مجوز احداث ۳ دانشکده در فومن اخذ شد

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از اخذ مجوز احداث سه دانشکده در فومن خبر داد.

مجوز احداث ۳ دانشکده در فومن اخذ شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه پنج مرکز علمی دانشگاهی در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: حدود ۴ هزار و ۷۸۱ دانشجو در این تعداد مراکز مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: امسال احداث سه دانشکده علمی‌کاربردی، ایران‌شناسی و گردشگری و دانشکده پرستاری و مامایی در فومن اخذ شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی توانمندی‌های علمی گیلان را به لحاظ برخورداری از دانشمندان بسیار بالا دانست و ادامه داد: باید با استفاده از مدیران با تجربه بخش‌های مربوطه را برای برنامه پنجم مشخص کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ تلاش و کوشش باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: فرهنگ کار باید در گیلان تقویت شود.

عاشوری با تصریح بر اینکه ۸۲ هزار میلیارد تومان منابع در دست مردم است، خاطرنشان کرد: اگر این پول به بازار اشتغال برگردد موجب ایجاد تحول می‌شود.

وی اشتغال را از دغدغه‌های نمایندگان، مردم و مسئولان عنوان کرد و یادآور شد: تغییرات جمعیتی و سطح خروجی دانشگاه‌ها موجب شده تا با شرایط سخت و بحرانی بیکاری در استان مواجه شویم.

 با اشاره به اینکه از دریچه‌های مختلف درصدد هستیم مشکلات را برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا نیازمند همکاری همگان هستیم.

وی توسعه بخش گردشگری را در کاهش بیکاری تاثیرگذار دانست و یادآور شد: شرایط برای ایجاد فضای گردشگری در کشور به خوبی مدیریت نشد و اکنون نباید انتظار داشته باشیم در بخش گردشگری انقلاب صورت گیرد.

عاشوری با بیان اینکه نمی‌توان یک‌شبه تمام مشکلات را برطرف کرد، یادآور شد: موانع قانونی وجود دارد و باید در حد مقدورات راهکارهایی پیش پای دولت بگذاریم تا مشکلات برطرف شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه