بازرسی است.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی کل گیلان در راستای انجام وظایف و رسالت قانونی خود از همه ظرفیت ها و توانمندی ها موجود بهره گیری می کند افزود:سیاست مورد تعقیب در بازرسی ایجاد فضای نقادی غیر منصفانه نیست

بازرس کل گیلان توجه به نقاط مثبت و تقدم نظارت بر امر بازرسی یکی از رویکرد های مهم و دوسویه سازمان بازرسی دانست و گفت:نگاه رایج در بازرسی ها،نگاه مچ گیرانه و اقدامات سطحی در ماموریت ها نبوده و هدف این نهاد نظارتی کمک به دستگاه ها برای اجرای صحیح وظایف خود و تقویت روحیه اصلاح گرایانه است.

مسرور با اشاره به اینکه رسانه ها باید در انعکاس اخبار به صداقت در افکار و رفتار و امانت داری توجه کنند خاطرنشان کرد: برای استمرار رسالت آزادی بیان در مطبوعات باید ب نکاتی پایبند بود که مهم ترین آن جلب اعتماد عمومی است.

وی با بیان سازمان بازرسی کل کشور هم بر اجرای صحیح قانون و هم حسن اجرای امور نظارت کامل داشته است بیان کرد: اهم فعالیت های سازمان بازرسی نظارتی است.

بازرس کل گیلان با تصریح بر اینکه وظیفه نظارتی سازمان بازرسی بسیار پررنگ تر و قوی تر از وظیفه بازرسی است ،گفت :دستگاه هایی که حتی یک درصد سرمایه و یا سهام آنها متعلق به دولت است تحت نظارت سازمان بازرسی است.

یکی از مهم ترین گلوگاه فساد معاملات است

مسرور با اشاره به اینکه یکی از  مهم ترین گلوگاه فساد معاملات است،افزود: به شدت انجام معاملات در دستگاه های دولتی نظارت می شود.

وی با اشاره به دغدغه مردم در تبانی و رانت خواری هایی که در معاملات صورت می گیرد،خاطرنشان کرد:اگر نظارت نباشد سوء جریانات رخ می دهد که به زیان مردم می باشد.

بازرس کل گیلان با تصریح بر اینکه به شدت انجام معلامات در دستگاه های دولتی نظارت می شود گفت: در سه ماه نخست امسال،۴۲۸ فقره معامله در سطح استان در حوزه کلان برگزار شد.

مسرور با بیان اینکه این معاملات اهم از مزایده ،مناقصه و سایر قرارداد ها است خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه  سال گذشته تعدادمعاملات در گیلان ۷۱.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزایش معاملات را به معنای رونق اقتصادی استان دانست تصریح کرد: در سه ماه سال گذشته ۲۵۰معامله در استان انجام گرفت.

نظارت سازمان بازرسی گیلان در ۴۲۲ معامله در گیلان

بازرس کل استان با بیان اینکه بازرسی گیلان در ۴۲۲معامله نظارت  داشته است افزود: بازرسان و ناظران ما از زمانی که این معاملات در سامانه ثبت می شود نظارت دارند.

مسرور ارزش معاملات کلان استان در سه ماه اول امسال را ۴۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بازرسی گیلان در ۴۴۳ میلیارد تومان از این معاملات حضور داشته است.

۸۸ مورد تذکر کتبی و شفاهی سازمان بازرسی  در انجام معاملات گیلان

وی از ۸۸ مورد تذکر کتبی و شفاهی سازمان بازرسی  در انجام معاملات استان خبرداد و افزود: ۶ مورد لغو تجدید معاملات داشته ایم.

بازرس کل گیلان با بیان اینکه در سه ماه اول  امسال ۱۰۵ درصد حضور ما در معاملات نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش یافته است گفت: در سال ۹۲ در راستای رسیدگی به تخلفات ۱۰۸ کارمند،۴ مدیر و ۱۹ شهردار و ۳۰عضو شورا مورد تعقیب ادرای قرار گرفتند.

مسرور افزود: در سال گذشته برای کارمند،۵ مدیر ،۶ شهردار،۸ عضو شورا تقاضای تعقیب کیفریانجام گرفت و برای آنها پرونده کیفری و قضایی تشکیل شد.

masroor

وی با اشاره به اینکه قانون به ما این اجازه را داده است که پیشنهاد اصلاح ساختاری و شیوه های اداری به دستگاه ها بدهیم اظهار کرد: در سال گذشته سازمان بازرسی گیلان ۸۲۱ مورد پیشنهاد اصلاح به دستگاه های استان داد.

 

وی با اعلام سامانه ملی شکایت به آدرسwww.shekayat.bazrasi.ir افزود: این سازمان با هدف تقویت در امر نظارت و مسدود کردن گلوگاه های فساد در بدنه دستگاه های اداری در دسترس مردم است

۴۴۲ مورد شکایت و گزارش مردمی در گیلان

بازرس کل گیلان از ۴۴۲ مورد شکایت و گزارش مردمی در سال گذشته خبرداد و گفت: اگر مقرارات در جذب نیروها در سازمان های دولتی رعایت نشود سازمان بازرسی ورود می کند.

مسرور با تاکید بر اینکه پرونده های موردی بسیاری داشته ایم که در جذب کارکنان قانون رعایت نمی شود خاطرنشان کرد:در سال ۹۲ در آموزش و پرورش گیلان در بحث جذب نیرو های قرآنی ورود کردیم و سیستم را اصلاح کردیم.

وی با بیان اینکه توقع ما از سازمان ها پاک بودن است اظهار کرد: این آمادگی در سازمان بازرسی وجود دارد که در برابر گزارشات مردمی اقدام کند.

بازرس کل گیلان از افزایش ۶۸ درصدی تذکرات کتبی و شفاهی این ادره کل درا نجام معاملات به دستگاه های دولتی خبرداد و گفت: سازمان بازرسی با بهره گری از فن آوریهای روز و سامانه الکترونیکی به آدرس www.gilan-tender.irبر انجام معاملات نظارت و بازرسی دقیق دارد.

مسرور با بیان اینکه در راستای انجام مسئولیت ها و تخصصی کردن بازرسی ها ،فعالیت ها و اقدامات بازرسی کل گیلان در قالب ۵ گروه صورت می گیرد خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی گیلان بازرسی های مستمر خود در امسال را از ۲۵ فروردین آغاز کرد.

۸ مورد بازرسی مستمردر سه ماه نخست امسال

وی از با اشاره به انجام ۸ مورد بازرسی مستمردر سه ماه نخست امسال تصریح کرد: هم اکنون ۵ مورد بازرسی مستمر در حال انجام است.

بازرس کل گیلان از بازرسی و نظارت بر اورژانس های دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبرداد و افزود: بازرسی برنامه ای مجتمع دخانیات گیلان،شرکت سهامی آ ب منطقه انجام شد.

مسرور از انجام بازرسی برنامه ای ادره ثبت رودسر و شهرداری رودبنه خبرداد و گفت: آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت مورد بازرسی مستمر از نظر هوشمند سازی مدارس و مسائل آموزشی و ادرای قرار گرفت.

وی  افزود: در حال حاضر بازرسی برنامه ای و مستمر  در شهرداری منطقه ۳ ،اداره ثبت و املاک رشت،دانشگاه علوم پزشکی از حیث نظارت بر عملکر بیمارستان ها و واحدهای درمانی خصوصی و سازمان صنعت و معدن از لحاظ برداشت شن و ماسه از رودخانه ها و منابع طبیعی از حیث شیوه واگذاری مجوزه ها و نحوه برداشت در حال انجام است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه